AEGEAN: Η πανδημία δημιουργεί πρωτόγνωρες προκλήσεις – Συνεχείς προσπάθειες προσαρμογής – Οικονομικά αποτελέσματα Β Τρίμηνο 2020
Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το Δεύτερο Τρίμηνο του 2020. Η πανδημία προκάλεσε πρωτόγνωρες συνθήκες στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη στο δεύτερο τρίμηνο. Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που υπεβλήθησαν μεταξύ χωρών, αλλά ακόμη και στο εσωτερικό, οδήγησαν στη σχεδόν καθολική αναγκαστική ακύρωση του πτητικού έργου της Εταιρείας.
Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκε κατά 82% στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 (με μείωση 95% και 92% τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα), ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 92%.
Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο ανήλθε μόλις σε €40,4 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση 88% συγκριτικά με το 2019, ήτοι μείωση κατά €307 εκ. Οι καθαρές ζημιές προ φόρων (εξαιρουμένων των έκτακτων αποτελεσμάτων) ανήλθαν σε €58,7 από κέρδη €31,5 εκ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Με την επίδραση και του δεύτερου τριμήνου, το πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 64% και ανήλθε σε €187,4 εκ., ενώ το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημιές 132,3 εκ.[1] Το αποτέλεσμα της Εταιρείας επιβαρύνθηκε με επιπλέον έκτακτες ζημιές €68,5 εκ. από παράγωγα αντιστάθμισης κινδύνου, κυρίως ποσότητες καυσίμου, που λόγω του περιορισμένου έργου δεν προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν. Συνολικά το καθαρό αποτέλεσμα για το πρώτο εξάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους €158,8 εκ., έναντι ζημιών ύψους €13 εκ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Οι τελευταίοι 7 μήνες είναι για όλους μας στην AEGEAN μια συνεχής μάχη για προσαρμογή, αντοχή και επιβίωση απέναντι στη δυσκολότερη συγκυρία στην ιστορία της παγκόσμιας αερομεταφοράς.
Το δεύτερο τρίμηνο ήταν, λόγω περιορισμών στην μετακίνηση, πρακτικά χωρίς δραστηριότητα. Οι προσπάθειές μας επικεντρώθηκαν στη διαχείριση του κόστους, αλλά και στη διαμόρφωση και εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων για την προστασία των επιβατών και των πληρωμάτων μας.
Από τα τέλη Ιουνίου με την υποχώρηση του πρώτου κύματος και την μερική άρση των περιορισμών, κάναμε μεγάλη προσπάθεια για επαναδραστηριοποίηση καλύπτοντας 84 προορισμούς από Αθήνα και 52 από τις βάσεις της περιφέρειας, στηρίζοντας το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Όμως πολλές αγορές έμειναν μη προσβάσιμες, ενώ και η διάθεση για ταξίδια υπό το βάρος της πανδημίας και από τις ανοιχτές αγορές ήταν χαμηλή, ακόμη και για την Ελλάδα που κέρδισε μερίδιο από τους ανταγωνιστές της.
Παράλληλα, ήδη από τις αρχές Αυγούστου η ενίσχυση της πανδημίας έφερε νέους περιορισμούς που σταδιακά μείωσαν και πάλι τόσο την πρόσβαση, όσο και τη ζήτηση. Έτσι και τον Αύγουστο εκτελέσαμε λιγότερο από το 50% του προγραμματισμένου πτητικού έργου μας με ιδιαίτερα χαμηλές για την εποχή πληρότητες.
Είναι προφανές, τόσο για τον κλάδο μας όσο και για την εταιρεία μας, ότι βρισκόμαστε μπροστά στον δυσκολότερο και λιγότερο προβλέψιμο χειμώνα της ιστορίας μας. Καθημερινή μας προσπάθεια είναι η καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις διαφοροποιημένες προτεραιότητες των επιβατών μας, η κατά το δυνατόν ενίσχυση των αντοχών μας, αλλά και η διαμόρφωση ευέλικτων εναλλακτικών για το δίκτυο και το προϊόν μας για το 2021.
Ευχαριστούμε όλο μας το προσωπικό για την προσπάθεια στην μεγάλη μάχη που δίνουμε μαζί και φυσικά τους επιβάτες μας που μας εμπιστεύονται καθημερινά σε αυτές τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες.
