Φορολογικά βαρίδια σε Cosmote – Nova, χωρίς φόρους το Netflix!

Φορολογικά βαρίδια σε Cosmote – Nova, χωρίς φόρους το Netflix!

Οι τρεις Αρχές απλώς παρατηρούν

Η υψηλή τιμή διώχνει τους συνδρομητές. Η χαμηλή συνδρομή του Netflix και ο εύκολος τρόπος σύνδεσης δημιουργούν σημαντικά προβλήματα στον κλάδο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Η μή καταβολή φόρων και τελών εντός της Ελλάδας από το Netflix σε αντίθεση με την υποχρέωση που έχει ο κλάδος της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα συγκροτούν ένα καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού.

Ο κόσμος ζητάει φθηνότερες συνδρομές και τις βρίσκει στο Netflix, καθώς οι συνδρομές σε Nova και Cosmote TV είναι επιβαρυμένες με φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης 10%, φόρο internet 5%, φόρο επί των επιχειρήσεων, ΦΠΑ, διάφορα τέλη υπέρ Δημοσίου και μηνιαία καταβολή 2% επί των ακαθάριστων εσόδων υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ. Το σημαντικό στοιχείο είναι πως οι δύο πλατφόρμες απασχολούν εργαζόμενους στην Ελλάδα, κυρίως δημοσιογράφους, αλλά και άλλες ειδικότητες.

Τρεις Αρχές, η ΕΕΤΤ, το ΕΣΡ και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά και η κυβέρνηση βλέπουν –χωρίς να αντιδρούν(!)– το Netflix αλλά και τις υπόλοιπες πλατφόρμες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να λειτουργούν στην Ελλάδα χωρίς ρυθμιστικό πλαίσιο. Η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προσδοκούσε στην έναρξη γυρισμάτων από το Netflix στην Ελλάδα, ωστόσο δεν προχώρησε στη σύνταξη νομοθεσίας για την καταβολή φόρων και από το Netflix ή άλλες πλατφόρμες ψυχαγωγίας. Στο τέλος εμφανιζόταν πως είχε συντάξει σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο ουδέποτε προώθησε. Αντιθέτως, «ακούγοντας» τις «ιδέες» των ιθυνόντων της ΕΙΤΗΣΕΕ, με τη σύμφωνη γνώμη των δανειστών, επιβάρυνε τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών με τον φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης, τον φόρο internet και το τέλος υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ.

Με μόνη υποχρέωση την καταβολή ΦΠΑ εντός ΕΕ και με απαίτηση από τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και ο OTE, για παροχή δικτύου υψηλών ταχυτήτων, το Netflix έχει ένα σημαντικό προνόμιο στην Ελλάδα. Εξαιτίας της παγκόσμιας εμβέλειάς του το περιεχόμενό του επεκτείνεται, ενώ οι πλατφόρμες στην Ελλάδα, με τεράστια πίεση λόγω φορολογίας και τελών, επενδύουν κυρίως στην αγορά προγράμματος και στην εξασφάλιση δικαιωμάτων αθλητικών διοργανώσεων. Τα προβλήματα από τη λειτουργία της αγοράς επισημάνθηκαν από τους εκπροσώπους του κλάδου και στην παρούσα κυβέρνηση, ωστόσο δεν υπήρξε κάποια απάντηση.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ/ΤΥΠΟΛΟΓΙΕΣ


Σχολιάστε εδώ