ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ


Συγγραφέας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥ
Εικονογράφος
Πετρούλα Κρίγκου 


Η Μέρι είναι ένα κορίτσι που δεν αγαπάει το διάβασμα. Όταν η μαμά της της λέει «Σχολείο όβερ», πηδάει από χαρά. Αγαπάει, όμως, πολύ τη μουσική και το μέτρημα. Με τον αγαπημένο της μετρονόμο μετράει όχι μόνο μουσικά μέτρα, χρόνους, τέταρτα, όγδοα, ρυθμούς, παύσεις και διαστήματα. Αλλά και ονόματα, καβγάδες, παράδοξα, πρωτόγνωρα, πανωλεθρίες. Και μαζί θριάμβους και θαύματα…

Η μυθιστορηματική βιογραφία της Μαρίας Κάλλας, της κορυφαίας φωνής του εικοστού αιώνα στον χώρο του λυρικού θεάτρου.  

Απόσπασμα βιβλίου  

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
Ρόλυ Πόλυ

Κρύβομαι στην αγκαλιά του μπαμπά. Νιώθω τη μαμά πίσω μας να δυσανασχετεί εκνευρισμένη. Αν μπορούσε θα ούρλιαζε: «Σταμάτα πια ν’ αγαπάς αυτόν τον ψεύτη, αυτόν τον υποκριτή, αυτόν τον Πουτσίνι*!». Δεν τολμάει. Μόνο ένα θυμωμένο «Έλα, Μαριάννα, πρέπει να βιαστείς», λέει.
Χασομερώ για λίγο. Ποιος ξέρει πού με πηγαίνει αυτό το ταξίδι. Ποιος ξέρει για πόσα χρόνια θα χωριστώ πάλι από αυτόν τον όμορφο, ήσυχο μπαμπά.
«Να φροντίζεις να κοιμάσαι, Μέρι μου. Να μην κουράζεις τα μάτια σου στις παρτιτούρες. Να ξεκινάς τη μέρα σου με χλιαρό νερό με λεμόνι και μέλι», μου λέει. Αλλά αυτό που εννοεί είναι «Φοβάμαι για σένα, Μέρι. Πώς θα τα καταφέρεις μόνη σου στην ξένη χώρα; Στην καριέρα που σου διάλεξαν μόνο ανταγωνιστές θα βρεις. Κι εχθρούς. Κανέναν φίλο. Πρόσεχε, παιδί μου!»
«Όχι, όχι, μπαμπά. Κάνεις λάθος. Εγώ… οι νότες… η μουσική… η τέχνη…» θέλω να του πω.
Αλλά δε βρίσκω τις λέξεις να του εξηγήσω. Και η μαμά με πιάνει από το μπράτσο.
«Αν καθυστερήσεις κι άλλο, Μαριάννα, θα χάσεις το πλοίο!» μου υπενθυμίζει. «Βερόνα, σου ερχόμαστε!» αρχίζει να φωνάζει σαν να είναι στρατηγός που εμψυχώνει τους στρατιώτες του πριν από τη μάχη.
Κατεβαίνουμε στον δρόμο. Αντί για ταξί μάς περιμένει μια μαύρη λιμουζίνα. «Για σένα», απαντάει στο απορημένο μου βλέμμα.
Τι έκανε πάλι αυτή η απρόβλεπτη γυναίκα; Με το ζόρι βρήκαμε πενήντα δολάρια για το ταξίδι στην Ιταλία. Τα υπόλοιπα μας τα δάνεισε ο νονός Λαντζούνης. Δάνεια άτοκα χωρίς επιστροφή. Όπως όλα τα προηγούμενα. Και τώρα η μαμά πέταξε τις τελευταίες οικονομίες μας για να νοικιάσει λιμουζίνες;
«Στη νίκη αξίζουμε σαμπάνια. Στη μάχη την έχουμε ανάγκη», λέει η μαμά παραφράζοντας τον Ναπολέοντα*. Πάνω στο κάθισμα της λιμουζίνας με περιμένει ένα κόκκινο καπέλο. «Κανένας στρατηγός δεν κατεβαίνει στη μάχη χωρίς πηλήκιο», προσθέτει και μου το φοράει.
Σκέφτομαι πόσο γελοία πρέπει να δείχνω. Σπανιόλικη φούστα, κρίκοι στ’ αυτιά, κορδέλα στα μαλλιά. Κι από πάνω το κόκκινο καπέλο.
Μόλις φτάνουμε στο λιμάνι, ο φίλος μου ο Νικολά μού το επιβεβαιώνει «Καλώς τη Ρόλυ Πόλυ*», με πειράζει. «Έτοιμη να καταταγείς στον ρωσικό στρατό;»
«Βλάκα», γρυλίζω κάνοντας τη θυμωμένη και ξεκινώ να κινηθώ προς το κοντινότερο επιβατηγό πλοίο. «Αυτό είναι το “SS Russia”;» τον ρωτάω.
«Θα ’θελες», μου λέει. Και μου δείχνει ένα φορτηγό πλοίο έτοιμο για απόσυρση. «Αυτό είναι το “Russia”».
Κοιτάζω τη μαμά με απόγνωση. Έφτασα με λιμουζίνα στο λιμάνι σαν πρωταγωνίστρια της Σκάλα του Μιλάνο* για να μπω σε αυτό το ερείπιο;
Δεν προλαβαίνουμε να αρθρώσουμε λέξη γιατί εκείνη τη στιγμή καταφτάνει ο ατζέντης μου, ο Έντι, με τη γυναίκα του, τη Λουίζ, που είναι και η δασκάλα μου της μουσικής. Κανένας από τους δύο δε δείχνει απογοητευμένος στη θέα του «Russia».
«Τι σημασία έχουν όλα αυτά;» λένε σ’ εμένα και στον Νικολά. «Εσείς ξεκινάτε τώρα το ταξίδι σας προς την παγκόσμια φήμη. Στην αρχή, πρωταγωνιστές στην Τζοκόντα*, στην Αρένα της Βερόνα*. Μετά στη Σκάλα του Μιλάνο. Και στη συνέχεια, σε όλες τις όπερες του πλανήτη».
Ο Έντι κρατάει στα χέρια του κάτι χαρτιά.
«Τα συμβόλαιά σας», μας λέει. «Χρειάζονται υπογραφή». Μας προσφέρει ένα στιλό.
Ο Νικολά υπογράφει βιαστικά.
«Έι, διαβάστε το πρώτα», προτρέπει γελώντας ο Έντι.
Εγώ σκέφτομαι ακόμη τα λόγια του Έντι και χάνομαι σε όνειρα για παγκόσμια φήμη. Το ξύλινο πάτωμα στη Σκάλα. Τα βελούδινα ριντό* της να ανοιγοκλείνουν για δέκα ανκόρ*, τα ξέφρενα χειροκροτήματα, τα τριαντάφυλλα να πέφτουν στα πόδια μου, τις ιαχές του κοινού: «Του σέι λα Σκάλα Σ-Κ-Α-ΛΑ-Σ-Κ-Α-Λ-Α-Σ-Κ-Α-Λ-Α-Σ-Κ-Α-Λ-Α»*.
«Με τα συμβόλαια αυτά», εξηγεί ο Έντι, «γίνομαι και επίσημα ο ατζέντης σας».
«Ξέρεις ότι σου έχω τυφλή εμπιστοσύνη, Έντι», λέω και υπογράφω το συμβόλαιο χωρίς να διαβάσω ούτε μία γραμμή.
Έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν αγάπησα το διάβασμα.
Μόνο το μέτρημα.
Με τον αγαπημένο μου μετρονόμο να μετρώ και να ξαναμετρώ μουσικά μέτρα, χρόνους, τέταρτα, όγδοα, ρυθμούς, παύσεις, διαστήματα, καβγάδες, παράδοξα, πρωτόγνωρα, όπερες, θριάμβους, πανωλεθρίες, θαύματα…


