Γ. Κεφαλογιάννης: Δεν θα ωραιοποιήσω τα πράγματα, στις ώρες αιχμής παρατηρούνται πράγματι συγχρωτισμός και πολύ κόσμος στα ΜΜΜ
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κος Γιάννης Κεφαλογιάννης, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Secret” με το δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο.
Μεταξύ άλλων, δήλωσε:
Αναφορικά με τις εικόνες συνωστισμού στα ΜΜΜ
“Δεν θα ωραιοποιήσω τα πράγματα, στις ώρες αιχμής παρατηρούνται πράγματι συγχρωτισμός και πολύ κόσμος στα ΜΜΜ. Θυμίζω ότι πριν από ένα μήνα είχαμε πάρει κάποιες αποφάσεις για έκτακτα μέτρα, άμεσα μέτρα όσον αφορά την ενίσχυση των ΜΜΜ και αυτό το σχέδιο είναι ήδη σε εξέλιξη. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα είναι τα πρώτα 100 λεωφορεία μέσα από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και άλλα 100 λεωφορεία μέχρι τέλη Νοεμβρίου, που σημαίνει ότι θα ενισχυθεί ο στόλος με 203 λεωφορεία και εμμέσως και 550 άτομα οδηγούς που θα προσλάβουν τα ΚΤΕΛ με αποτέλεσμα λεωφορεία τα οποία αυτή τη στιγμή εκτελούνε δρομολόγια κυρίως προς τα Δυτικά ή τα Ανατολικά θα μπορούν να ενισχύσουν τις γραμμές του κέντρου με αποτέλεσμα να αλλάξει πλήρως η εικόνα που παρατηρούμε”.
Ερωτηθείς γιατί δεν γινόταν πιο γρήγορα η διαδικασία ένταξης των ΚΤΕΛ στα αστικά δρομολόγια
“Στην ουσία η διαδικασία που κάνουμε με τα ΚΤΕΛ η οποία είναι μια διαδικασία που θα κρατήσει 1,5 μήνα είναι η πιο γρήγορη διαδικασία με βάση τις διαδικασίες του Δημοσίου άρα δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να αποφασιστεί τη μια μέρα και σε μια εβδομάδα να εκτελεστεί. Αυτό το οποίο κανουμε είναι αυτό το άμεσο μέτρο μέσω των ΚΤΕΛ, που όταν μιλάμε για λεωφορεία των ΚΤΕΛ, δεν είναι τα λεωφορεία τα κλασικά των ΚΤΕΛ τα οποία ενδεχομένως δυσκολεύουν την πρόσβαση, θα είναι αστικού τύπου με αποτέλεσμα να μπορούν να μπουν κανονικά στις γραμμές ότι είναι και τα υπόλοιπα λεωφορεία της ΟΣΥ.
Επομένως αυτό είναι ένα μέτρο το οποίο άμεσα θα μας λύσει τα προβλήματα μέχρι τότε όμως ήδη έχουν ανακοινωθεί μια σειρά από μέτρα τα οποία πιστεύουμε ότι θα προχωρήσει ήδη από σήμερα σε μια αποσυμφόρηση. Ήδη έχει αποφασιστεί για παράδειγμα ότι το 40% του συνόλου των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα θα είναι με τηλεεργασία και ένα δεύτερο μέτρο το οποίο ανακοινώθηκε είναι η σταδιακή προσέλευση στην εργασία, αυτά είναι έκτακτα μέτρα για να αντιμετωπίσουμε το δύσκολο επόμενο 1 με 1,5 μήνα μέχρι να μπουν στην κυκλοφορία και τα λεωφορεία τόσο των ΚΤΕΛ όσο και τη σύμπραξη που κάνουμε και μέσω ΣΔΙΤ και μέσω του leasing έτσι ώστε το επόμενο διάστημα να δούμε ότι αυτές οι εικόνες που αυτή τη στιγμή παρατηρούμε στα ΜΜΜ θα πάνε προς μια καλύτερη κατεύθυνση”.
Ερωτηθείς γιατί δεν παρέμειναν τα έκτακτα μέτρα σε σχέση με την ώρα προέλευσης στην εργασία όλο το διάστημα την πανδημίας
“Όλες οι αποφάσεις οι οποίες λαμβάνονται στα υπουργεία και τα οποία είναι σε ένα πλήρη συντονισμό, είναι κατόπιν των οδηγιών των λοιμοξιολόγων. Δηλαδή όταν για παράδειγμα είδαμε ότι απέδωσαν τα μέτρα, μπήκαμε σε μια κανονικότητα κάποια στιγμή τον Ιούνιο , τότε ευτυχώς τα κρούσματα ήτανε ελάχιστα, εκ των πραγμάτων κάποια μέτρα τα οποία ήταν περιοριστικά ήρθησαν .
