Κυρ. Ιωαννίδης στο “Π”: Ποιος, τελικά, κλείνει τα σχολεία;

Κυρ. Ιωαννίδης στο “Π”: Ποιος, τελικά, κλείνει τα σχολεία;


Του
ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
Μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ,
Υπεύθυνου του Τμήματος Παιδείας
και Έρευνας της ΚΕ του ΚΚΕ


Τα σχολεία τελικά δεν έκλεισαν λόγω των καταλήψεων, ούτε λόγω μιας ασθένειας. Τα σχολεία έκλεισαν γιατί δεν έγινε δυνατό να λειτουργήσουν με τον μοναδικά αναγκαίο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια και η συνέχεια της μορφωτικής διαδικασίας. Αυτός ο τρόπος περιγραφόταν στα αιτήματα όλων των φορέων του εκπαιδευτικού κόσμου, των γονιών, των εκπαιδευτικών, των μαθητών. Αυτές ήταν και οι θέσεις του ΚΚΕ, το οποίο τις έθεσε επιτακτικά και δεν τις άφησε για… μετά.

Όμως… Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ της υγείας του λαού, μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Πορεύτηκε αποκλειστικά με την επίκληση της ατομικής ευθύνης.
Επιβεβαιώνεται με τραγικό τρόπο ότι όλες οι διεκδικήσεις του προηγούμενου διαστήματος (να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη, να προσληφθεί επαρκές προσωπικό, να διασφαλιστούν οι πόροι για τα κατάλληλα αναλώσιμα υλικά, να γίνουν μαζικά τεστ κ.ά.) ήταν όχι απλά αναγκαίες αλλά και επιτακτικές για την ασφαλή και διά ζώσης λειτουργία των σχολείων.

Η κυβερνητική πολιτική είναι κυριολεκτικά εγκληματική. Στην αρχή μας έλεγαν ότι λόγω δημοσιονομικού κόστους δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν αυτά τα αιτήματα. Στη συνέχεια προσπάθησαν να διαδώσουν αντιεπιστημονικές αντιλήψεις, σύμφωνα με τις οποίες τάχα στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορονοϊός. Οι δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας («σύμφωνα με εκθέσεις του ΕΟΔΥ, η διάδοση στα σχολεία δεν είναι μεγάλη») θα μείνουν στην Ιστορία ως μνημείο εξαπάτησης. Χωρίς ίχνος ντροπής, συνέχισαν την ίδια προπαγάνδα ακόμα και όταν τμήματα και σχολεία έκλειναν το ένα πίσω από το άλλο λόγω κρουσμάτων. Δεν δίστασαν να στοχοποιήσουν τους μαθητές, που διεκδικούσαν το αυτονόητο δικαίωμά τους να πηγαίνουν με ασφάλεια στο σχολείο, προκειμένου να υποστηρίξουν το αφήγημά τους.

Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν τα γυμνάσια και τα λύκεια και να μείνουν εντελώς απροστάτευτα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία είναι ομολογία ενοχής αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες της.> Χωρίς καν να μπει στη διαδικασία να εξετάσει την ικανοποίηση οποιουδήποτε αιτήματος, χωρίς να μπει καν στη διαδικασία να συζητήσει τη δυνατότητα εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων ή ακόμα και τη λειτουργία σε βάρδιες, προχωρά στο κλείσιμο. Αποδεικνύεται ότι δεν δίνει δεκάρα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ότι όλα υποτάσσονται στις ανάγκες του κέρδους.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η κυβέρνηση αποφάσισε την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης για τις επόμενες εβδομάδες, χωρίς να έχει διασφαλίσει την πρόσβαση σε αυτή για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Όλοι θυμόμαστε τον τραγέλαφο με τα δήθεν τάμπλετ, που ποτέ δεν ήρθαν στα σχολεία την περασμένη άνοιξη. Την ίδια στιγμή, το ίδιο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ανακοίνωσε ότι μόνο μία τηλεδιάσκεψη (webex) με ταχύτητα 24Mbps (η συνηθισμένη ταχύτητα που έχει ένα νοικοκυριό αλλά και το 29% των σχολείων) μπορεί να υποστηριχθεί. Χιλιάδες οικογένειες (με δύο παιδιά ή και εργαζόμενους που δουλεύουν με τηλεργασία) θα αποκλειστούν από τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ ακόμα και τα ίδια τα σχολεία δεν μπορούν να την υποστηρίξουν σε πολλαπλά τμήματα. Ο τραγέλαφος που ζήσαμε αυτήν την εβδομάδα δείχνει ότι τίποτα ουσιαστικό δεν έγινε, παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις.

Η κατάσταση με την τηλεκπαίδευση, αν και κάπως εξομαλύνεται, δεν είναι λοιπόν καλή. Και αυτό έχει σοβαρές, αρνητικές επιπτώσεις στους μαθητές. Οξύνει τις ήδη υπάρχουσες κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες. Τα παιδιά χάνουν σταδιακά την επαφή τους με την οργανωμένη σχολική γνώση. Γι’ αυτό και πρέπει να παρθούν μέτρα, πριν να είναι αργά.

Ποια είναι αυτά τα μέτρα;

• Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της κυβέρνησης. Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων.
• Αραίωση των μαθητών μέσα στις τάξεις. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις (15 μαθητές ανά τμήμα). Εδώ και τώρα αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις.
• Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
• Επιπλέον δρομολόγια για όλους τους μαθητές που μεταφέρονται με ΜΜΜ. Λήψη όλων των μέτρων ασφαλείας. 50% πληρότητα στα σχολικά λεωφορεία ή στα ΜΜΕ που μεταφέρουν μαθητές από και προς το σχολείο.
• Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας <Δ> προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
• Επιπλέον μέτρα για τον εξαερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος. Η εφαρμογή των πρωτοκόλλων να εξασφαλίζει την ουσιαστική προστασία από την εξάπλωση του ιού. Είναι υποκριτικό να κλείνει ένα τμήμα μόνο, όταν εκπαιδευτικοί διδάσκουν μέχρι και σε πέντε διαφορετικά σχολεία.

Αυτά τα μέτρα πρέπει να παρθούν τώρα και το ΚΚΕ θα παλέψει με όλες του τις δυνάμεις προς αυτήν την κατεύθυνση!

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