Φ. Γεννηματά: Δεν έχουμε κανένα λόγο να κλείσουμε άμεσα τις μονάδες λιγνίτη
Σε σημαντικά ζητήματα που αφορούν στη Θεσσαλονίκη και την Βόρειο Ελλάδα αναφέρθηκε η Φώφη Γεννηματά, πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, σε συνέντευξή της στην ΕΤ-3.
Η Φώφη Γεννηματά, αναφερόμενη στο κλείσιμο μονάδων λιγνίτη στη Δυτική Μακεδονία, τόνισε ότι η απόφαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη δεν είναι κατανοητή. «Δεν κατανοώ την απόφαση του κ. Μητσοτάκη. Δεν έχουμε κανένα λόγο να κλείσουμε άμεσα τις μονάδες λιγνίτη, ενώ μπορούμε να το κάνουμε ομαλά με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Δεν είναι υποχρέωση μας να τις κλείσουμε το 2023. Έχουν αποφασίσει να τις κλείσουν και λένε ότι θα μας πουν μετά το σχέδιο. Θα μαραζώσουν οι περιοχές αυτές στη Δ. Μακεδονία. Δεν πρέπει να οδηγηθούν οι κάτοικοι στην φτώχια. Μιλάμε για δίκαιη μετάβαση, για σχέδιο, για το πώς θα σταθεί η περιοχή στα πόδια της, για ένα ενεργειακό διαβατήριο. Δεν πρέπει η χώρα μας να εξαρτάται μόνο από εισαγόμενη ενέργεια. Είχαμε διοργανώσει μία εκδήλωση στην Κοζάνη, αλλά δυστυχώς λόγω της πανδημίας την αναβάλαμε. Θα την κάνουμε» δήλωσε.
Ερντογάν, Τουρκία και Αγία Σοφία
Η Φώφη Γεννηματά σχολίασε τη φιέστα του Ταγίπ Ερντογάν στην Αγ. Σοφιά: «Η Αγ. Σοφιά είναι ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και κανείς δεν μπορεί να το βεβηλώσει.
Τις τελευταίες ημέρες συζητείται αυτό, γνωρίζαμε τις προθέσεις του κ. Ερντογάν. Επομένως εγκαίρως η Κυβέρνηση θα έπρεπε να κινητοποιηθεί. Ελπίζω ότι δεν θα συμβεί τίποτα. Η Αγιά Σοφιά εκτός από τη σχέση τη θρησκευτική και τη συναισθηματική που έχει μαζί μας, είναι ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και κανείς δεν μπορεί να το βεβηλώσει.
Χρειάζεται εγρήγορση όχι εφησυχασμός, ενιαίο, αρραγές μέτωπο, να χαράξουμε μία σύγχρονη εθνική στρατηγική
Δεν ζούμε σε ήρεμους καιρούς. Πρέπει να σας πω ότι έχουμε χτυπήσει το καμπανάκι του κινδύνου νωρίς. Οι Τούρκοι έχουν περάσει από την προκλητικότητα τη λεκτική, στην επιθετικότητα στην πράξη. Μιλώντας στον Πρωθυπουργό του είχα πει, ότι θα έχουμε πολύ σοβαρά προβλήματα στον Έβρο. Προφανώς πρέπει να φυλάξουμε τα σύνορά μας. Δεν είναι ελληνικά σύνορα είναι ευρωπαϊκά σύνορα και το έχουμε πει πολλές φορές ότι η Τουρκία εκβιάζει την Ευρώπη με το προσφυγικό. Πίσω από όλα αυτά υπάρχει η αναθεωρητική στρατηγική της Τουρκίας. Μην σκεφτόμαστε ότι επειδή έχουμε περάσει ένα χειμώνα και μετά μπήκαμε στην πανδημία με τον κορωνοϊό, ότι τα αφήσαμε πίσω. Χρειάζεται εγρήγορση όχι εφησυχασμός. Χρειάζεται ενιαίο, αρραγές μέτωπο, να χαράξουμε μία σύγχρονη εθνική στρατηγική να χαράξουμε τις κόκκινες γραμμές μας, να δείξουμε αποφασιστικότητα, έτσι ο ελληνικός λαός θα αισθανθεί ασφαλής. Πρέπει οι πολιτικές δυνάμεις να καθίσουμε σε ένα τραπέζι για να τα συζητήσουμε.
Οποιαδήποτε στήριξη της Τουρκίας πρέπει να συνεπάγεται να σταματήσει τις παράνομες ενέργειες εις βάρος της χώρας μας.
Η Τουρκία βρίσκεται σε μία δύσκολη στιγμή οικονομικά. Στο επόμενο διάστημα θα χρειαστεί στήριξη και θα την αναζητήσει με κάθε τρόπο. Η Ελλάδα θα πρέπει να αξιοποιήσει αυτή τη συγκυρία για να μπορέσει να διεκδικήσει πως οποιοιδήποτε στήριξη της Τουρκίας πρέπει να συνεπάγεται να σταματήσει τις παράνομες ενέργειες εις βάρος της χώρας μας» τόνισε η κ. Γεννηματά.
