Αλ. Τσίπρας: Μείξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού το ν/σ για την Παιδεία

Αλ. Τσίπρας: Μείξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού το ν/σ για την Παιδεία

Δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για το νομοσχέδιο της για την Παιδεία, άσκησε ο Αλέξης Τσίπρας, χαρακτηρίζοντάς το “ μείξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού” και “ αντιπαιδαγωγική στροφή που θα μας φέρει πολλά χρόνια πίσω”.

Μιλώντας στη Βουλή, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι πίσω από την “ επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού” που “ προσπαθεί επιμελώς να καλλιεργήσει”, η κυβέρνηση “ κρύβεται μια αναχρονιστική αντίληψη για την εκπαίδευση, βαθιά συντηρητική που περιστρέφεται γύρω από τον πειθαναγκασμό”, τον “ επιθεωρητισμό” απέναντι στη διοίκηση της εκπαίδευσης, “ μια αποτυχημένη και παρωχημένη ιδεολογία για την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου, που βασίζεται στον νεοφιλελευθερισμό”. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έφερε το νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας για να προλάβει τις αντιδράσεις και ότι νομοθετεί “ με το μυαλό στην τσέπη των σχολαρχών και των ιδιοκτητών και στο βούρδουλα των παλιών γυμνασιαρχών”. Όμως, υπογράμμισε, αυτοί που θα επηρεαστούν άμεσα από το νομοσχέδιο είναι η μεγάλη πλειοψηφία των νέων αυτής της χώρας. Σημείωσε ότι για τον ΣΥΡΙΖΑ και την Προοδευτική Συμμαχία η Παιδεία “είναι το όχημα της συλλογικής μας εξέλιξης, δημόσιο αγαθό για κάθε πολίτη, ανεξαρτήτως καταγωγής, κοινωνικής θέσης και τόπου κατοικίας” και θα το προστατέψει με κάθε τρόπο από “ μια συντηρητική κυβέρνηση”.

Τόνισε πως το γεγονός ότι “ η μεγάλη πλειοψηφία των φορέων της εκπαίδευσης διαφωνεί”, συνιστά τη “ μεγάλη αντίφαση” στο επιχείρημα της κυβέρνησης ότι “ τάχα ακολουθεί τις οδηγίες κάποιων ειδικών”. Αγνοήθηκαν, είπε, τα 15.000 σχόλια που συγκεντρώθηκαν στη δημόσια διαβούλευση από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, οι “ σοβαρότατες ενστάσεις” των επίσημων ενώσεων των Δασκάλων, των Καθηγητών και των Γονέων, οι “ σοβαροί προβληματισμοί” της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής. Οι μόνοι που συμφώνησαν με το νομοσχέδιο ήταν “ οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων”, είπε.

Ως προς το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι προτείνει αυτονόητα πράγματα, ο κ. Τσίπρας σχολίασε ότι αυτονόητο θα ήταν “ όχι να αυξάνονται από 22 σε 25 οι μαθητές”, αλλά νηπιαγωγεία και δημοτικά να λειτουργούν με το μικρότερο δυνατό αριθμό μαθητών για παιδαγωγικούς και για υγειονομικούς λόγους. Να μην επανέρχεται η διαγωγή στο απολυτήριο, να μην αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο από 4 σε 7 “ ώστε να μην γονατίζουν οι έφηβοι από την πίεση των διαρκών εξετάσεων”, να μην επανέρχεται η “ αποτυχημένη” Τράπεζα Θεμάτων που “ εκτίναξε την αποτυχία στις εξετάσεις στο Λύκειο από το 4% στο 23% και οδήγησε σε μεγάλη αύξηση της μαθητικής διαρροής”.

