Πραγματοποιήθηκε στον λιμένα κρουαζιέρας στον Πειραιά η τελετή έναρξης των εργασιών για το έργο «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα». Πρόκειται για ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020.
Η νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά θα δημιουργήσει 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» μήκους μεγαλύτερου των 280μ. με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 32 μήνες. Το συγκεκριμένο έργο θα συμβάλλει ιδιαίτερα στην αύξηση της δυναμικότητας του λιμένος Πειραιώς ώστε να υποδέχεται τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και συνεπακόλουθα στην αύξηση του homeporting (εκκίνηση / τερματισμός ταξιδιών κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά), που συνεπάγεται και περισσότερα έσοδα για την τοπική οικονομία.
Ιδιαίτερα θετικά εκφράστηκαν για τη συγκεκριμένη επένδυση και εκπρόσωποι των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας (Carnival, Royal Caribbean) αλλά και πλήθος άλλων εκπροσώπων από την τοπική αυτοδιοίκηση, φορείς της ναυτιλίας, επιμελητήρια και διάφορες ενώσεις που έδειξαν με την καθολική τους συμμετοχή ότι το συγκεκριμένο έργο υπερβαίνει τα όρια του λιμένος και αναμένεται να έχει θετικό αποτύπωμα στην τοπική και εθνική οικονομία.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε στο «Κανάλι 1» του Πειραιά:
Η κρουαζιέρα είναι ένα δυνατό «πεδίο» πάνω στα οποία μπορούν να αναπτυχθούν δράσεις και συνέργειες οι οποίες θα συμβάλουν στην περεταίρω προώθηση του τουριστικού brand. Το Ε.Β.Ε.Π. υποστηρίζει την αύξηση κατά 16% του θαλάσσιου τουρισμού και βεβαίως την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών.
Όσον αφορά στον Πειραιά το Επιμελητήριο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της «homeport» κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορεί να επιφέρει έως και πενταπλάσια οικονομικά οφέλη, σε σχέση με την «transit» κρουαζιέρα, όχι μόνο για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, αλλά και για την εθνική μας οικονομία.
Το ΕΒΕΠ έχει καταθέσει επτά βασικές προτάσεις, που είναι οι ακόλουθες:
– Οργάνωση του τμήματος κρουαζιέρας στο «Maritime Hellas » που θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες που χρειάζεται το κρουαζιερόπλοιο με παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλή προσφερόμενη τιμή και με κοινό marketing.
– Δημιουργία και προώθηση ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που στοχεύει στην τουριστική παρουσίαση του Πειραιά (καταστήματα, μουσεία, ιστορία κ.ά.)
– Κατασκευή διαδραστικών τουριστικών πινακίδων «beacons» στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, που θα συνδέονται με την εφαρμογή GPS.
– Δημιουργία διαγράμμισης τουριστικής κυκλικής διαδρομής για πεζούς και ποδηλάτες από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης και αντίστροφα.
– Οργάνωση «happenings» στο χώρο του λιμανιού με μπάντες, παραδοσιακούς χορούς, με διαφήμιση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και γαστρονομίας.
– Παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με γνωστές διεθνώς, αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες στα αγγλικά, για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
– Προώθηση ελληνικών προϊόντων στα εστιατόρια και τα καταστήματα των κρουαζιερόπλοιων.
Οι εν λόγω προτάσεις είναι προφανές ότι έχουν μία στόχευση που δεν είναι άλλη από το να «συνδέσουν» την πόλη και τις δραστηριότητές της με το επιβατικό κοινό των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντας μια ακόμη πρόταση , εναλλακτική αν θέλετε, της συνήθους διέλευσης τους με προορισμό τους αρχαιολογικούς χώρους.