Κ. Καραμανλής: Δουλεύουμε αθόρυβα και χωρίς μεγάλα λόγια – Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον

Κ. Καραμανλής: Δουλεύουμε αθόρυβα και χωρίς μεγάλα λόγια – Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον

Στο σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση, στην πορεία των εργασιών για την ολοκλήρωση του σταθμού Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στην επαναλειτουργία της γραμμής Κασομούλη –Σύνταγμα του τραμ, αναφέρεται ο αρμόδιος Υπουργός, Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» και στον δημοσιογράφο Προκόπη Γιόγιακα.

Παράλληλα, ο Κ. Καραμανλής τονίζει πως έχουν προγραμματιστεί έργα ύψους 13 δις ευρώ και πως με τον διαγωνισμό για την αγορά νέων λεωφορείων θα δοθεί λύση στο πρόβλημα των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Τώρα, σε δύσκολη περίοδο, έχουμε καταφέρει η λειτουργία των ΜΜΜ να γίνεται με αξιοπιστία, σχέδιο και μόνο ορισμένα μεμονωμένα προβλήματα. Σίγουρα θέλουμε να πετύχουμε πολύ περισσότερα, αλλά δουλεύουμε αθόρυβα και χωρίς μεγάλα λόγια» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιο είναι το σχέδιο του υπουργείου για την ηλεκτροκίνηση μετά και τις εξαγγελίες του υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ηλεκτροκίνηση από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε προτεραιότητα για εμάς. Γιατί μπορεί να υπάρχουν δυσκολίες που όλοι αντιλαμβανόμαστε σήμερα, και να θεωρείται ότι είναι ακόμα «για λίγους», όμως, η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Γι’ αυτό και το σχέδιό μας αναπτύσσεται σε 3 άξονες: Πρώτον, στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Δεύτερον, είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για να δοθούν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων. Και τρίτον, δουλεύουμε για τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών φόρτισης κατά μήκους των αυτοκινητοδρόμων. Όλα αυτά, πάντα σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία και βέβαια με τη διϋπουργική επιτροπή, στην οποία άλλωστε συμπροεδρεύει ο ΓΓ Μεταφορών κ. Σταθόπουλος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η διέλευση του τραμ στο τμήμα Κασομούλη – Σύνταγμα έχει διακοπεί από τον Οκτώβριο του 2018. Πότε θα αποκατασταθεί η σύνδεση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η απόφαση του 2018 ήταν αρκετά παράδοξη, γιατί από τη μία σταμάτησε για πιθανολογούμενους λόγους ασφαλείας η διέλευση του τραμ, αλλά από την άλλη δεν έγινε κάποια συγκεκριμένη ενέργεια ούτε για τη διαπίστωση ούτε για την αντιμετώπιση ενδεχόμενου προβλήματος. Εμείς ζητήσαμε από τη ΣΤΑΣΥ και έγινε αυτοψία από ειδικούς επιστήμονες και τώρα ετοιμαζόμαστε να εγκαταστήσουμε ένα ειδικό σύστημα παρακολούθησης, με το οποίο θα διαπιστώσουμε οριστικά αν υπάρχει πρόβλημα μετατοπίσεων ή όχι. Και στη συνέχεια, μετά από περίπου 6 μήνες, είτε θα γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις είτε θα δοθεί άμεσα ξανά το τραμ στην κυκλοφορία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο μετρό Θεσσαλονίκης, με τα σημερινά δεδομένα του σταθμού Βενιζέλου, είστε αισιόδοξος ότι τον Απρίλιο του 2023 θα τεθεί σε λειτουργία στο σύνολό του; Πότε θα ξεκινήσει η απόσπαση των αρχαιοτήτων;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου είναι δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και όλοι εργαζόμαστε γι΄ αυτό. Όπως ξέρετε, με την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου δόθηκε οριστικά το πράσινο φως στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, δηλαδή στη μόνη λύση που εξασφαλίζει ότι και τα αρχαία θα προστατευτούν και το μετρό θα κατασκευαστεί –και μάλιστα όσο πιο γρήγορα και οικονομικά είναι δυνατόν. Έτσι, επιτέλους, μετά από χρόνια τέλειωσε αυτό το σίριαλ και οι εργασίες πλέον τρέχουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην Αθήνα, πότε αναμένεται να παραδοθεί ο σταθμός του Πειραιά μια και υπάρχει υπέρβαση στο χρονοδιάγραμμα κατασκευής του; Υπάρχουν νέες απαιτήσεις από τον εργολάβο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πράγματι υπάρχουν καθυστερήσεις από τα προηγούμενα χρόνια. Εργαζόμαστε μεθοδικά, όμως, ώστε Μανιάτικα-Πειραιάς-Δημοτικό Θέατρο να παραδοθούν το 2022. Όσο για τις οικονομικές διεκδικήσεις της Κοινοπραξίας που έχουν τη γενεσιουργό αιτία τους στο παρελθόν, θα εξεταστούν από την Αττικό Μετρό ΑΕ. Όλα πάνε καλά και οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) μετά από εντατική προσπάθεια θα λειτουργήσουν τον Ιούλιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το δημοσιονομικό κόστος της πανδημίας του κορωνοϊου ενδέχεται να παγώσει έργα υποδομής;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αντιθέτως, κύριε Γιόγιακα. Σήμερα θέλουμε να επενδύσουμε ιδίως εκεί που ο πολλαπλασιαστής για την οικονομία μας είναι πιο μεγάλος. Κατ’ εξοχήν τέτοιος τομέας είναι τα έργα υποδομών. Προγραμματίζουμε έργα ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Με σύμμαχο ελπίζω την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την οποία είμαι σε διαρκή επικοινωνία και πιστεύω ότι ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες θα συναντήσουμε κατανόηση, ώστε σημαντικά για την Ελλάδα έργα να προχωρήσουν απρόσκοπτα. Έργα όπως ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, η ολοκλήρωση του Ε65, αλλά και νέα έργα όπως είναι ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το τελευταίο διάστημα διακινούνται συνεχώς σενάρια περί ανασχηματισμού. Αν και η αξιολόγηση από τον πρωθυπουργό έχει ολοκληρωθεί, εσείς πώς αξιολογείτε το έργο που έχετε επιτελέσει στο υπουργείο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το έργο ενός υπουργού το αξιολογεί ο πρωθυπουργός και, βέβαια, οι πολίτες. Ξέρετε κανέναν υπουργό που να λέει ότι δεν έχει κάνει καλή δουλειά στο υπουργείο του; Το μόνο που έχει νόημα να σας πω, λοιπόν, είναι ότι ήξερα πως το Υποδομών και Μεταφορών δεν είναι ένα «εφετζίδικο» υπουργείο. Ούτε τα έργα «φυτρώνουν» σε μια μέρα, ούτε οι αστικές συγκοινωνίες αλλάζουν σε μια νύχτα. Ήδη έχουμε καταφέρει τόσα, όμως. Προχωράμε το διαγωνισμό νέων λεωφορείων που λύνει το πρόβλημα των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σίγουρα θέλουμε να πετύχουμε πολύ περισσότερα, αλλά δουλεύουμε αθόρυβα και χωρίς μεγάλα λόγια. Άλλωστε σε αυτό το μοντέλο πολιτικής πιστεύω.


Σχολιάστε εδώ