“Με τους ειδικούς της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν είστε. Με τους γονείς δεν είστε. Με τους μαθητές δεν είστε. Με τη στοιχειώδη κοινή λογική δεν είστε”, είπε. Ρώτησε ποιο είναι το μήνυμα της κυβέρνησης στους νέους ανθρώπους, κατηγορώντας τη ότι απέναντι στις ανάγκες και τις αγωνίες της νέας γενιάς, επιδεικνύει “ νεοσυντηρητική και βαθιά παρωχημένη αντίληψη”.

Επέκρινε την κυβέρνηση για “ κοσμοθεωρία διαρκούς ανταγωνισμού” και για “ ευτελισμό” της έννοιας της αριστείας. Ως προς αυτό αναφέρθηκε στον ορισμό επικεφαλής της ΕΥΠ και υφυπουργού της διασποράς, ανθρώπων “ χωρίς πτυχίο”, όπως και για τη θέση του γγ Τουρισμού. “Θα τον διατηρήσετε στη θέση του τον κο Λούλη ; Αν ναι, μη ξανάρθετε εδώ να μας κουνήσετε το δάχτυλο για την αριστεία”, σχολίασε.

Ανέφερε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ “ με συγκεκριμένο πλάνο, που ελάφρυνε τα εξεταστικά βάρη και ενίσχυε την πραγματική γνώση, δουλεύαμε για την ουσία της αριστείας στη γνώση” και πως δεν συνέβη τυχαία στην τετραετία 2015-19 αύξηση των αριστούχων Γυμνασίου και Λυκείου κατά 40.000, φτάνοντας τις 182.000. “ Η διαφορά μας είναι ότι εμείς οραματιζόμαστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου όλα τα σχολεία θα παρέχουν υψηλό επίπεδο γνώσης” και αυτό είναι εφικτό, πρόσθεσε, κάνοντας την Παιδεία προτεραιότητας, με εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, με επένδυση σε σχολείο “ όχι εξεταστικό κέντρο και πάρεργο των φροντιστηρίων. “Εμείς θέλουμε να έχουν πραγματικές ευκαιρίες όλες οι νέες και οι νέοι σε αυτή τη χώρα, ανεξαρτήτως ταχυδρομικού κώδικα και κοινωνικής θέσης”, υπογράμμισε.

“ Πάει πολύ να παριστάνετε ότι νοιάζεστε και για τα παιδιά των λαϊκών τάξεων, που όταν δε γίνονται ψυκτικοί στο Περιστέρι, μπορεί και να μπουν σε κάποιο πρότυπο σχολείο με εξετάσεις…”, σχολίασε για τον πρωθυπουργό, προσθέτοντας ότι αντίθετα με τη ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ αναβάθμισε τα ΕΠΑΛ. Σημείωσε ότι δεν ισχύει η κατηγορία ότι η εκπαιδευτική κοινότητα δεν επιθυμεί την αξιολόγηση, τονίζοντας ότι αυτό που δεν επιθυμούν είναι “ η τιμωρητική αξιολόγηση που θέσπισε ο κ. Μητσοτάκης ως υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης…”, την “ αξιολόγηση του επιθεωρητή”.

Αναφορικά με την εκμάθηση των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, είπε ότι η πλειονότητα της επιστημονικής κοινότητας είναι αντίθετη με την “ σχολειοποίηση” της προσχολικής αγωγής. Ζήτησε να μην διαστρεβλώνονται οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος καθιέρωσε τη διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη δημοτικού, και συνεπώς δεν διαφωνεί με την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρές ηλικίες, “ εντούτοις σεβόμαστε την επιστημονική κοινότητα που έχει άλλη αντίληψη για το ρόλο των νηπιαγωγείων”. Όπως επίσης ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως είπε, που καθιέρωσε τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών στα πανεπιστήμια, “ όμως, εμείς πήραμε κάθε μέτρο για να μην υπονομεύσουν ούτε τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ούτε και να δημιουργήσουν ένα Πανεπιστήμιο με δύο διαφορετικές φιλοσοφίες ως προς τα προπτυχιακά τους προγράμματα”.

