Ερευνητικό σκάφος αγοράζει η Ελλάδα και το όνομα αυτού “Καστελόριζο”

Ερευνητικό σκάφος αγοράζει η Ελλάδα και το όνομα αυτού “Καστελόριζο”


Του Χρήστου Κηπουρού
Πρώην Βουλευτή Έβρου
[email protected]


Μέχρι σήμερα ο Ευρωπαϊκός θεσμός των ΠΟΠ, των προϊόντων δηλαδή με ονομασία προέλευσης, αφορούσε προϊόντα που προστατεύονταν από απομιμήσεις είτε παραχαράξεις της ταυτότητας γνήσιας προέλευσης. Η Ελληνική φέτα π. χ. πέρασε από σαράντα κύματα μέχρι να καθιερωθεί. Έως και η πατρίδα του ροκφόρ Γαλλία, παρήγαγε τέτοιο προϊόν, με την παραπλήσια λέξη feda!

Παρόλα όμως αυτά νομίζω ότι ήρθε η ώρα στα προϊόντα ΠΟΠ να προστεθούν και οι πνευματικές εκδοχές. Να υπάρξει δηλαδή προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας των πολιτικών ιδεών. Γιατί αυτό που γινόταν έως τώρα, με τις ιδέες αυτές, ήταν πλιάτσικο και υπεξαίρεση σε περιβάλλον ενός ξέφραγου αμπελώνα.

Δεν νομίζω ότι μπορεί να συμβεί το ίδιο, ως προς την πολιτική ιδέα με ονομασία προέλευσης για την αγορά του ερευνητικού σεισμογραφικού σκάφους. Γιαυτό έγινε και ο λόγος για τα ΠΟΠ των ιδεών. Για να μην υπάρξουν πιθανότητες κλεψίτυπης εκδοχής. Και επίσης, γεροί να είμαστε, δεν είναι καμιά ορφανή η συγκεκριμένη ιδέα.

Θα ήθελα λοιπόν να επαναλάβω προς τους κυβερνώντες όσο και στους αντιπολιτευόμενους, και όχι μόνο, ότι αν η τεκνοποιία είναι χαρά, και η παραγωγή ιδεών είναι και αυτή τεκνοποιία, και επόμενα χαρά, τότε εξηγείται με τον καλύτερο τρόπο γιατί και η πολιτική είναι χαρά. Όπως επίσης εξηγείται και το γιατί λείπει η χαρά από τα πρόσωπα εξουσίας, τόσο των μεν, όσο των δε, μια και όλα έχουν χρόνια, να αισθανθούν παρόμοια χαρά.

Τα ίδια ισχύουν επίσης, για τα ανίδεα εκείνα πολιτικά μορφώματα που αν και στερούνται ιδεών, προσφεύγουν σε καταγγελίες της κυβέρνησης, ώστε να δικαιολογούν την ιδεολογική σιγή.

Αντίθετα εγώ χαίρομαι τόσο για τη διανοητική σοδειά όλων αυτών, των εκτός της Βουλής χρόνων, όσο και για την δημοσιευόμενη στην εφημερίδα KONTRA της 18ης Νοεμβρίου 2020, πρωτοσέλιδη είδηση: Ερευνητικό σκάφος αγοράζει η Ελλάδα. Με επιπλέον στοιχεία από το {ΕΛΚΕΘΕ}, Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, που είδαν το φως, το βράδυ της ίδιας ημέρας {1}.

Με δεδομένα όλα αυτά, πρόκειται για αποδοχή της προ μηνών πολιτικής ιδέας και πρότασης που έκανα να αγοράσει η Ελλάδα ερευνητικό σεισμογραφικό σκάφος, που μάλιστα είχα προτείνει να ονομαστεί ¨Καστελόριζο”.

Δεν χρειάζεται βέβαια να μαλώσουμε για το όνομα, σαν την πεθερά με την νύφη που μαλώνουν σε πολλές βαφτίσεις, γιατί μπορεί η Κυβέρνηση να είναι η πεθερά, όμως νύφη εν προκειμένω είναι η ίδια η πολιτική. Άλλο τώρα αν το ζεύγος της Κυβέρνησης και της πολιτικής, ολοένα και περισσότερο προσιδιάζει με εκείνο της πεθεράς και της νύφης, που δεν είναι και οι πιο καλές συνήθως σχέσεις, αν όχι πάντα. Όταν αυτή που ευθύνεται είναι η πολιτική της Κυβέρνησης.

Όποιος θέλει μπορεί να γκουγκλάρει τις λέξεις: Αγορά ερευνητικού σκάφους “Καστελόριζο” και το όνομα του προτείνοντα συγγραφέα, και να δει τα σχετικά, ουκ ολίγα γραπτά, για το ίδιο θέμα.

Θα μπορεί με τον τρόπο αυτό ο Ελληνισμός να έχει στην κυριότητά του όχι ένα Καστελόριζο αλλά δύο. Γιατί μέχρι σήμερα, το εμβληματικό όνομα του νησιού αυτού, εκτός από τη γεωγραφία, το συναντούσε κανείς μόνο στις ψαροταβέρνες των Αθηνών.

