Αλ. Χαρίτση: «Aνύπαρκτα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων Aστικών Λεωφορείων και των εργαζομένων τους από την κυβέρνηση»

Αλ. Χαρίτση: «Aνύπαρκτα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων Aστικών Λεωφορείων και των εργαζομένων τους από την κυβέρνηση»

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Οικονομικών και Εργασίας κατέθεσε ο εκπρόσωπος Τύπου και βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης με θέμα: «Aνύπαρκτα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων Aστικών Λεωφορείων και των εργαζομένων τους από την κυβέρνηση.»

Τα Αστικά Κ.Τ.Ε.Λ. και τα Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. αποτελούν φορείς στους οποίους έχει ανατεθεί η εκτέλεση δημόσιου συγκοινωνιακού έργου προς εξυπηρέτηση των μετακινήσεων του επιβατικού κοινού στους Δήμους της χώρας μας, από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο έχει και την ευθύνη της εποπτείας και καλής λειτουργίας τους.

Όπως αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 αλλά και μετά την έξοδο από την καραντίνα μέχρι και σήμερα, λόγω των υγειονομικών μέτρων πρόληψης που επέβαλλε η Πολιτεία για λόγους δημόσιας υγείας, της απαγόρευσης και των περιορισμών στις μετακινήσεις των πολιτών, των περιορισμών που μέχρι σήμερα συνεχίζουν να ισχύουν στην πληρότητα των λεωφορείων (επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 65% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα/συρμό), των μέτρων προφύλαξης οδηγών κι επιβατών και των διοικητικών προστίμων και ποινών που επαπειλούνται με βάση την ισχύουσα Κ.Υ.Α., αλλά και του φόβου που έχει εύλογα προκληθεί στο κοινό για την μετακίνηση με δημόσιες/ αστικές μεταφορές, τα έσοδα των ανωτέρω φορέων έχουν στην κυριολεξία καταρρεύσει. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα να έχει προκληθεί πολύ σοβαρός κίνδυνος για την βιωσιμότητα του κλάδου και τις θέσεις εργασίας του προσωπικού που απασχολούν.

Συγκεκριμένα για το Ν.Π.Ι.Δ. «Κ.Τ.Ε.Λ. ΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ» προκύπτει ότι κατά το τελευταίο 4μηνο Μαρτίου – Ιουνίου 2020, τα έσοδα του φορέα έχουν συρρικνωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο 4μηνο του έτους 2019 σε ποσοστό της τάξης του 90%!, απειλώντας έτσι την βιωσιμότητα του αλλά και τις θέσεις εργασίας του προσωπικού του.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα και μέσω του προγράμματος «ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ» πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα για τις πληττόμενες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν πλέον περισσότερες ανάγκες σε κεφάλαια-ρευστότητα για να καλύψουν τα κόστη τους. Καθώς, η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα είναι δύσκολη έως αδύνατη για ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων, πρότεινε ένα πακέτο μέτρων ενίσχυσης απευθείας από το κράτος όπως η μη επιστρεπτέα ενίσχυση και η μόνιμη μείωση προκαταβολής φόρου στο 50%, καθώς και το μέτρο των μικροχρηματοδοτήσεων μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας.
Παράλληλα για τους εργαζόμενους ο ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε επιδότηση 100% των ασφαλιστικών εισφορών και 40% των μισθών, με υποχρέωση καταβολής του υπόλοιπου 60% του μισθού από την επιχείρηση.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει πως η ανάγκη λήψης ουσιαστικών μέτρων οικονομικής στήριξης των επιχειρήσεων και εργαζομένων του κλάδου αυτού, που έχει υποστεί τεράστιες ζημιές και αντιμετωπίζει ανυπέρβλητα προβλήματα, είναι επιτακτική.

Επειδή, επί τέσσερις μήνες, οι εν λόγω φορείς δημόσιου συγκοινωνιακού έργου εισπράττουν την απόλυτη απαξίωση, ενώ ήταν από τις πρώτες επιχειρήσεις που επλήγησαν από την εξάπλωση της πανδημίας, ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Με ποια μέτρα συγκεκριμένα σκοπεύουν να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις των Αστικών ΚΤΕΛ της χώρας μας και τους εργαζόμενους σε αυτές, κατά το διάστημα ισχύος των μέτρων υγειονομικής προστασίας στις δημόσιες μεταφορές;

2. Προτίθενται να υιοθετήσουν τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, για πλήρη καταβολή του μισθού των εργαζομένων στα Αστικά ΚΤΕΛ, με 100% επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών;

3. Σκοπεύουν να καλύψουν και σε ποιο βαθμό αναγκαία λειτουργικά τους έξοδα όπως το πετρέλαιο κίνησης, που δεν μειώθηκε αλλά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα την περίοδο της κρίσης;

4. Με ποιο τρόπο θα διασφαλίσουν την ευκολότερη πρόσβαση των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων στα πιστωτικά ιδρύματα όταν αυτή τη στιγμή οι αιτήσεις τους απορρίπτονται σε μεγάλο ποσοστό;

5. Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβουν για τη μεταφορά των τελών κυκλοφορίας του 2020 στο 2021 αφού έτσι κι αλλιώς φέτος έχουν πληρωθεί;

6. Έχουν την πρόθεση να παρατείνουν το μέτρο επιδότησης του ενοικίου των γραφείων (60-40) για ένα ακόμη χρόνο;


Σχολιάστε εδώ