Σχετικά με το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης, είπε ότι είναι μια εμπειρία κατάστασης έκτακτης ανάγκης, μια εξ ανάγκης επιβεβλημένη διαδικασία, “αλλά όχι και μια διαδικασία πρότυπο που μπορούμε να την αντιγράψουμε και να την μονιμοποιήσουμε”. Πρόσθεσε ότι είναι μεγάλη η αγωνία εκπαιδευτικών και γονιών ότι “ η διαδικασία εκ περιτροπής, μια μέρα στο σχολείο, την άλλη εξ αποστάσεως, μπορεί να εφαρμοστεί και από Σεπτέμβρη”.

Ο κ. Τσίπρας κατηγόρησε την κυβέρνηση για “ φτηνή αντιπολίτευση” και προσπάθεια να καρπωθεί το θέμα των προσλήψεων για την ειδική αγωγή. Είπε ότι η ενίσχυσή της με μόνιμες προσλήψεις 4.500 εκπαιδευτικών ήταν προτεραιότητα του ΣΥΡΙΖΑ και ότι αυτές τις “δρομολογημένες προσλήψεις, τις καθυστερήσατε σχεδόν ένα χρόνο, όπως καθυστερείτε και την απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ για μόνιμους διορισμούς 10.500 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”. “Είπατε σε αυτή εδώ την αίθουσα ότι τις καταψηφίσαμε κιόλας.

Μιλώντας για τη συμφωνία οριοθέτησης της ΑΟΖ με την Ιταλία, που “ βασίζεται σε συμβιβασμούς”, τόνισε ότι “ σήμερα αυτοί οι συμβιβασμοί μπορούν να γίνουν αποδεκτοί, η συμφωνία αυτή να είναι μια θετική συμφωνία, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα ενταχθεί σε μια συνολικότερη εθνική στρατηγική”. Είπε ότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μπορούσε να είχε κάνει αυτούς τους συμβιβασμούς αλλά δεν τους έκανε και πως σήμερα όμως οι συνθήκες είναι διαφορετικές, υπάρχει το “ παράνομο” τουρκολιβυκό σύμφωνο και “ βρισκόμαστε στην ανάγκη να αποκτήσουμε μια εθνική στρατηγική απέναντι σε μια διακηρυγμένη στρατηγική από την πλευρά της Τουρκίας” . Τόνισε ότι “ αυτή η παράνομη συμφωνία μας αναγκάζει να έχουμε μια στρατηγική, θεωρώ λοιπόν θετικό το χθεσινό βήμα και προσφέρουμε απλόχερα τη στήριξη μας υπό την προϋπόθεση ότι θα ενταχθεί σε ενιαία εθνική στρατηγική: η συμφωνία αυτή να συνδυαστεί με την εντατικοποίηση της προσπάθειας για συμφωνία ΑΟΖ με την Αίγυπτο, προκειμένου να σπάσει αυτό το παράνομο μνημόνιο Τουρκίας-Λιβύης και να συνδυαστεί με την επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο για να δοθεί σαφώς το μήνυμα ότι η Ελλάδα αρχίζει να εξασκεί το κυριαρχικό αυτό της δικαίωμα…”.

Ασκώντας κριτική στον πρωθυπουργό, σημείωσε ότι “ είναι έλλειμμα εθνικό το ότι δεν υπάρχει διάλογος είτε δημόσια, είτε κατ’ ιδίαν, είτε σε επίπεδο συμβουλίου πολιτικών αρχηγών” και πως “ αυτός ο διάλογος και η ενημέρωση είναι επιβεβλημένη”. “ Θα είμαστε σταθερά εδώ ως πατριωτική δύναμη ευθύνης να απαιτούμε την επιστροφή της Ελλάδας σε σοβαρή στρατηγική για τη χώρα”, είπε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 


Σχολιάστε εδώ