Θ. ΚΙΚΙΝΗΣ: Αδιάλλακτη και ξεκομμένη από το εκπαιδευτικό έργο η υπουργός Παιδείας

Θ. ΚΙΚΙΝΗΣ: Αδιάλλακτη και ξεκομμένη από το εκπαιδευτικό έργο η υπουργός Παιδείας


Tου ΘΑΝΑΣΗ ΚΙΚΙΝΗ
Δασκάλου, Προέδρου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος


«Δεν θα αφήσουμε μικροπολιτικά και συνδικαλιστικά συμφέροντα να στέκονται εμπόδιο στην πρόοδο των παιδιών μας», τόνισε εκνευρισμένη και επιθετική η υπουργός Παιδείας στη Βουλή στις 13/5, για να κορυφώσει αποκαλύπτοντας σε βάρος της «εκστρατεία παραπληροφόρησης» για το ζήτημα της ζωντανής αναμετάδοσης μαθημάτων από τη σχολική τάξη και την εκπρόθεσμη τροπολογία, με την οποία επιχειρεί να αλλοιώσει την εκπαιδευτική πράξη προς εξυπηρέτηση, τουλάχιστον, μιας επικοινωνιακής μικροπολιτικής.

Αίφνης, τα θερμά, δίχως ψυχή όμως, λόγια ευγνωμοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς που φέρνουν σε πέρας, αστήρικτοι από το ΥΠΑΙΘ, το τιτάνιο έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μεταμορφώθηκαν σε «κατηγορώ» συνδικαλιστικών συμφερόντων.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία της υπεύθυνης και σοβαρής τακτικής στο παραπάνω θέμα, σ’ αυτό της έναρξης των μαθημάτων αλλά και της προσφοράς των 100.000 ευρώ από το υστέρημα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη μάχη κατά του Covid-19, κατατά­χθηκε στα… συμφέροντα γιατί τόλμησε να εκφράσει το αυτονόητο, την αντίθεσή της στον σχεδιασμό της υπουργού Παιδείας να υπονομεύσει το παιδαγωγικό κλίμα μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, μετατρέποντας το μάθημα σε αποστειρωμένη διαδικασία αναμετάδοσης πληροφοριών και εκθέτοντας τη συμπεριφορά και την απόδοση των μαθητών (αρκεί ο ήχος για να συμβεί αυτό) σε ένα μη ελεγχόμενο κοινό, που, ανεξέλεγκτο, θα έχει κάθε δυνατότητα καταγραφής, σχολιασμού ή και πιο ακραίων ενεργειών.

Αποτελεί όντως συμφέρον δικό μας και όλης της κοινωνίας η πρόοδος και η ασφάλεια των μαθητών μας.
Στον σχεδιασμό της επιστρατεύθηκε και η τακτική της καλά μεθοδευμένης συκοφάντησης με κεντρικό μήνυμα «οι εκπαιδευτικοί αρνούνται την αναμετάδοση των μαθημάτων φοβούμενοι την αποκάλυψη των ελλειμάτων τους και την αξιολόγηση».

Δυστυχώς, για την κυρία υπουργό, οι γονείς γνωρίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί αποκαλύπτονται καθημερινά μπροστά στους μαθητές τους και η σχέση με τους μαθητές τους είναι πολύτιμη. Όσο για τον δήθεν φόβο της αξιολόγησης, την απάντηση δίνει η ίδια η (ν)τροπολογία, που καθιστά σαφές (μετά την παρέμβαση της ΑΠΔΠΧ) ότι τα μεταδεδομένα της διαδικασίας αναμετάδοσης δεν διατηρούνται καθώς και ότι δεν χρησιμοποιούνται για άλλον σκοπό (επομένως, ούτε για αξιολόγηση).

Από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει προσπάθησε να ξεφύγει η κυρία υπουργός κάνοντας σκόπιμη παρερμηνεία ακόμα και του δελτίου Τύπου της ΑΠΔΠΧ, που εξέδωσε μετά τη συνάντηση που είχε με το ΔΣ της ΔΟΕ, με το οποίο δικαίωσε την Ομοσπονδία, θέτοντας ως βασικές τις προϋποθέσεις που πρέπει να τηρηθούν και δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ότι «η εφαρμογή της διάταξης εξαρτάται από τη διενέργεια εκτίμησης αντικτύπου των σχεδιαζόμενων πράξεων επεξεργασίας στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η οποία διενεργείται με συγκεκριμένη μεθοδολογία, ώστε να προσδιοριστούν τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης των κινδύνων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι εγγυήσεις, τα μέτρα και οι μηχανισμοί ασφάλειας μέσω των οποίων διασφαλίζεται η προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, λαμβάνοντας υπόψη τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, των μαθητών, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, και άλλων ενδιαφερόμενων προσώπων». Όλα τα παραπάνω η υπουργός Παιδείας μάλλον δεν θέλησε να τα διαβάσει και πολύ περισσότερο να τα καταλάβει.

Προτίμησε να υποδύεται τη νικήτρια σ’ έναν αγώνα που πιστεύει (;) πως δίνει ενάντια σε όσους «κακόβουλα» αντιμάχονται την εκλογική της ισχύ.

Δυστυχώς, για όλους μας, η κ. Κεραμέως διεξάγει έναν άλλο, πολύ πιο επικίνδυνο αγώνα. Αυτόν που, προτάσσοντας ιδεοληψίες και κοντόφθαλμους, ιδιοτελείς σχεδιασμούς, έχει θύματα τους μαθητές, που κινδυνεύουν να χάσουν το πολύτιμο βίωμα της ιδιωτικότητας και του αυθόρμητου πλούτου της ζωντανής διδασκαλίας στην τάξη.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