Σ. Σακοράφα: Αναντικατάστατη η διαδικασία μάθησης στην τάξη – Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει επικουρικό της ρόλο

– Το σχολικό μάθημα είναι μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές ούτε ακαδημαϊκή διάλεξη – Ούτε επιστημονική ανακοίνωση

Επίθεση στην κυβέρνηση έκανε η βουλευτής του ΜέΡΑ 25, Σοφία Σακοράφα, σχετικά με τις αποφάσεις της κυβέρνησης για το σχολικό έτος. “Προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι, ενώ ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής της για το τρέχον σχολικό έτος είναι δέκα πέντε ημέρες το πολύ, η κυβέρνηση έφερε και ψήφισε αυτή τη διάταξη που παρεκκλίνει από την ισχύουσα νομοθεσία” αναφέρει ενώ παράλληλα σημειώνει πως “οι όποιες ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μπορούσαν να εξεταστούν ψύχραιμα στο πλαίσιο ενός ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους . Έτσι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα μπορούσε να εκπληρώνει τον απολύτως επικουρικό της ρόλο”.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Το σχολικό μάθημα δεν είναι ούτε ακαδημαϊκή διάλεξη, ούτε επιστημονική ανακοίνωση. Είναι μία δυναμική παιδαγωγική διαδικασία που συντελείται με την αλληλεπίδραση και συνεργασία του εκπαιδευτικού με το μαθητή και αφορά στον κάθε μαθητή χωριστά, αλλά και στο σύνολο της τάξης.

Είναι πάνω από όλα μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές.

Αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης δεν την διασφαλίζει η διάταξη για τη «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

Προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι, ενώ ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής της για το τρέχον σχολικό έτος είναι δέκα πέντε ημέρες το πολύ, η κυβέρνηση έφερε και ψήφισε αυτή τη διάταξη που παρεκκλίνει από την ισχύουσα νομοθεσία, εσπευσμένα και με μεγάλη προχειρότητα, χωρίς διαβούλευση, ως εκπρόθεσμη τροπολογία στο άσχετο νομοσχέδιο για τη βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας.

Οι όποιες ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μπορούσαν να εξεταστούν ψύχραιμα στο πλαίσιο ενός ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ των εκπαιδευτικών , των μαθητών και των γονιών τους . Έτσι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα μπορούσε να εκπληρώνει τον απολύτως επικουρικό της ρόλο, σε σχέση με την αναντικατάστατη διαδικασία στην τάξη σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με την εμπειρία του προηγούμενου χρονικού διαστήματος.

Σήμερα η διάταξη αυτή σε καμία περίπτωση δεν υπηρετεί αυτό το σκοπό.

Επί πλέον προδιαγράφει αρνητικές εξελίξεις, καθώς δεν είναι δυνατό να παρασχεθούν οι εγγυήσεις που θα απαντούν στις σοβαρές και τεκμηριωμένες ενστάσεις που διατυπώνουν , εκπαιδευτικοί, μαθητές και σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων . Ούτε να εκτιμηθούν και να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι που περιγράφουν οι νομικές , οι επιστημονικές και οι κοινωνικές εκτιμήσεις της διάταξης που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία , στην προστασία της ανηλικότητας, στην προστασία του προσώπου του δασκάλου και του μαθητή , πολλά ζητήματα ασφαλείας, αλλά κυρίως στην ουσία της διαδικασίας της εκπαίδευσης ως σχέσης εμπιστοσύνης.

Καλούμε την κυβέρνηση κατ΄ αρχάς να μην εφαρμόσει τη διάταξη αυτή, στο τρέχον σχολικό έτος.

Να ξεκινήσει ουσιαστική διαβούλευση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αντλώντας εμπειρία από το προηγούμενο χρονικό διάστημα.

Η κατεπείγουσα και πρόχειρη εφαρμογή της «σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τα παιδιά μας .


Σχολιάστε εδώ