Κάμερες και μικρόφωνα εκτός των σχολικών αιθουσών

Κάμερες και μικρόφωνα εκτός των σχολικών αιθουσών


Του
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΣΟΥΧΛΟΥ
Προέδρου ΟΛΜΕ


Με μια τροπολογία που κατακρίθηκε εντονότατα η υπουργός Παιδείας επιχειρεί να επιβάλει την ταυτόχρονη μετάδοση του μαθήματος τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά. Χωρίς να έχει ενημερώσει τις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών και γονέων, προχωρεί ολοταχώς στην έκδοση σχετικής απόφασης, μολονότι ακόμη και αυτή η μελέτη αντίκτυπου που όφειλε να προηγηθεί και είναι χρονοβόρα εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί με τάχιστες διαδικασίες ως να κινείται με την ταχύτητα του φωτός.

Οι σπασμωδικές αυτές ε­νέργειες οφείλονται στο αδιέξοδο που έχει περιέλθει το ΥΠΑΙΘ εξαιτίας της λανθασμένης απόφασής του να επαναλειτουργήσουν όλες οι τάξεις γυμνασίου και λυκείου. Η ΟΛΜΕ ορθά είχε προτείνει να επανέλθει η Γ’ Λυκείου, μέτρο ανα­γκαστικό, καθώς η ύλη σε ορισμένα σχολεία ήταν λιγότερη και από αυτή που είχε περικοπεί. Ένα ακόμη αποτέλεσμα της καταστροφικής πολιτικής των Μνημονίων στην εκπαίδευση, καθώς επί μία δεκαετία οι διορισμοί είναι μηδενικοί και οι αναπληρωτές συνάδελφοι προσλαμβάνονται αργότερα ή πολύ αργότερα από την 1η Σεπτεμβρίου.

Οι καταγγελίες για την υψηλή επικινδυνότητα αυτής της τροπολογίας και τους πολλαπλούς κινδύνους που προκαλεί έχουν δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στην κοινωνία. Κατοχυρωμένα και σπουδαία συνταγματικά δικαιώματα, όπως η ιδιωτική ζωή, η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, η αλλοίωση της ψυχικής ηρεμίας, το δικαίωμα της έκφρασης, περιστέλλονται και τίθενται σε κίνδυνο εξαιτίας της αδικαιολόγητης εμμονής για δύο εβδομάδες μάθημα, που η διάρκειά του θα καλύπτει μονοψήφιο αριθμό ημερών.

Εν μέσω πανδημίας επιχειρείται να επιβληθεί μια πρακτικά ανεφάρμοστη και άκρως επικίνδυνη νέα πραγματικότητα στον χώρο της εκπαίδευσης. Δεν πρόκειται για μια δήθεν τεχνολογική καινοτομία, είναι ένα σκληρό, αντιπαιδαγωγικό μέτρο που αλλοιώνει τη μαθησιακή διαδικασία και διαταράσσει την εκπαιδευτική σχέση καθηγητών – μαθητών. Υφίσταται η ισχυρή πιθανότητα το οτιδήποτε λεχθεί εντός της σχολικής αίθουσας να γίνει αντικείμενο ενός ανελέητου εκφοβισμού, μιας διαπόμπευσης. Κανείς και καμία δεν έχει το δικαίωμα να μετατρέψει τις σχολικές αίθουσες σε στούντιο παρουσίας μιας τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής παραγωγής.

Η υπουργός Παιδείας μάλλον έχει αποφασίσει να έλθει σε σύ­γκρουση με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
Δυστυχώς, έχει περιπέσει στην πλάνη ορισμένων προκατόχων της. Ρήξεις και κατηγορίες δεν έχουν θέση. Απαιτείται υπευθυνότητα και νηφαλιότητα, πρωτίστως δε διάλογος και συνεχής ενημέρωση για τα τεκταινόμενα. Στόχος μας είναι η επιστροφή στο σχολείο να πραγματοποιηθεί με ασφαλή και ήρεμο τρόπο.

Ιδιαίτερα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, και όχι μόνο, το απαιτούν, το ίδιο και οι γονείς. Δεν θα ακολουθήσουμε τις προκλήσεις, που πέφτουν στο κενό. Πάνδημη είναι η άρνηση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, ας το κατανοήσει επιτέλους η πολιτική ηγεσία. Μοναδική και επιτακτική λύση είναι ο διάλογος και αυτόν καλείται να επιλέξει, έστω και την ύστατη στιγμή, η κυρία υπουργός. Εμείς αναμένουμε.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Φωτό: skaipatras.gr


Σχολιάστε εδώ