Σε σύγκρουση με τους μαθητές πάει η κυβέρνηση
-Φακελώνει η υπουργός Παιδείας όσους κάνουν καταλήψεις!
Τον δρόμο της… σύγκρουσης με τους μαθητές επιλέγει η κυβέρνηση, εκτιμώντας (ελπίζοντας) ότι με τη σκλήρυνση της στάσης της θα κάμψει το φρόνημα των διαδηλωτών και θα εκτονωθεί σταδιακά το φαινόμενο των καταλήψεων.
Ποντάροντας στον κοινωνικό αυτοματισμό και με τη… βεβαιότητα ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών είναι κατά των κινητοποιήσεων και θα στραφεί έτσι κατά των μαθητών.
Επιλογή που περιέχει μεγάλο ρίσκο, καθώς μπορεί να επιδράσει αντίστροφα, να πυροδοτήσει κι άλλο την ούτως ή άλλως έκρυθμη κατάσταση και τα πράγματα να τεθούν εκτός ελέγχου.
Χωρίς κανείς να μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το κύμα των καταλήψεων να μεταφερθεί και στα πανεπιστήμια. Και η Ν. Κεραμέως να έχει την… τύχη της Μ. Γιαννάκου, της Άννας Διαμαντοπούλου και άλλων προκατόχων της.
Αντί να επιλέξει την οδό του διαλόγου και να φροντίσει να βελτιώσει τη δυσχερή κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με τη σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργού, εξαγγέλλει μέτρα… τιμωρητικού χαρακτήρα για τους μαθητές. Διότι έτσι μπορεί να εκληφθεί η απόφαση για τη λειτουργία των σχολείων Σάββατα και αργίες, προκειμένου να αναπληρωθούν οι διδακτικές ώρες που χάνονται λόγω των καταλήψεων.
Ακόμη πιο προβληματική είναι η απόφαση της κ. Κεραμέως να απαγορευθεί η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όσους παίρνουν μέρος στις καταλήψεις, καθώς αυτό σημαίνει ότι σε κάθε σχολική μονάδα κάποιος θα αναλάβει να καταγράφει («φακελώνει») τους συγκεκριμένους μαθητές και στη συνέχεια να ενημερώνει αρμοδίως.
Λάδι στη φωτιά αποτελεί η θεωρία που επίμονα προβάλλει η κ. Κεραμέως, αλλά και άλλα κυβερνητικά στελέχη, περί πολιτικά υποκινούμενων καταλήψεων. Ακόμη και αν υπάρχουν τέτοιου είδους φαινόμενα, είναι μια μικρή μειοψηφία, κατά συνέπεια για την πλειοψηφία των μαθητών είναι σχεδόν συκοφαντική μια τέτοια κατηγορία και κάθε άλλο παρά βοηθάει στην εκτόνωση των κινητοποιήσεων.
Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας θέτει την αναστολή των καταλήψεων ως απαράβατη προϋπόθεση για τη διεξαγωγή διαλόγου, ενώ χαρακτηρίζει fake news όσα ακούγονται ή γράφονται περί ελλείψεων και αρρυθμιών στη λειτουργία των σχολείων.
Εμπόδιο στην προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει την επιχειρηματολογία της στον πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας συνιστά η στάση που τηρεί η ηγεσία της ΟΛΜΕ, επικεφαλής πρόεδρος της οποίας είναι ο προερχόμενος από τη ΔΑΚΕ Θ. Τσούχλος. «Δεν θα γίνουμε γενίτσαροι εναντίον των παιδιών», είπε χαρακτηριστικά, στέλνοντας μήνυμα προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και την κυβέρνηση γενικότερα. «Οι μαθητές δεν είναι υποκινούμενοι. Τα αιτήματά τους είναι ομογενοποιημένα», τόνισε, ακυρώνοντας τη θεωρία περί πολιτικής υποκίνησης.
Πληροφορίες από αρμόδιες κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ έχουν διαμηνύσει προς το Μέγαρο Μαξίμου ότι η υπουργός Παιδείας κινείται σε λάθος κατεύθυνση και πως αν δεν αναθεωρήσει ορισμένες επιλογές της η κατάσταση στα σχολεία θα επιδεινωθεί. Καταλογίζουν δε στην κ. Κεραμέως αλαζονεία και αυταρχισμό και επισημαίνουν ότι προσπαθεί να επιβάλλει αλλαγές στην εκπαίδευση χωρίς να έχει συζητήσει με τους άμεσα εμπλεκόμενους (καθηγητές, δασκάλους κ.ά.).
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτό: tanea.gr