Προστασία του αρχαιολογικού χώρου της Σαλαμίνας

Προστασία του αρχαιολογικού χώρου της Σαλαμίνας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επίκειται συνολική τοποθέτηση της Κομισιόν στα ζητήματα που έθεσε ο Δήμαρχος Σαλαμίνας, Γιώργος Παναγόπουλος, για τη στήριξη του νησιού όσον αφορά στο θέμα της κατάστασης του αρχαιολογικού χώρου της Ναυμαχίας στη Σαλαμίνα θέτοντας για πρώτη φορά επί τάπητος ένα πολύ ευαίσθητο θέμα θεσμικού χαρακτήρα.

Αυτό προκύπτει από την ερώτηση του Ευρωβουλευτή, Θεόδωρου Ζαγοράκη, όπως παρατέθηκε με άμεση ανταπόκριση δίνοντας την δέουσα στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να ληφθούν απαντήσεις στα ζητήματα που έθιξε ο Δήμαρχος.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Ζαγοράκης έχει θέσει ευθέως ζήτημα έμπρακτης στήριξης από την πλευρά της Ε.Ε για την αποκατάσταση όποιας υποβάθμισης στο σημείο-βωμό ιστορικότητας και αρχαιολογικής κληρονομιάς, τεκμηριώνοντας το αίτημα ως ακολούθως:

Θέμα: Προστασία του αρχαιολογικού χώρου της Σαλαμίνας

Η ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ. αποτελεί, σύμφωνα με ιστορικούς, ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της παγκόσμιας ιστορίας.

Στις μέρες μας, ενεργές ναυπηγικές εγκαταστάσεις βρίσκονται σε επαφή με το χώρο που διεξήχθη η ναυμαχία, και συγκεκριμένα με τον Τύμβο των Σαλαμινομάχων, αλλοιώνοντας τα χαρακτηριστικά του φυσικού και αρχαιολογικού τοπίου.

Ο αρχαιολογικός χώρος στο σύνολό του αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και το τοπίο έχει υποστεί σημαντικά πλήγματα, ενώ η ρύπανση είναι μεγάλη, με τα ναυάγια και τα σαπιοκάραβα να συμπληρώνουν μια απογοητευτική εικόνα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο αρχαιολογικός χώρος προστατεύεται από τις διεθνείς συμβάσεις για την προστασία της αρχαιολογικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και δεδομένου ότι η Ε.Ε. προστατεύει και προβάλλει την πολιτιστική της κληρονομιά ως στοιχείο ενότητας, δημοκρατίας και πολιτισμού, ερωτάται η Επιτροπή:

 1, Έχει εξεταστεί αν τηρούνται οι Συνθήκες που προστατεύουν την αρχαιολογική κληρονομιά στο συγκεκριμένο αρχαιολογικό χώρο;

 2. Τι μέτρα μπορεί να λάβει στην περίπτωση που διαπιστωθεί παραβίαση των Συνθηκών;

Φωτο: naftemporiki


Σχολιάστε εδώ