Πόσο έχει κοστίσει ο κορονοϊός στην τέχνη και στο θέατρο… – Τι λένε άνθρωποι του χώρου

Πόσο έχει κοστίσει ο κορονοϊός στην τέχνη και στο θέατρο… – Τι λένε άνθρωποι του χώρου

– Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας στις 700.000 οι νεκροί…
– Έχουν ξεπεράσει τα 18 εκατομμύρια τα κρούσματα «Π»

Δεν έχει σταματημό η δράση του κορονοϊού. Μέχρι στιγμής, οι νεκροί έχουν ξεπεράσει τις 700.000 και τα κρούσματα τα 18 εκατομμύρια, με βάση τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).

Με βάση τις αναλύσεις, έχει αποδειχθεί ότι το έδαφος είναι πρόσφορο για τη μετάδοση του ιού στα πάρτι σε νάιτ κλαμπ και ιδιωτικές κατοικίες, στα αεροπορικά ταξίδια, στα εργοστάσια, στις μεγάλες υπαίθριες αγορές αλλά και όπου υπάρχει συνωστισμός, όπως σε κοιτώνες μεταναστών ή παιδικές κατασκηνώσεις.

Στην Αμερική, όπου οι νεκροί έχουν πλησιάσει τις 160.000, την εβδομάδα που πέρασε τα κρούσματα ήταν πάνω από 60.000 τη μέρα.

Ακόμη, πάνω από 200.000 είναι οι θάνατοι στη Λατινική Αμερική και στην Καραϊβική και 210.435 στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με το Reuters, κάθε 15 δευτερόλεπτα ένας άνθρωπος πεθαίνει από τον ιό!

♦ Στο μεταξύ, τα νέα στη χώρα μας δεν είναι καλά: Σύμφωνα με μελέτη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, οι νεκροί από την Covid-19 θα ανέλθουν από 486 μέχρι 1.361 έως το τέλος του έτους.
♦ Ακόμη… αισίως φτάσαμε στα 4.974 κρούσματα από την αρχή της πανδημίας. Το 54,5% είναι άνδρες, ενώ 1.349 κρούσματα σχετίζονται με ταξίδι στο εξωτερικό. Οι νεκροί μετριούνται στους 210. Η μέση ηλικία των κρουσμάτων είναι τα 45 έτη και η μέση ηλικία των θανόντων τα 76 έτη.

Τι αναφέρουν άνθρωποι του χώρου

Θα είναι ένα κακό όνειρο…

«Έχει κάτι αρχίσει να γίνεται και στην Ελλάδα και έξω. Εφευρίσκονται τρόποι ώστε να επαναλειτουργήσουν τα θέατρα και οι αίθουσες συναυλιών, τα πράγματα όμως είναι ακόμα ρευστά. Ακυρώθηκαν πολλές από τις δουλειές που είχα κλείσει, τώρα αρχίζω κι εγώ να επαναδραστηριοποιούμαι, είναι όμως αδύνατον να προχωρήσω σε έναν σωστό προγραμματισμό. Βλέπο­ντας και κάνοντας λοιπόν, με την ελπίδα πως όλο αυτό που ζούμε θα μοιάζει γρήγορα με ένα κακό όνειρο και η μουσική θα ακουστεί ξανά, ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς».
-Γιώργος Πέτρου- Αρχιμουσικός


Διέξοδος το Διαδίκτυο

«Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ήδη φανερά χωρίς να υπάρχει ελπίδα για άμεση αποκατάσταση. Η οικονομική κρίση που ακολουθεί την πανδημία θα έχει ως αποτέλεσμα όχι τη μείωση της δημιουργίας έργων τέχνης, αλλά την ελαχιστοποίηση της αγοράς τέχνης. Τα έργα τέχνης εκτίθενται πλέον κυρίως στο Διαδίκτυο.
Το να ασχολείσαι με την τέχνη στην Ελλάδα του 2020, είναι εξαιρετικά δύσκολο, έως ηρωικό θα έλεγα. Εάν δεν λατρεύεις αυτό που κάνεις, απλά παύεις να το κάνεις».
-Γεύσω Παπαδάκη- Κωνσταντινουπολίτισσα Ζωγράφος


Βιώνουμε μια μέθη…

«Είναι σαφές ότι η πλειοψηφία του κοινού φοβάται και έχει τρομοκρατηθεί. Από το πρωί έως το βράδυ ακούει μόνο για τα κρούσματα του κορωνοϊού. Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα είναι περίεργα, ιδιαίτερα και διαφορετικά. Η μουσική και το τραγούδι βρίσκουν πάντα τον δρόμο τους, όμως σε γενικές γραμμές δεν μπορούμε να μιλάμε για κανονικότητα. Είναι μια μεσοβέζικη κατάσταση. Βιώνουμε μια αυτοεκπληρούμενη μέθη. Αν αυτή η υπέρμετρη τρομοκρατία δεν ξεπεραστεί, τον χειμώνα βλέπω τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα. Πρέπει ο κόσμος να νιώσει ασφάλεια».
-Φίλιππος Πλιάτσικας- τραγουδιστής


