Πόσο κόστισε η κρίση στον πολιτισμό…
-Και ποιοι είναι οι κερδισμένοι
Δέκα χρόνια κλείνει ο… βομβαρδισμός των Μνημονίων στον χώρο του Πολιτισμού. Όχι και λίγα…
• Στον χώρο του βιβλίου, το best seller έπεσε στα 5.000 αντίτυπα, μειώθηκαν τα τιράζ και η εκτύπωση μεταφέρθηκε στο εξωτερικό. Οι «μεταγραφές» λιγόστεψαν, μειώθηκαν τα δικαιώματα των συγγραφέων, οι επιμελητές έγιναν είδος προς εξαφάνιση, κραταιά και ιστορικά βιβλιοπωλεία έκλεισαν.
• Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγιναν εργαλείο πολιτικής προπαγάνδας και fake news, πέρασμα για κηρύγματα μίσους, παρέα σε μοναχικούς ανθρώπους. Ο εθισμός στο διαδίκτυο έγινε επίσημη νόσος και το cyber bullying μπήκε στο ντιβάνι του ψυχολόγου, ενώ τα προσωπικά δεδομένα έγιναν ο νέος χρυσός, αγοράσθηκαν και πουλήθηκαν.
• Αντίθετα, αυξήθηκαν οι θεατρικές παραστάσεις στην πρωτεύουσα, ξεπερνώντας ακόμα και τις 1.000 τον χρόνο.
• Στο λεξιλόγιο του πολιτισμού στη δεκαετία μπήκε η λέξη «συνέργεια».
• Η διετία 2012 – 2013 ήταν η χειρότερη για τους κινηματογράφους, με τα εισιτήρια να πιάνουν ιστορικό χαμηλό, φτάνοντας τα 8.000.000 τον χρόνο. Την τελευταία τριετία ανέβηκαν στα 10.000.000.
• Η μεγάλη αλλαγή στον χώρο της τηλεόρασης έγινε από το Netflix, με 160 εκατομμύρια συνδρομητές του στον κόσμο να βλέπουν εκατοντάδες σειρές και ταινίες από το 2012! Ένας από τους συνδρομητές του είναι ο δημοσιογράφος και άξιος στιχουργός Άρης Δαβαράκης, ο οποίος σε… εξομολόγησή του αποκάλυψε: «Από τότε που βγήκε το Netflix δεν πάω πλέον στον κινηματογράφο. Και δεν συμφωνώ με τον Σκορσέζε που ζήτησε να μη δούμε τον ‘‘Ιρλανδό’’ από το κινητό. Εγώ είδα την ταινία στο κινητό, και μάλιστα χωρίς διακοπή. Παρομοιάζω το Netflix στο κινητό με το view-master που είχα μικρός».
• Η Ακρόπολη παραμένει η Σημαία μας: Το Μουσείο της Ακρόπολης συμπλήρωσε τον περασμένο Ιούλιο δέκα χρόνια λειτουργίας, με τον απολογισμό της τελευταίας χρονιάς να είναι 14.500.000 επισκέπτες.
Φωτό: naftemporiki.gr