Τέλος, σε αυτό το περιβάλλον οφείλω να τονίσω, όπως κάνουν άλλωστε και όλοι οι φορείς του κλάδου, την αναγκαιότητα όλες οι χώρες να συμφωνήσουν σε κοινές διαδικασίες όπως για παράδειγμα το αρνητικό test πριν την πτήση, που θα επιτρέψουν στη συντονισμένη αποκατάσταση της προσβασιμότητας και της διασύνδεσης μεταξύ των χωρών, αντικαθιστώντας τα μέτρα καραντίνας και κλεισίματος των συνόρων. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε σίγουρα προϋπόθεση για τη διασύνδεση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών αλλά και ενδεχομένως για τη μετακίνηση εντός χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφόσον κριθεί απαραίτητο από την επιστημονική κοινότητα».
Σημειώνεται ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τους χρόνους παραλαβής και άφιξης των νέων αεροσκαφών Airbus A320/321 neo, διατηρώντας ακέραιο τον αριθμό νέων αεροσκαφών που θα παραλάβει σε 46, αλλά μειώνοντας το ρυθμό άφιξης νέων αεροσκαφών τα έτη 2021 και 2022. Σημειώνεται ότι έχει ήδη παραλάβει 5 νέα αεροσκάφη A320 neo, ενώ μέχρι τον Απρίλιο του 2021 θα παραλάβει επιπρόσθετα 4 A321 neo.
Αποτελέσματα Ομίλου
Σε € εκατ. |
Α’ τρίμηνο 2019 |
Α’ τρίμηνο 2020 |
% |
Β’ τρίμηνο 2019 |
Β’ τρίμηνο 2020 |
% |
Α’ Εξάμηνο 2019 |
Α’ Εξάμηνο 2020 |
% |
Έσοδα |
172,0 |
147,0 |
-15% |
347,4 |
40,4 |
-88% |
519,4 |
187,4 |
-64% |
EBITDA[2] |
(8,5) |
(34,1) |
|
71,3 |
(15,5) |
|
62,8 |
(49,6) |
|
Kκέρδη/ (ζημιές) προ φόρων εξαιρουμένων έκτακτων αποτελεσμάτων |
(48,7) |
(73,6) |
|
31,5 |
(58,7) |
|
(17,2) |
(132,3) |
|
Έκτακτα αποτελέσματα* |
– |
(38,7) |
|
– |
(29,8) |
|
– |
(68,5) |
|
Κέρδη (ζημιές) προ φόρων |
(48,7) |
(112,3) |
|
31,5 |
(88,5) |
|
(17,2) |
(200,8) |
|
Κέρδη (ζημιές) μετά από φόρους |
(35,2) |
(85,4) |
|
22,2 |
(73,4) |
|
(13,0) |
(158,8) |
|
*Τα έκτακτα αποτελέσματα αποτελούνται από ζημιές παραγώγων αντιστάθμισης ταμειακών ροών που κρίθηκαν ως μη αποτελεσματικά
Επιβατική Κίνηση
Α’ τρίμηνο 2019 |
Α’ τρίμηνο 2020 |
% |
Β’ τρίμηνο 2019 |
Β’ τρίμηνο 2020 |
% |
Α’ Εξάμηνο 2019 |
Α’ Εξάμηνο 2020 |
% |
|
Σύνολο επιβατικής κίνησης (σε χιλ.) |
2,525 |
2,135 |
-15% |
3,927 |
328 |
-92% |
6,452 |
2,463 |
-62% |
Πτήσεις |
19,945 |
18,758 |
-6% |
31,107 |
5,681 |
-82% |
51,052 |
24,439 |
-52% |
Συντελεστής Πληρότητας (RPK/ASK) |
82.3% |
76.0% |
-6.3 |
82.1% |
50.8% |
-31.3 |
82.2% |
72.5% |
-9.7 |
Οικονομικές καταστάσεις καθώς και αναλυτικά λειτουργικά μεγέθη αναρτώνται στην ιστοσελίδα της εταιρείας www.aegeanair.com
Η διοίκηση της AEGEAN θα διενεργήσει τηλεδιάσκεψη αναλυτών (conference call) με θέμα συζήτησης τα αποτελέσματα Πρώτου Εξαμήνου 2020 την Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου, στις 16:00 ώρα Ελλάδος. Λεπτομέρειες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Εταιρείας.