Άγνωστο πότε θα χτυπήσει το κουδούνι στα σχολεία

Άγνωστο πότε θα χτυπήσει το κουδούνι στα σχολεία

Στον αέρα βρίσκεται η έναρξη της νέας σχολικής σεζόν. Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας είναι το πρώτο κουδούνι να χτυπήσει στις 7 Σεπτεμβρίου, ωστόσο η πανδημία έχει μπει σε φάση έξαρσης και κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει ούτε την έ­νταση αλλά ούτε και τη διάρκειά της.

Η αρμόδια υπουργός Ν. Κεραμέως σε δηλώσεις της παραδέχθηκε ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά και οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν σε συνεννόηση με τους επιστήμονες λίγες ημέρες πριν από το προγραμματισμένο άνοιγμα των σχολείων.

Θα αφορούν δε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ δεν έδειξε να συμμερίζεται τις ανησυχίες που εκφράζονται από ορισμένες πλευρές όσον αφορά τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Όπως είπε, η εμπειρία από την προηγούμενη περίοδο έδειξε ότι και τα μικρά παιδιά μπορούν να προσαρμοστούν πολύ καλά ως προς τα μέτρα προστασίας.

Η κ. Κεραμέως πάντως υπογράμμισε ότι το πρώτο μέλημα της Πολιτείας είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και με κριτήριο αυτό θα ληφθούν οι όποιες αποφάσεις. Η βασική κατεύθυνση που υπάρχει στην κυβέρνηση πάντως είναι η σχολική σεζόν να ξεκινήσει κανονικά, εκπαιδευτικοί και μαθητές να επιστρέψουν στις αίθουσες. Υπέρ της επαναλειτουργίας των σχολείων τάσσονται και οι επιδημιολόγοι, «η κανονικότητα πρέπει να επιστρέψει», σημειώνουν, υπό την προϋπόθεση ότι θα τεθούν και θα εφαρμοστούν αυστηρά μέτρα προστασίας από την πανδημία.

Τα βασικά σενάρια σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων παραμένουν δύο: Το πρώτο προβλέπει τη λειτουργία σε πλήρη σύνθεση με αυστηρά μέτρα προστασίας, όπως, π.χ., υποχρεωτική μάσκα για δασκάλους, καθηγητές και μαθητές εντός κι εκτός της αίθουσας. Προοπτική που περιγράφει μια δύσκολη, αν όχι ζοφερή, καθημερινότητα για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ προκύπτουν ερωτηματικά και ως προς το αποτέλεσμα διδασκαλίας – μάθησης.

Το δεύτερο σενάριο αποτελεί συνέχεια του τέλους της περσινής σεζόν, ήτοι, εκ περιτροπής λειτουργία με ολιγάριθμα τμήματα μαθητών και εξ αποστάσεως διδασκαλία. Διαδικασία που δυσκόλεψε σημαντικά καθηγητές και μαθητές, ενώ είναι αμφίβολο αν είχε κάποια έστω οφέλη για τους μαθητές.

Ειδικά σε γυμνάσια και λύκεια το σύστημα δεν ήταν λειτουργικό και κατά πολλούς από την εκπαιδευτική κοινότητα το διάστημα ήταν επί της ουσίας χαμένος χρόνος για την εκπαίδευση.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