Αύξηση 134% εβδομαδιαίως στις δαπάνες των Ελλήνων για online αγορές
Ραγδαία είναι η στροφή των Ελλήνων στις ηλεκτρονικές αγορές από το ξέσπασμα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού και τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό των μετακινήσεων. Τα μέτρα του lockdown, που κρατούν – και – τους Έλληνες πολίτες στο σπίτι, έχουν οδηγήσει σε αύξηση έως και 134%, εβδομαδιαίως, τις καταναλωτικές δαπάνες, που γίνονται σε ηλεκτρονικά καταστήματα, σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Η online επισκεψιμότητα σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται στην Ελλάδα κάθε εβδομάδα εδώ και έναν μήνα. Δεν είναι τυχαίο ότι η online επισκεψιμότητα σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται κάθε εβδομάδα, εδώ και ένα μήνα. Πρωταγωνιστές είναι τα Προϊόντα Ψυχαγωγίας, όπου καταγράφεται αύξηση πωλήσεων κατά 433%, τον Αθλητισμό & Hobby με άνοδο κατά 129% και τα Παιδικά – Βρεφικά Είδη με διεύρυνση πωλήσεων κατά 118% για την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020, που ήταν η τελευταία εβδομάδα προ καραντίνας.
Ταυτόχρονα, το ίδιο διάστημα που εκτοξεύεται η online επισκεψιμότητα σε κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, μειώνεται δραματικά η επισκεψιμότητα στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων, εμπορικών κέντρων και χώρων ψυχαγωγίας, που φτάνει το -85% μέσα στην εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την βάση των 5 εβδομάδων 3 Ιανουαρίου – 6 Φεβρουαρίου 2020. Στον αντίποδα, βρίσκονται κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς, που εμφανίζουν πτώση στην οnline δαπάνη.
Στο μεταξύ, τον Μάρτιο, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, εκτοξεύθηκαν οι online πωλήσεις σε κατηγορίες προϊόντων, όπως puzzles με +1.654%, web cameras με +1.256% και στρώματα γυμναστικής με +772% σε σχέση με τον Φεβρουάριο φέτος.
Στροφή καταναλωτών
Την παραπάνω εικόνα περιγράφει έρευνα που διενεργήθηκε το διάστημα 30 Δεκεμβρίου 2019 έως 5 Απριλίου 2020 από τον GRECA, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου με τη συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz, την Google και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group.
“Το προϊοντικό ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς, γεγονός που παρατηρείται και στο σύνολο των χωρών του εξωτερικού. Οι καταναλωτές στρέφουν τις αγορές τους με μεγάλη ταχύτητα στο online και οι επιχειρηματίες επενδύουν περισσότερο από ποτέ στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σαφώς θα πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, που έχουν αναδυθεί, ιδιαίτερα αυτές στο χώρο των logistics και του last mile delivery για την καλύτερη εμπειρία των καταναλωτών”, αναφέρει σχετικά ο GRECA.
Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της έρευνας αντλήθηκαν από 4.451 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz, από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice και από εκατομμύρια δεδομένα τοποθεσίας των Google Maps, χωρίς να επεξεργαστεί κανένα προσωπικό δεδομένο χρηστών.
Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια), αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets.
Πηγή: ΣΕΠΕ