Πανηγυρική Aναστάσιμη ακολουθία στις εκκλησίες της χώρας σήμερα το βράδυ επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα

Πανηγυρική Aναστάσιμη ακολουθία στις εκκλησίες της χώρας σήμερα το βράδυ επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα

– Σήμερα Τρίτη 26 Μαΐου, στην Ιερά αγρυπνία επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα. θα εορταστεί από την Εκκλησία η Ανάσταση.

Πανηγυρική αναστάσιμη ακολουθία (Παννυχίδα) θα τελεστεί απόψε στις εκκλησίες της χώρας, παρουσία πιστών, με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος θα χοροστατήσει από τις 9.00 το βράδυ έως τη 1.00 μετά τα μεσάνυχτα, στην Εσπερινή Δοξολογία της Μητρόπολης Αθηνών, κατά την οποία θα τελεστεί και η Θεία Λειτουργία του Πάσχα.

Την απόφαση για την ιερά αγρυπνία επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα είχε λάβει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, καθώς, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού οι Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας έγιναν κεκλεισμένων των θυρών και οι πιστοί τις παρακολούθησαν από την τηλεόραση ή διαδικτυακά. Όπως, μάλιστα, αναφέρεται και στη σχετική εγκύκλιο που είχε εκδοθεί, «θα δοθεί η ευκαιρία στους πιστούς να αναβιώσουν την πασχάλια χαρά, την οποία στερήθηκαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού».

Η Παννυχίδα είναι παλαιά Ακολουθία του ενοριακού-ασματικού τυπικού ψαλλόμενη στην Κωνσταντινούπολη έως το 1204, και τελείται από την προηγούμενη ημέρα χριστιανικής γιορτής.

Τι γιορτάζουμε με την “Απόδοση” της εορτής του Πάσχα

Στη λειτουργική γλώσσα της εκκλησίας σημαίνει την ολοκλήρωση της εορτής του Πάσχα, που διαρκεί συνολικά 39 ημέρες μετά την Ανάσταση του Κυρίου.

Τιμάται από την Εκκλησία την παραμονή της Αναλήψεως, ήτοι την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Τυφλού (27 Μαΐου 2020).

Αποτελεί μία από τις εξαιρέσεις, καθώς οι περισσότερες εορτές έχουν την απόδοσή τους την όγδοη ημέρα, δηλαδή έχουν διάρκεια οκτώ ημερών. Τη συνήθεια αυτή κληρονόμησε η χριστιανική λατρεία από τις μεγάλες ιουδαϊκές εορτές, που διαρκούσαν οκτώ ημέρες.

Από θεολογικής πλευράς, αυτή η παράταση αποτελεί και μια υπέρβαση του ιστορικού – λειτουργικού χρόνου και μια πρόγευση της αιωνιότητας.

Στην Ανατολή οι ημέρες της «Διακαινησίμου» εβδομάδος θεωρούνταν ως «μία και η αυτή λαμπροφόρος ημέρα της Αναστάσεως». Μάλιστα Εκκλησιαστικοί κανόνες και πολιτικοί νόμοι (Πενθέκτης κανόνας ΞΣΤ’, Βαλεντινιανού ΙΙ [389]) επέβαλλαν την αργία για να μπορεί ο λαός να πηγαίνει στους ναούς. Διαρκούσε όμως η εορτή αυτή για σαράντα ημέρες, μέχρι της αποδόσεώς της, την Τετάρτη πριν από την Ανάληψη, κατά την οποία ψαλλόταν όλη η αναστάσιμη ακολουθία του Πάσχα.

Παρακολουθήστε ΕΔΩ ΕΡΤ-2


Σχολιάστε εδώ