* Τζάκομο Πουτσίνι (1858-1924): Ιταλός συνθέτης της όπερας. Τα πιο γνωστά έργα του είναι η Τόσκα, η Μποέμ, η Μαντάμα Μπάτερφλαϊ, η Τουραντό.
* Ναπολέων Βοναπάρτης (1769-1821): Στρατηγός και αυτοκράτορας της Γαλλίας.
* Ρόλυ Πόλυ: είδος παιχνιδιού-κούκλας που όταν το πιέζεις πετιέται από τη βάση του.
* Σκάλα: το πιο σημαντικό θέατρο όπερας της Ιταλίας και ένα από τα σημαντικότερα του κόσμου. Πήρε το όνομά του από την Πλατεία Σκάλα του Μιλάνο, στην οποία βρίσκεται.
* Τζοκόντα: όπερα του Πονκιέλι.
* Αρένα της Βερόνα: υπαίθριο ρωμαϊκό αμφιθέατρο στη Βερόνα της Ιταλίας, όπου τα καλοκαίρια παρουσιάζονται παραστάσεις όπερας.
* Ριντό: θεατρική κουρτίνα.
* Ανκόρ: (γαλλικά: encore) πάλι, ξανά. Στην όπερα χρησιμοποιείται για να εξηγήσει την επανάληψη, έπειτα από επίμονο χειροκρότημα του κοινού, μίας άριας από την παράσταση.
* Του σέι λα Σκάλα: (ιταλικά: tu sei la Scala) Εσύ είσαι η Σκάλα.

Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ



Λίγα λόγια για τη συγγραφέα 

Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥ γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στην Κέρκυρα. Είναι πτυχιούχος του Νομικού Τμήματος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης (LL.M) στο Εμπορικό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, Κάρντιφ, καθώς και στην Ιστορία και Τεκμηρίωση στα Σύγχρονα Ζητήματα από το Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι υποψήφια διδάκτωρ Ιστορίας και ιδρυτικό μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης Κέρκυρας. Έχει δύο γιους που τη βοηθούν να γράφει παιδικές ιστορίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ


ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ 

Σειρά: Μικρή πυξίδα (για παιδιά και εφήβους)
Ηλικία: 9-12
Κατηγορία: Βιογραφίες, Ιστορικό Μυθιστόρημα
ISBN: 978-618-01-3425-4


Σχολιάστε εδώ