Όταν βλέπουμε ότι δυστυχώς αυξάνονται τα κρούσματα αναγκαζόμαστε και επαναφέρουμε τα έκτακτα μέτρα μεταξύ των οποίων είναι και το κυλιόμενο ωράριο. Αν για παράδειγμα από την επιτροπή λοιμοξιολόγων μας πουν για παράδειγμα η σταδιακή προσέλευση στην εργασία πρέπει να παραμείνει στο τραπέζι για μακρό διάστημα προφανώς και θα το ακολουθήσουμε. Αυτό το οποίο κάνουμε εμείς σαν υπουργειο για να αντιμετωπίσουμε αυτή την έκτακτη κατάσταση είναι να ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών στους οποίους έχουμε και πλήρη εμπιστοσύνη”.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι μπορεί να λειτουργήσει το μέτρο της μάσκα με την επιβολή προστίμων ή χρειάζεται πειθώ
“Είδαμε το πρώτο διάστημα ότι ο κόσμος πειθάρχησε για δύο βασικούς λόγους, πρώτον γιατί έβλεπε ότι τα μέτρα στην Ελλάδα αποδίδουν και δεύτερον έκανε τη σύγκριση με άλλες χώρες που βλέπαμε εκατοντάδες νεκρούς κάθε μέρα. Δυστυχώς αυτό το οποίο έχει συμβεί το τελευταίο διάστημα είναι ότι υπήρξε ένας εφησυχασμός από τον κόσμο δεδομένου ότι τα κρούσματα έπεσαν, δεδομένου ότι ενδεχομένως υπήρξε η αίσθηση ότι ο κορονοϊός πέρασε και δεν θα υπάρχει έξαρση. Αυτό που πρέπει να καταλάβει ο κόσμος είναι ότι ο κορονοϊός όχι μόνο δεν έχει περάσει, αν δεν βρεθεί το εμβόλιο, αν δεν βρεθεί η θεραπεία, αν δεν λάβουμε μέτρα και δημόσιας προστασίας αλλά και ιδιωτικής συνείδησης δεν πρόκειται να ξεπεράσουμε το πρόβλημα.
Αν δούμε ότι τα πράγματα χειροτερεύουν τότε είναι πολύ πιθανόν να δούμε και μέτρα που είχαμε εφαρμόσει το πρώτο διάστημα του κορονοϊού. Είναι στο τραπέζι μια σειρά από συζητήσεις, για παράδειγμα, περιορισμών σε κάποιες από τις μετακινήσεις ή ακόμα και το γεγονός ότι θα πρέπει να δούμε και τους περιορισμούς όσον αφορά το κομμάτι που ήδη εφαρμόζεται της τηλεεργασίας στο 40% αν αυτό πρέπει να αυξηθεί ή ενδεχομένως να λάβουμε κάποια μέτρα όσον αφορά και τις πληρότητες.
Δεν μπορούμε να πούμε ότι ένα λεωφορείο μπορεί να λειτουργήσει για παράδειγμα με 10 ή με 20 άτομα μόνο ή αντιστοίχως ένας συρμός του μετρό για αυτό είναι και πάρα πολύ σημαντικό ο κόσμος να τηρεί τις οδηγίες, να φοράει τη μάσκα και όπου υπάρχουν φαινόμενα απειθαρχίας ναι θα υπάρχουν πρόστιμα. Δεν είναι η λύση το πρόστιμο, δεν είναι η λύση το να έχουμε έναν αστυνομικό σε κάθε λεωφορείο, σε κάθε συρμό αλλά όπου υπάρχει απειθαρχία που στην ουσία σημαίνει μη σεβασμός στον συνάνθρωπό μας βεβαίως θα επιβάλλονται τα πρόστιμα”.
Αναφορικά με τις καταστροφές από το πέρασμα του Ιανού
“Υπάρχει ένας σχεδιασμός εδώ στο υπουργείο, σε συνεργασία βεβαίως με τις περιφέρειες, για μια σειρά αντιπλημμυρικών έργων σε όλη την Ελλάδα που δυστυχώς είχαν μείνει πίσω όλα τα προηγούμενα χρόνια και είναι και μια πολύ καλή ευκαιρία και το ταμείο ανάκαμψης έτσι ώστε να μπορούν να ενταχτούν τέτοιου είδους έργα. Γιατί θυμίζω ότι επιλέξιμα έργα στο ταμείο ανάκαμψης είναι αυτά τα οποία έχουν και ένα φιλοπεριβαλλοντικό αποτύπωμα. Άρα όσον αφορά τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό θα γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια με τις Περιφέρειες στο συγκεκριμένο ζήτημα, όσον αφορά την Καρδίτσα ο πρωθυπουργός ήταν ξεκάθαρος ότι θα γίνει άμεση αποζημίωση όλων των πληγέντων και μάλιστα ήδη ανακοινώθηκαν μια σειρά από μέτρα που θεωρούμε ότι τουλάχιστον καλύπτει το σύνολο των περιπτώσεων.
Για παράδειγμα το γεγονός ότι χορηγείται μια ενίσχυση 700€ σε κάθε νοικοκυριό του οποίου έχει πληγεί η κύρια κατοικία και μάλιστα προστίθενται 600€ για τις πολύτεκνες οικογένειες και άλλα 600€ για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Ο ΕΛΓΑ θα καταγράψει άμεσα τις ζημιές ώστε να δοθούν και αποζημιώσεις στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Επίσης έχει ανακοινωθεί ότι παρέχεται στεγαστική συνδρομή σε φυσικά και νομικά πρόσωπα για την αποκατάσταση των εγκαταστάσεων και άλλη μια σειρά από μέτρα. Σε κάθε περίπτωση εμείς από την πλευρά του υπουργείου υποδομών και μεταφορών όπου έχει επηρεαστεί είτε ήταν η Εύβοια, είτε τώρα στην Καρδίτσα έχουμε στείλει όλα τα συνεργία προκειμένου να γίνει αποτύπωση των ζημιών από τα κλιμάκια του υπουργείου μας έτσι ώστε να μπορούμε μετά άμεσα να προχωρήσουμε στις αποζημιώσεις.
Επίσης προτιθέμεθα και ως Μεταφορών να προχωρήσουμε και στην αντικατάσταση των διπλωμάτων που χάθηκαν χωρίς να υπάρχει το παράβολο κάτι το οποίο ίσχυσε και στην περίπτωση της Εύβοιας δηλαδή προσπαθούμε γενικότερα να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας οι οποίοι επλήγησαν από τις καταστροφές έτσι ώστε να μην μπλέκουν με γραφειοκρατικές διαδικασίες”.