Κανείς δεν αρρώστησε από τη Θεία Κοινωνία
-Ναι στην προσευχή στα σχολεία είπε το Συμβούλιο της Επικρατείας
Ενοχλεί η Εκκλησία… Και με κάθε τρόπο, ακόμη και αθέμιτο, επιχειρείται η αποδυνάμωση της πίστης του Έλληνα προς την Εκκλησία, την Ορθοδοξία. Ακόμη και ο… κορονοϊός ρίχθηκε στη μάχη, με τον ισχυρισμό ότι όποιος πάει στην κυριακάτικη λειτουργία μπορεί να… κολλήσει τον θανατηφόρο ιό. Και τα μέτρα για τον εγκλεισμό στο σπίτι περιέλαβαν και τις Εκκλησίες.
Η ηγεσία της Εκκλησίας δεν αντέδρασε. Αντίθετα, βοήθησε. Έμειναν κλειστοί οι ναοί.
Και τώρα στο στόχαστρο μπήκε η Θεία Κοινωνία, που ειπώθηκε ότι… βλάπτει, ότι μπορεί να μεταδώσει τον κορονοϊό.
«Το θέμα με τη Θεία Κοινωνία είναι αδιαπραγμάτευτο. Βρίσκεται μόνο σε κάποιους, μέσα στο μυαλό τους. Τα επιστημονικά δεδομένα δεν μας είπαν ούτε για κουτάλια ούτε για πιρούνια ούτε για ποτήρια ούτε για τίποτε άλλο. Ο Χριστός, που είναι μέσα στο Άγιο Ποτήριο, δεν μπορεί να επιτρέψει τον θάνατο», τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΔΙΣ και Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανος.
Ηχηρή αντίδραση υπήρξε και από το Άγιο Όρος, που επικεντρώνεται στο «Ναι στα μέτρα κατά του κορονοϊού, απαραίτητο το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας». Στην ανακοίνωση της Ιεράς Κοινότητας επισημαίνονται τα εξής:
«Πράττομεν, συν Θεώ, το κατά άνθρωπον δυνατόν, και διά τούτο ελήφθησαν και τηρούνται μέχρι σήμερον με προσοχήν και διάκρισιν ανάλογα μέτρα προστασίας και εις το Άγιον Όρος. Ωστόσο, κατ’ ουδένα τρόπον η πανδημία αυτή και η αντιμετώπισίς της δεν πρέπει να συνδεθή με την δυνατότητα συμμετοχής των πιστών εις τα άγια Μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας, με αποτέλεσμα τον περιορισμόν της θρησκευτικής ελευθερίας και της χριστιανικής λατρείας».
Ο πρώτος που θα ασθενούσε θα ήταν ο ιερέας…
Τη δική του κατάθεση για τη Θεία Κοινωνία προσφέρει ο κ. Ιωάννης Θ. Χαΐνης, ομότιμος καθηγητής Ε. Μ. Πολυτεχνείου, σε άρθρο του: «Τα παντός είδους μεταδοτικά μικρόβια που έφεραν αυτοί οι ασθενείς εάν ‘‘κολλούσαν’’ στη Θεία Κοινωνία, ο πρώτος που θα τα ελάμβανε θα ήταν ο ιερωμένος που θα έκανε την κατάλυση, δηλαδή θα έπινε από το Ιερόν Ποτήριο το εναπομείναν μέρος της Θείας Κοινωνίας. Αυτός αυθημερόν εάν δεν εγένετο διηνεκές θαύμα θα κολλούσε μίαν ανίατον ασθένεια.
Ανά τους αιώνας ουδείς ιερωμένος αναφέρεται παγκοσμίως και στην Ελλάδα, με αποδεικτικά στοιχεία ότι ησθένησε από τη Θεία Κοινωνία. Πιθανόν αυτή τη στιγμή που κοινωνούμε, δεν αξιολογούμε τι συμβαίνει και Ποίον βάζουμε μέσα μας».
Η… Εκκλησία φταίει για όλα…
Στη… μάχη επιστρατεύθηκαν και τα γκάλοπ. Η ερώτηση που τέθηκε ήταν: «Πόσο εμπιστεύεσθε (!) την Εκκλησία στην παρούσα περίοδο;». Και οι απαντήσεις ήταν: 2% «την εμπιστεύομαι αρκετά», 6% «την εμπιστεύομαι», 11% «έτσι κι έτσι», 11% «την εμπιστεύομαι σχετικά» (!) και 3% «την εμπιστεύομαι απόλυτα». Ήτοι, την Εκκλησία εμπιστεύεται το 33% συνολικά, το ένα τρίτο, υποτίθεται…
Την έρευνα έκανε το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ και θα ομολογήσουμε ότι πρώτη φορά μαθαίνουμε ότι το ΕΚΠΑ κάνει και δημοσκοπήσεις. Πολιτικές κάνει;
ΣτΕ: Ναι στην προσευχή στα σχολεία…
Παρά το… κλίμα κατά της Εκκλησίας που βρήκε η έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι ο εκκλησιασμός των μαθητών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και η πρωινή προσευχή δεν αντίκεινται στο Σύνταγμα και νομίμως προβλέπονται.
Συγκεκριμένα: Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, με πρόεδρο τον πρόεδρο του ΣτΕ Αθανάσιο Ράντο και εισηγήτρια τη σύμβουλο Επικρατείας Παρασκευή Μπραΐμη, έκρινε ότι «η προσευχή και ο εκκλησιασμός στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας συνιστούν, όπως και η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, αναγκαία μέσα, με τα οποία υπηρετείται ο συνταγματικός σκοπός της αναπτύξεως της θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων κατ’ άρθρο 16 παράγραφος 2 του Συντάγματος».
Άρατε πύλας…
Ανοιχτές είναι πλέον οι Εκκλησίες σε όλη τη χώρα. Με τον περιορισμό να μην είναι στον ναό πάνω από πενήντα άτομα. Ένα άτομο ανά δέκα τετραγωνικά μέτρα, με απόσταση ενάμισι μέτρου μεταξύ τους.
Είναι το ανώτατο όριο που προβλέπει η σχετική υπουργική απόφαση. Και πλέον επιτρέπονται από δω και πέρα όλες οι λειτουργίες, οι γάμοι και οι βαπτίσεις, με τη συμμετοχή κόσμου.