nEUROn: Ο αόρατος πολεμιστής που θα αλλάξει τον συσχετισμό στο Αιγαίο

nEUROn: Ο αόρατος πολεμιστής που θα αλλάξει τον συσχετισμό στο Αιγαίο

Κατά καιρούς γράφεται στον τουρκικό Τύπο και σε αραβόφωνα αμυντικά portals ότι στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο εμφανίζονται “άγνωστα στίγματα αεροσκαφών”, τα οποία δεν ανήκουν σε κάποιο από τα γνωστά stealth μεγάλων δυνάμεων, γράφει ο Αδαλής Γιώργος στην ιστοσελίδα SLpress.gr. Οι φορές που συνέβη αυτό είναι μετρημένες στα δάχτυλα ενός χεριού, αλλά ήταν αρκετές για να προκαλέσουν ανησυχία στη γείτονα. Υπήρξαν δημοσιεύματα μέχρι και για UFO!

Στην Ελλάδα γίνεται συζήτηση για τα τουρκικά drones Bayraktar, θεωρώντας η κοινή γνώμη ότι στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV) είμαστε απελπιστικά πίσω. Έτσι, φτάσαμε στο σημείο το Bayraktar να είναι το πιο διαφημισμένο τουρκικό οπλικό σύστημα στην Ελλάδα! Τι ήταν, όμως, τα στίγματα που έχουν ανησυχήσει την Άγκυρα; Ρωτάει ο αρθρογράφος και προσθέτει: “Το nEUROn ξεκίνησε ουσιαστικά από τον γαλλικό κολοσσό Dassault ως πρόγραμμα εξέλιξης, ανάπτυξης και επικύρωσης ευρωπαϊκών τεχνολογιών UCAV (Unmanned Combat Aerial Vehicle -Μη Επανδρωμένα Πολεμικά Αεροσκάφη). Σκοπός η χρήση του σε αποστολές εντοπισμού και εξουδετέρωσης στόχων στο έδαφος. Γι’ αυτό και ο σχεδιασμός του είναι τύπου stealth”.

Το άρθρο σημειώνει πως μέχρι τα μέσα του 2005, το πρόγραμμα nEUROn είχε ως σκοπό να αναπτύξει αεροναυτικές τεχνολογίες Ευρωπαίων κατασκευαστών, οι οποίες θα ενσωματώνονταν σε κανονικά μαχητικά αεροσκάφη που ήδη πετούν, καθώς και σε αεροσκάφη επόμενης γενιάς. Με βάση πληροφορίες, θεωρώ ότι ήδη έχουν κατασκευαστεί και ενσωματωθεί σε στρατούς, αρκετά κομμάτια UAV που βασίζονται στο πρόγραμμα nEUROn. Αλλά ας ξετυλίξουμε το κουβάρι αυτής της σχετικά άγνωστης υπόθεσης εδώ στην Ελλάδα.

Οι συμπαραγωγοί και ο ελληνικός ρόλος

Στα τέλη του 2004 αρχές του 2005, αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εξεδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν σε αυτό το πρόγραμμα. Τελικά, εκτός της Γαλλίας που το εμπνεύστηκε, στο πρόγραμμα nEUROn υπέγραψαν τότε συμμετοχή, η Ιταλία, η Ισπανία, η Σουηδία, η Ελβετία και η Ελλάδα. Επισήμως, το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο 2006. Ο γαλλικός οργανισμός προμηθειών Άμυνας ανέθεσε ανά χώρα τα τμήματα που θα κατασκεύαζε η κάθε μία.

  • Γαλλία: H Dassault εκτός του ότι κατέθεσε τον αρχικό σχεδιασμό stealth, επωμίστηκε με το σύστημα ελέγχου πτήσεως, την εφαρμογή συσκευών χαμηλής παρατηρήσεως, την τελική συναρμολόγηση, την ολοκλήρωση συστημάτων στην “πλατφόρμα δοκιμών παγκόσμιας ολοκλήρωσης”, τις δοκιμές εδάφους και τις δοκιμές πτήσης.
  • Ιταλία: Η Alenia (τώρα Leonardo) ανέλαβε την γενικότερη αντίληψη των εσωτερικών όπλων, τους μηχανισμούς λειτουργίας, το ηλεκτρικό σύστημα ισχύος και διανομής, καθώς και το σύστημα τροφοδοσίας και επεξεργασίας δεδομένων πτήσης και μάχης.
  • Σουηδία: Η SAAB ανέλαβε τον σχεδιασμό της κύριας ατράκτου, του συστήματος τροχών και του καυσίμου.
  • Ισπανία: Η EADS (σήμερα Airbus Defence Spain) ανέλαβε τα φτερά και τον σταθμό εδάφους όπως και την σύνδεση των δεδομένων.
  • Ελβετία: Η RUAG φρόντιζε τις δοκιμές αεροδυναμικής σήραγγας χαμηλής ταχύτητας και τις διεπαφές όπλων μεταξύ του αεροσκάφους και των εξοπλισμών.
  • Ελλάδα: Μέσω της ΕΑΒ (Ελληνικά Αεροπορική Βιομηχανία) ανέλαβε ένα νευραλγικό κομμάτι λόγω της παλιάς εμπειρίας της με τον “Πήγασο”. Ήταν υπεύθυνη για το πίσω τμήμα της ατράκτου, τον σωλήνα της εξάτμισης, καθώς και τον σχεδιασμό και την διαχείριση της “πλατφόρμας δοκιμών παγκόσμιας ολοκλήρωσης”. Πρόκειται για έναν από τους σπουδαιότερους ρόλους.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο SLpress.gr

 


Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε πως το nEUROn δεν έχει ουραίο πτερύγιο αλλά οι πτέρυγές του είναι σε σχήμα “W”, κάτι που το καθιστά αόρατο από τα εχθρικά ραντάρ. Το σύστημά του ενσωματώνει προηγμένες ηλεκτρονικές τεχνολογίες που του επιτρέπουν να πετά υπό άκρα μυστικότητα. Το μήκος του όπως και το άνοιγμα των πτερυγίων του προσεγγίζουν τα 10 μέτρα. Κενό φορτίου ζυγίζει περίπου 4.5 τόνους.

Συνολικά μπορεί να μεταφέρει σε κάθε πτήση του 6 τόνους οπλισμού οι οποίοι είναι κλεισμένοι ερμητικά εντός της ατράκτου του UCAV. Μπορεί να πετά χωρίς ανεφοδιασμό για αρκετές ώρες με υποηχητικές ταχύτητες που αγγίζουν τα 0,8 mach. Το αεροσκάφος τροφοδοτείται από δύο κινητήρες τζετ που κατασκευάστηκαν από μια κοινοπραξία της Rolls Royce και της Turbomeca.


Σχολιάστε εδώ