Πέντε νησιά διεκδικούν την επένδυση της Volkswagen

Πέντε νησιά διεκδικούν την επένδυση της Volkswagen

Σε έναν άτυπο διαγωνισμό beauty contest, στον οποίο οι υποψήφιοι θα πρέπει να γοητεύσουν τον επενδυτή, εξελίσσεται, η υπόθεσης της πρώτης επένδυσης της Volkswagen στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες της “Καθημερινής” μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, κλιμάκιο επιτελών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να περιοδεύσει σε πέντε ελληνικά νησιά που έχουν επιλέγει μεταξύ άλλων, για να διαμορφώσει πιο ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με το ποιο θα επιλέξει για να τρέξει το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, η Θάσος, που μέχρι προ διμήνου εφέρετο ως ο επιλαχών προορισμός, έχει τώρα περάσει σε δεύτερη μοίρα. Αν και δεν αποκαλύπτεται ακόμα ποια είναι τα πέντε υποψήφια ελληνικά νησιά, πιθανολογείται ότι θα είναι κάποια από τα χαρακτηρισμένα ως παραμεθόρια, ώστε η συγκεκριμένη δραστηριότητα να είναι σύννομη με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και να τύχει των σχετικών στηρίξεων που προβλέπονται για τις ακριτικές αυτές περιοχές.

Σύμφωνα πάντοτε με την “Καθημερινή” οι ίδιες κυβερνητικές πληροφορίες αναφέρουν πως ο γερμανικός όμιλος έχει λάβει απόφαση για την Ελλάδα αλλά όχι για το πού ακριβώς. Το… beauty contest έγκειται στις εκτάσεις και στα κίνητρα που θα προτείνουν ή δεν θα προτείνουν οι αυτοδιοικητικές αρχές της κάθε περιοχής. Η ελληνική πλευρά είχε προτείνει τη Θάσο ως τοποθεσία όπου θα μπορεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αναπτύξει το δίκτυο που απαιτείται για να δοκιμάζει οχήματα με αυτόνομη οδήγηση με την παρουσία προσώρας στο όχημα οδηγού.

Στο συγκεκριμένο project όμως αποδίδεται από την ελληνική πλευρά πολύ μεγαλύτερη σημασία. Αν «τρέξει» ομαλά, εκτιμάται ότι αυξάνεται η «βαθμολογία» της χώρας στις σχετικές αξιολογήσεις της Volkswagen για την επιλογή χώρας ανάπτυξης νέου εργοστασίου, μετά τη ματαίωση των σχετικών επενδυτικών σχεδίων που συζητούσε με την Τουρκία.

Βεβαίως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις από την πανδημία και την πτώση της ζήτησης που φέρνει η οικονομική κρίση, η ανάγκη για πρόσθετη παραγωγική δυναμικότητα περιορίζεται έστω και προσωρινά, αναφέρουν οι ειδικοί. Τον «φάκελο Volkswagen» επιμελούνται τόσο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης όσο και ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης.


Σχολιάστε εδώ