Κανένα σινιάλο από τα κρουαζιερόπλοια!
Κλειστά παραμένουν τα λιμάνια…
-Με οικονομική κατάρρευση απειλούνται τα νησιά
-Αίρει η Γερμανία το απαγορευτικό
Αν δεν αλλάξει τίποτα, αν δεν αρθούν τα μέτρα τύπου καραντίνας και διαγνωστικών τεστ (υγειονομικό διαβατήριο), τα νησιά μας του Αιγαίου, του Ιονίου και η Κρήτη απειλούνται με οικονομική κατάρρευση. Υπάρχουν νησιά, όπως η Σαντορίνη, όπου κάθε μέρα έδεναν μέχρι και πέντε κρουαζιερόπλοια με χιλιάδες τουρίστες. Όπως μας έλεγαν τοπικοί παράγοντες, περνούσαν από το νησί γύρω στα 5.000.000 τουρίστες και σήμερα κάνουν τον… σταυρό τους να επισκεφθούν το πανέμορφο νησί τους 500.000.
Μέχρι στιγμής είναι άγνωστο αν θα ανοίξουν τα λιμάνια. Από το υπουργείο Ναυτιλίας δεν υπάρχει καμία… γεύση αν και πότε θα ανάψει το «πράσινο φως» στα κρουαζιερόπλοια να πλεύσουν προς τα νησιά μας. Βέβαια, δεν είναι σίγουρο και αν όλα τα κρουαζιερόπλοια θα λύσουν κάβο…
Οι εκτιμήσεις από έγκυρους κύκλους που κινούνται στον χώρο του τουρισμού είναι ότι οι επισκέπτες που θα έρθουν θα είναι πολύ κάτω από το 50%.
Η τελική, πάντως, απόφαση από την πλευρά της κρουαζιέρας θα ανακοινωθεί στις 20 Ιουλίου, με κύρια προϋπόθεση την προστασία της υγείας των τουριστών αλλά και της φήμης που απέκτησε η Ελλάδα ως ασφαλής υγειονομικά προορισμός.
Στο μεταξύ, η Γερμανία αίρει από τις 15 Ιουνίου την ταξιδιωτική προειδοποίηση για τα ευρωπαϊκά κράτη –στα οποία είναι και η Ελλάδα–, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών της χώρας Χάικο Μάας.
Να σημειωθεί ότι το 2019 ήρθαν στη χώρα μας 4.000.000 Γερμανοί και δαπάνησαν γύρω στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Εξάλλου, ο γερμανικός tour operator TUI ανακοίνωσε ότι οι κύριοι προορισμοί του είναι η Ελλάδα και η Κύπρος. Σύμφωνα δε με έρευνά του, η Ελλάδα παραμένει ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός, με πρώτη την Ισπανία, για τους βρετανούς τουρίστες αυτό το καλοκαίρι, όταν αρθούν οι περιορισμοί.
Θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία;
Παραμένει το μεγάλο ερώτημα, από τη στιγμή που δύο στα τρία ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας είναι κλειστά, παρότι έχει αρθεί η… καραντίνα. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μεγάλων ξενοδοχείων μεταθέτουν το άνοιγμά τους για το τέλος του μήνα. Η «Μεγάλη Βρετανία» και το «King George» θα ανοίξουν 1 με 3 Ιουλίου, το δε «Costa Navarino» θα ξεκινήσει στις 19 Ιουνίου.
Στο μεταξύ, ο πρωθυπουργός παρουσίασε προχθές τη διαφημιστική καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό, που έχει σημαία την ανάδειξη του «brand Ελλάδα», με επικεφαλής του δημιουργικού τον Steve Vranakis.
Φώφη: Να μειωθεί ο ΦΠΑ
«Για να είναι ανταγωνιστικό το προϊόν του τουρισμού αυτήν την ώρα, πρέπει να μειωθεί ο ΦΠΑ στη διαμονή και στην εστίαση στο 6% και να πάει στο 13% για τις υπόλοιπες τουριστικές υπηρεσίες», τόνισε η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά στη συνέντευξή της στο Kontra. Και επισήμανε: «Μαζί με το πλαίσιο στήριξης των επιχειρήσεών μας, να επιδοτήσουμε την εργασία στις πληττόμενες επιχειρήσεις, δίνοντας το κράτος το 40% του μισθού των εργαζομένων, με την προϋπόθεση ότι δεν θα έχουμε δυσμενείς αλλαγές στους όρους σύμβασης των εργαζομένων. Δυστυχώς, τίποτα από τα δύο δεν κάνει η κυβέρνηση. Περιορίζεται στη μείωση του ΦΠΑ στις πορτοκαλάδες και στον καφέ. Και δεν συμπεριλαμβάνει ούτε καν το κρασί, ενώ έχουμε έλληνες οινοπαραγωγούς που θα μπορούσαν να στηριχθούν από μια τέτοια εξέλιξη».
Φωτό: kathimerini.gr