Δεν έχω όρεξη να βγω ούτε να ξοδέψω…

«Τα πράγματα δεν πάνε καλά. Ο ε­γκλεισμός δημιούργησε μια άμυνα άλλου τύπου. Ακόμα και στο πώς διασκεδάζει η παρέα. Οι περισσότεροι δεν έχουν όρεξη ούτε να βγουν, ούτε να ξοδέψουν πολλά χρήματα. Έχουν όρεξη να συνα­ντήσουν τους φίλους τους. Άλλαξε κάτι οριστικά κι αυτό θα συνεχιστεί και τον προσεχή χειμώνα. Εκτός από την πανδημία και τα οικονομικά προβλήματα ο κόσμος έχει ανά­γκη να πιστέψει ξανά σε κάτι. Καινούργιο παραμύθι, καινούργιο αστείο, καινούργιο τραγούδι; Και οι καλλιτέχνες όλοι ανεξαιρέτως πάνε με τα περυσινά… Εδώ θα έχουμε θέμα. Και λέω συμβολικά: αν δεν επιτρέπονται το χάδι και το φιλί, η δύναμη της τρυφερότητας πρέπει να είναι δεκαπλή».
-Σταμάτης Κραουνάκης- Συνθέτης


Μεγάλη διαφορά επισκεπτών

«Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά επισκεπτών σε σχέση με πέρυσι. Τον Ιούνιο 2019 είχαμε 4.656 επισκέπτες, ενώ το ίδιο διάστημα του 2020 μόλις 260. Βεβαίως το μουσείο άνοιξε από τις 15 Ιουνίου και μετά και ο κόσμος στην αρχή ήταν περισσότερο διστακτικός. Τον Ιούλιο 2019 είχαμε 4.689 επισκέπτες και φέτος μόλις 1.118. και πάλι καλά να λέμε! Πιστεύω ότι ο κόσμος ακόμη είναι διστακτικός να επισκεφτεί κλειστούς χώρους. Στο Βυζαντινό και Χριστιανικό τηρούνται απόλυτα τα μέτρα ασφαλείας στις μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις που βρίσκονται σε κλειστούς χώρους. Η συνέπεια στην τήρηση των μέτρων νομίζω ότι εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια στον κόσμο ώστε να επισκεφτεί άφοβα το Βυζαντινό Μουσείο και να απολαύσει τις εκθέσεις και τις εκδηλώσεις μας».
-Κατερίνα Δελλαπόρτα- Διευθύντρια του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου


Θα αλλάξει η θεατρική εμπειρία

«Το εφετινό καλοκαίρι θα το θυμόμαστε σαν το πιο δύσκολο και περίεργο των τελευταίων ετών. Οι θεατές χωρίζονται στους πολύ προσεκτικούς που κρατάνε αποστάσεις, έχουν μάσκα και τηρούν τα μέτρα ασφαλείας. Υπάρχει και η άλλη κατηγορία που είναι οι στάσεις. Μετά από αυτά που βιώνουμε αυτό το καλοκαίρι δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος για τον χειμώνα. Η θεατρική σεζόν 2020-2021 πιστεύω ότι θα αφήσει πληγές που θα μας ταλαιπωρήσουν για αρκετά μεγάλο διάστημα. Σίγουρα θα αλλάξει η θεατρική εμπειρία και περιμένω να δω μια δύσκολη συνέχεια, όπως και σε πολλούς κλάδους της οικονομίας».
-Ζήνος Παναγιωτίδης- Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Αθηναϊκού Θεάτρου


Μαθαίνουμε να ζούμε με τον ιό…

«Μέσα στη θλίψη των ημερών για τους χιλιάδες νεκρούς και τους εκατομμύρια ασθενείς του κορωνοϊού σε όλον τον πλανήτη, υπάρχει μόνο ένα φως: η τέχνη. Η τέχνη κινητοποιεί, δίνει δύναμη να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες, δίνει τροφή στην ψυχή μας και φέρνει κοντά τους ανθρώπους. Η τέχνη είναι αυτή που έχει κάνει το καλοκαίρι της πανδημίας και της κοινωνικής αποστασιοποίησης να μοιάζει ανεκτό, η τέχνη είναι αυτή που φέρνει μαζί της την ελπίδα για κάτι καλύτερο. Τώρα που αρχίζουμε να μαθαίνουμε να ζούμε τον ιό ανάμεσά μας, η τέχνη θα μας δείξει τον δρόμο για μια νέα κανονικότητα. Και καθώς οι ανοιχτές εκδηλώσεις του καλοκαιριού είναι το πρώτο θετικό δείγμα, είμαστε αισιόδοξοι ότι η επιστροφή μας στις κλειστές αίθουσες από το φθινόπωρο θα είναι απολύτως επιτυχημένη».
-Γιώργος Κουμεντάκης- Καλλιτεχνικός Διευθυντής, Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