Θράκη: Το Ισλάμ και το… Ισλάμ

Θράκη: Το Ισλάμ και το… Ισλάμ

Όσοι γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη Θράκη, ανεξαρτήτως του δόγματος στο οποίο πιστεύουν, είχαν την τύχη να μάθουν τις βασικές αρχές του Ισλάμ, που καμία σχέση δεν έχουν με τις… προβεβλημένες, που συστηματικά ενσωματώθηκαν από τις αρχές του 21ου αιώνα, με στόχο πολιτικές και οικονομικές επιδιώξεις και ανακατατάξεις…

Για το Ισλάμ, ειδικά στη Ροδόπη, όπου ο εκλιπών Μέτσο Τζεμαλί, ως μουφτής, δίδαξε και γαλούχησε γενιές και γενιές μουσουλμάνων για πάνω από 30 χρόνια, δεν υπήρχε χώρος στη βία, δεν υπήρχαν οι 70 παρθένες που συνοδεύουν τον νεκρό στον παράδεισο, δεν υπήρχε ο βίαιος προσηλυτισμός των… άπιστων.

Υπήρχε η ειρήνη, η ανεκτικότητα, η αντίληψη ότι ο άντρας που κακοποιεί μια γυναίκα, δική του ή ξένη, δεν είναι καλός άνθρωπος και άρα δεν μπορεί να είναι και καλός μουσουλμάνος…

Ο Τζεμαλί φρόντισε, ως θρησκευτικός και δικαστικός λειτουργός, τους «ανθρώπους του», φρο­ντίζοντας με αυτόν τον τρόπο ολόκληρη την τοπική κοινωνία.

Ο θάνατός του σφραγίζει μια δύσκολη, απαιτητική, αλλά ταυτόχρονα καθαρή εποχή. Όπου οι ανθρώπινες κατακτήσεις κατεύθυναν, προφυλάσσονταν και εξελίσσονταν…

Τώρα, πάλι από την αρχή…

Δεν τα σέβεται τα παιδιά της…

Όλα όσα συνέβησαν στην κηδεία του αποδεικνύουν αυτά… τα βήματα πίσω.

Η ασέβεια που επέδειξαν στον εκλιπόντα τα φερέφωνα του τουρκικού προξενείου, προσπαθώντας να καπελώσουν την τελετή, υπογραμμίζει με τον πλέον γλαφυρό τρόπο την έλλειψη πνευματικότητας που χαρακτηρίζει τους ψευτολειτουργούς, τους οποίους έχει φυτέψει το σύστημα στη μειονότητα της ελληνικής Θράκης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό…

Ασεβής, όμως, στάθηκε και η Ελληνική Πολιτεία. Τι σημαίνει «δημοσία δαπάνη»; Μοιάζει, δυστυχώς, με ανέκδοτο, αν αναλογιστεί κανείς ότι το κόστος μιας μουσουλμανικής κηδείας –ακόμη και αν πρόκειται για τον πρώην νόμιμο μουφτή της Ροδόπης– είναι μηδαμινό…

Εκτός και εάν η Πολιτεία σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει… διπλωματική γλώσσα και να αποδώσει τα «οφειλόμενα» στον Σοφολογιώτατο, φρο­ντίζοντας (κηδεύοντας, δηλαδή) έστω μετά θάνατον…

Καθώς η απουσία της ήταν ηχηρότατη και βεβαίως οδήγησε στις ασχημοσύνες που επεδίωξε να διαπράξει το σύστημα –χωρίς επιτυχία τελικά, επειδή το στενό περιβάλλον του εκλιπόντος δεν το επέτρεψε–, έπρεπε θεωρητικά να βρεθεί ένας τρόπος ώστε το επίσημο ελληνικό κράτος να σώσει τα προσχήματα…

Στην κηδεία, βεβαίως, παραβρέθηκε ο βουλευτής Ροδόπης και πρώην υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο οποίος τον γνώριζε… από πάντα και είχε μια αγαστή, θεσμική συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια με τον εκλιπόντα… Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως με την παρουσία του η ελληνική κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε ουσιαστικά στην τελετή εκδημίας του Μέτσο Τζεμαλί.

Όμως η Ελληνική Πολιτεία δεν μπορεί να τη βγάζει με συμβολισμούς. Δεν μπορεί να τη… σώζουν οι θεσμικοί εκπρόσωποι που τη συναποτελούν, δεν δικαιούται να στέκεται αμήχανη απέναντι στο πιο φυσικό (μετά τη γέννηση) γεγονός ενός ανθρώπου, μόνο και μόνο επειδή απαιτεί… πρωτόκολλο, που δεν γνωρίζει και ούτε θεωρεί ότι οφείλει να μάθει…

Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα…

Η… φύσις ησυχάζει, όμως η… φύση του Ερντογάν δεν είναι… τέτοια.

Ανήμερα των Χριστουγέννων συνέχισε τις παραβιάσεις στο Βορειανατολικό και Κεντρικό Αιγαίο, «ξεχνώντας» εκείνη τη συμφωνία κυρίων, σχετικά με τις στρατιωτικές δραστηριότητες στο Αιγαίο τις ημέρες εθνικών και θρησκευτικών εορτών…

Ανήμερα επίσης αναρωτιόταν «τι δουλειά έχει η Ελλάδα στη Λιβύη;», ενώ ο Τσαβούσογλου «υποδεχόταν» τηλεφωνικώς τον ΥΠΕΞ Δένδια, κατά την ιδιωτική του επίσκεψη στο Φανάρι, με την οποία ουσιαστικά εκείνα «τα διπλωματικά μέσα, που θα προασπίσουν τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας» απέκτησαν τον συμβολισμό τους…

Ωστόσο εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς: Ακολούθησε κάποιο εκκλησιαστικό πρωτόκολλο ή απλώς δεν γνωρίζει από στήθους τo Σύμβολο της Πίστεως;

Καθένας με τον… πόνο του

Βέβαια, για μια τουρκοϊστοσελίδα το ζήτημα που τίθεται με τη συμβολική επίσκεψη Δένδια στο Φανάρι είναι οι… λέξεις.

«Θρασεία φράση από τον έλληνα υπουργό», έγραψε ο συντάκτης της, αναφερόμενος σε σχόλιο που παρέθεσε ο κ. Δένδιας κάτω από κάποιες φωτογραφίες που κοινοποίησε στα σόσιαλ μίντια…
Το πρόβλημα, λοιπόν, για τον συντάκτη δεν είναι η συνάντηση του έλληνα υπουργού με τον Εκρέμ Ιμάμογλου, αλλά ότι τον αποκάλεσε «δήμαρχο Κωνσταντινουπόλεως»…

Έλλη Μητακίδου

ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