Για Θεσσαλονική και το Μετρό
«Διαπιστώσαμε το προηγούμενο διάστημα ότι διχάστηκε η Θεσσαλονίκη με το θέμα του Μετρό. Ζητήσαμε να συσταθεί ομάδα εμπειρογνώμων να βγάλει πόρισμα μέσα στο 2019. Να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν το έργο και χωρίς να υπάρξει πρόβλημα με τις αρχαιότητες. Δεν εισακουστήκαμε. Η Κυβέρνηση επέλεξε να προχωρήσει με την απόφασή της. Θα κριθεί γι’ αυτό. Εμείς θα είμαστε εδώ να πιέζουμε να ολοκληρωθεί το έργο και να δοθεί στους πολίτες.
Η Κυβέρνηση δεν άκουσε τις προτάσεις μας για το Μετρό Θεσσαλονίκης, προχώρησε με δική της απόφασή και θα κριθεί γι’ αυτό – Κατήγγειλε την προηγούμενη κυβέρνηση για τις συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ και έρχεται σήμερα και κάνει το ίδιο.
Η προηγούμενη Κυβέρνηση παρέδωσε μια δύσκολη κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Είχαμε ένα παλαιό στόλο και κακοσυντηρημένο. Η σημερινή Κυβέρνηση κατήγγειλε την προηγούμενη κυβέρνηση για τις συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ και έρχεται σήμερα και κάνει το ίδιο. Χρειάζεται σοβαρός σχεδιασμός, πάνω στον οποίο θα πρέπει να δούμε το θέμα του στόλου και της αποτελεσματικότητας. Στις αστικές συγκοινωνίες θα πρέπει να έχουν συμμετοχή και το κράτος και η τοπική αυτοδιοίκηση. Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε με τους φορείς της πόλης, να τους ακούσουμε.
Χωρίς σχέδιο θα μαραζώσουν οι περιοχές στη Δ. Μακεδονία
Δεν κατανοώ την απόφαση του κ. Μητσοτάκη. Δεν έχουμε κανένα λόγο να κλείσουμε άμεσα τις μονάδες λιγνίτη, ενώ μπορούμε να το κάνουμε ομαλά με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Δεν είναι υποχρέωση μας να τις κλείσουμε το 2023. Έχουν αποφασίσει να τις κλείσουν και λένε ότι θα μας πουν μετά το σχέδιο. Θα μαραζώσουν οι περιοχές αυτές στη Δ. Μακεδονία. Δεν πρέπει να οδηγηθούν οι κάτοικοι στην φτώχια. Μιλάμε για δίκαιη μετάβαση, για σχέδιο, για το πώς θα σταθεί η περιοχή στα πόδια της, για ένα ενεργειακό διαβατήριο. Δεν πρέπει η χώρα μας να εξαρτάται μόνο από εισαγόμενη ενέργεια. Είχαμε διοργανώσει μία εκδήλωση στην Κοζάνη, αλλά δυστυχώς λόγω της πανδημίας την αναβάλαμε. Θα την κάνουμε».
Τέλος, όσον αφορά στο Ταμείο Ανάκαμψης που προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ σημείωσε: «Τα ποσά από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν πρέπει η Κυβέρνηση να τα χρησιμοποιήσει για να καλύψει τρύπες στον προϋπολογισμό. Είναι σημαντική ευκαιρία για την Ελλάδα. Είναι μία θετική πρόταση και ήμασταν από τους πρώτους που μιλήσαμε για την ανάγκη ενός ευρωπαϊκού σχεδίου Μάρσαλ, χωρίς να αυξάνεται το δημόσιο χρέος. Τώρα είμαστε μπροστά στο επόμενο βήμα, που είναι η ώρα των κυβερνήσεων. Υπάρχουν δυσκολίες, ενστάσεις και αντιρρήσεις θα είναι δύσκολος ο δρόμος μέχρι τις τελικές αποφάσεις. Θέλω να δω τον Έλληνα πρωθυπουργό να δίνει μάχη, γιατί το πακέτο είναι σημαντικό για την Ελλάδα. Τα ποσά αυτά δεν πρέπει η Κυβέρνηση να τα χρησιμοποιήσει για να καλύψει τρύπες στον προϋπολογισμό ή για να στήσει πελατειακό κράτος. Για τις προτάσεις που θα καταθέσουμε όλοι μας θα κριθούμε. Πρέπει να μετρήσουμε κάθε βήμα. Να μετρήσει η κυβέρνηση το συνολικό ποσό μεταβίβασης που θα μας δοθεί και όχι τα ποσά του δανεισμού».