Formula1: Τι μάθαμε απο το Αυστριακό Γκρα Πρι; Τι περιμένουμε απο το Γκραν Πρι της Στυρίας;
Η Φόρμουλα 1 είναι μια τεράστια επιχείρηση στην οποία δουλεύουν χιλιάδες εργαζόμενοι από όλες τις περιοχές του πλανήτη και η οποία πρέπει να μεταφέρει ανά μία ή δύο βδομάδες, εκατοντάδες τόνους υλικοτεχνικού εξοπλισμού από χώρα σε χώρα.
Ενδεικτικά μόνο, η Haas, μια από τις μικρότερες ομάδες του πάντοκ, έπρεπε, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό διευθυντή της Τζεφ Σίμοντς, να μεταφέρει για το Γκραν Πρι της Αυστραλίας 2020 (που τελικά δεν έγινε…) 42 τόνους φορτίου, οι 34 από αέρος και οι 8 από θαλάσσης. Από ένα παξιμάδι μέχρι ένα ολόκληρο σασί (ένα αυτοκίνητο της Φόρμουλα 1 αποτελείται από 5.000 εξαρτήματα περίπου).
Όσον αφορά τις επιδόσεις στην πίστα. Αυτό που μάθαμε από το Γκραν Πρι της Αυστρίας είναι ότι οι Mercedes εξακολουθούν να είναι οι πιο γρήγορες, δείχνουν όμως – τουλάχιστον μέχρι να λύσουν τα προβλήματα με το κιβώτιο – εύθραυστες. Ο κίνδυνος να εγκαταλείψουν και τα δύο αυτοκίνητα ήταν κρίσιμος γι’αυτό και δόθηκαν εντολές και στους δύο οδηγούς να φροντίσουν απλά να φτάσουν μέχρι το τέλος.
Μάθαμε επίσης ότι οι Ferrari έχουν να λύσουν πάρα πολλά προβλήματα με τον κινητήρα και την αεροδυναμική τους αν θέλουν να μειώσουν τη διαφορά που τις χωρίζει από τις Mercedes. Οι πρώτες αναβαθμίσεις θα έρθουν σε δύο βδομάδες, στο Γκραν Πρι της Ουγγαρίας και τότε θα έχουμε και τις πρώτες απαντήσεις για την αποδοτικότητα αυτών των αναβαθμίσεων.
Μάθαμε ότι οι Red Bull είναι επίσης πολύ γρήγορες και οι μόνες που δείχνουν δείχνουν να αποτελούν απειλή για τις Mercedes, έδειξαν όμως και αυτές ότι είναι εύθραυστες (και οι δύο οδηγοί εγκατέλειψαν από μηχανικές βλάβες, ωστόσο για την περίπτωση του Άλμπον δεν είναι γνωστό ακόμη αν η βλάβη προκλήθηκε από την έξοδο μετά την επαφή με τον Χάμιλτον).
Μάθαμε ότι ο Λιούις Χάμιλτον μπορεί να ηττηθεί (αυτό βέβαια το ξέραμε ήδη) αλλά ότι έχει την πνευματική δύναμη για να επανέλθει και να κατακτήσει τίτλους.
Μάθαμε ότι ο αγώνας στην Αυστρία ήταν ένας από τους χειρότερους στην καριέρα του Σεμπάστιαν Φέτελ καθώς δεν κατάφερε καν να μπει στο Q3, ενώ στον αγώνα είχε για άλλη μια φορά τετ-α-κε μετά από επαφή με τον μελλοντικό αντικαταστάτη του στη Scuderia, Κάρλος Σάινθ, τερματίζοντας τελικά στην 10η θέση, η πρώτη φορά που τερματίζει σε αυτήν τη θέση μετά από 241 εκκινήσεις. Σίγουρα, ένα Γκραν Πρι που θα θέλει να ξεχάσει, ιδίως από τη στιγμή που ο ομόσταυλός του Σαρλ Λεκλέρ, εκμεταλλεύτηκε όποια ευκαιρία του παρουσιάστηκε για να φτάσει μέχρι τη 2η θέση, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το στάτους του ως «αγαπημένου» οδηγού της Ferrari.
Μάθαμε τέλος ότι ο ανταγωνισμός στις μεσαίες θέσεις είναι πολύ έντονος, με τις McLaren και Racing Point να έχουν μειώσει τη διαφορά που τις χωρίζει από τις τρεις πρώτες και να είναι έτοιμες να εκμεταλλευτούν το παραμικρό στραβοπάτημα για να ανέβουν στο πόντιουμ (όπως και έγινε με την περίπτωση της McLaren) και τις Alpha Tauri και Renault να ακολουθούν κατά πόδας.Μάθαμε ότι η νέα γενιά των οδηγών που έκανε πέρυσι την εμφάνισή της γίνεται όλο και πιο ισχυρή, με τους Λάντο Νόρις, Άλεξ Άλμπον και Τζορτζ Ράσελ να κάνουν όλο και πιο αισθητή την παρουσία τους.
Μπορεί να μην ξέρουμε ακόμη πόσους αγώνες θα περιλαμβάνει το φετινό πρόγραμμα της Φόρμουλα 1, από αυτό όμως που είδαμε στο πρώτο Γκραν Πρι της Αυστρίας (το επόμενο στις 12 Ιουλίου θα ονομάζεται Γκραν Πρι της Στυρίας, από το όνομα του ομόσπονδου κρατιδίου στο οποίο βρίσκεται η πίστα Red Bull Ring), μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα έχουμε άλλο ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα που θα αποζημιώσει με το παραπάνω τους χιλιάδες φανατικούς οπαδούς της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Πηγή: ΕΡΤ