Αρκεί λοιπόν από τη μια να έχουμε το εκ δεκατεσσάρων νησιών και νησίδων σύμπλεγμα, και από την άλλη ένα σύνολο, που θα το συναποτελούν τόσο το ομώνυμο ερευνητικό σκάφος, όσο και η παρέα του, η αρμάδα των σκαφών του Πολεμικού μας στόλου.

Δεν χρειάζεται να εμβαθύνω περισσότερο. Ούτε να μιλήσω για τα προσφερόμενα πλεονεκτήματα

από την παρουσία του “Καστελόριζου” στην Ανατολική Μεσόγειο και το ρόλο του φύλακα, όσο και θεματοφύλακα του έτερου Καστελόριζου, μετά των άλλων Ελληνίδων νήσων. Χώρια από τις καλές του υπηρεσίες ως πανωσέντονου, στα σεντονιάσματα των Τουρκικών σκαφών του “Ορούτς ρέις” και του “Μπαρμπαρός”, στην Ανατολική Μεσόγειο. Τα οποία μπορεί μέχρι τώρα να έκαναν πάρτι, με την Τουρκική “πανδημία” στη θάλασσα αυτή, όμως ήταν πλέον καιρός να μπουν σε καραντίνα. Και αυτό είναι που μπορεί να πετύχει το Ελληνικό ερευνητικό “Καστελόριζο”.

Απλά οφείλω να προσθέσω ότι δυο ήταν οι ιδέες που είχα συγγράψει ανήμερα της Παναγίας του περασμένου Αυγούστου, όπως και σε άλλες ευκαιρίες. Και ναι μεν η μία, που ήταν η δεύτερη, αφορούσε στην προμήθεια του ερευνητικού σκάφους, και μπράβο στην Κυβέρνηση, αν όντως την υιοθετήσει και την υλοποιήσει, όμως χωρίς την πρώτη, η δουλειά δεν θα έχει ολοκληρωθεί.

Ο λόγος για τα 12 μίλια στις 5 Ελληνίδες νήσους: Καστελόριζο, Ρόδο, Κάρπαθο, Κάσο και Κρήτη, μετά των οικείων πελάγων τους, προς όλα τα σημεία του ορίζοντα.

Και επειδή το τελευταίο διάστημα, αρκετό καιρό μετά από την κατάθεση της πρότασης αυτής, υπήρξε η αποδοχή, με βάση ανακοινώσεις από πλευρές, όπως η αξιωματική αντιπολίτευση, για να προχωρήσει η επέκταση αυτή στα δώδεκα μίλια στα εν λόγω νησιά, απορώ γιατί να παραμένει στα κομματικά της ερμάρια και στο λεκτικό επίπεδο, και να μην έχει ήδη πάρει το δρόμο προς το Κοινοβούλιο. Εκτός αν προλάβει η Κυβερνητική πλειοψηφία και το φέρει πρώτη, παραπέμποντας στα ιδεολογικά της περί ανταγωνισμού, θέσφατα

Πάντως μέχρι την επιστροφή της χαράς, που πλέον οι εν Ελλάδι κυβερνητικοί και αντιπολιτευτικοί πατριωτισμοί θα υπάρχουν και θα αναπτύσσονται, θα χρειάζεται να έχουν μια επαπειλούμενη, όσο επίσης και πειθαναγκαζόμενη δομή. Εγγύηση για αυτήν παραμένουν οι ιδέες Οι ιδέες και μόνο αυτές. Οι οποίες, όποια και αν είναι η Κυβέρνηση, μπορούν να κυβερνούν.

paron.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΑ τα άρθρα του Χρήστου Κηπουρού ΕΔΩ

 

Εικόνα Α΄, & {1}: Σκάφος του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ. Επίσης βλέπετε την πρώτη σελίδα της εφημερίδας “KONTRA”, της 18ης Νοεμβρίου 2020, με τον ίδιο πηχυαίο τίτλο, που δόθηκε και στο κείμενο. Επίσης βλέπετε: https://kontranews.gr/POLITIKI/Ereynitiko-skafos-agorazei-i-Ellada, με επιπλέον τεχνικά στοιχεία του σκάφους που περιγράφονται από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, {ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.}. Από τα 70 μέτρα μήκους και 16 πλάτους, κόστους 55,8 εκατομμύρια Ευρώ, με 20 άτομα πλήρωμα και 30 ερευνητικό προσωπικό, μέγιστη ταχύτητα 12 κόμβους, και 50 ημέρες αυτονομία μέσα στη θάλασσα κλπ. Επί πλέον στην εικόνα Α΄, εμφαίνεται, όχι το υπό προμήθεια Ελληνικό ερευνητικό, σεισμογραφικό, αλλά άλλο σκάφος που ανήκει στο ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ., όπως άλλωστε διακρίνεται το όνομά του, στη δεξιά πλευρά.


Σχολιάστε εδώ