Η “Τεχνητή Νοημοσύνη” και η ευρωπαϊκή βιομηχανία
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία έχει παγκόσμιo προβάδισμα στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Ένα σημαντικό ψηφιακό προβάδισμα έχει κατακτήσει η Ευρώπη, καθώς κατέχει ηγετική θέση, παγκοσμίως, στην εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence-AI) στον τομέα της βιομηχανικής παραγωγής.
Σήμερα, περισσότερες από τις μισές ευρωπαϊκές βιομηχανίες εφαρμόζουν, ήδη, περιπτώσεις χρήσης του AI, με τη Γερμανία να είναι πρωτοπόρος στην υιοθέτηση με 69%, έναντι 28% των ΗΠΑ και 11% της Κίνας.
Η ευρωπαϊκή αγορά πρωτοστατεί στην εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στις παραγωγικές διαδικασίες. Μια νέα έκθεση του Ινστιτούτου Ερευνών Capgemini υπογραμμίζει ότι η ευρωπαϊκή αγορά πρωτοστατεί στην εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στις παραγωγικές διαδικασίες. Το 51% των κορυφαίων βιομηχανιών στην Ευρώπη εφαρμόζει τουλάχιστον μία περίπτωση χρήσης AI.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει τεράστιες δυνατότητες για τις βιομηχανίες όσον αφορά το μειωμένο λειτουργικό κόστος, τη βελτίωση της παραγωγικότητας και τη βελτίωση της ποιότητας. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές της Γερμανίας (69%), της Γαλλίας (47%) και της Μεγάλης Βρετανίας (33%) είναι οι πρωτοπόροι όσον αφορά την ανάπτυξη του ΑΙ στον βιομηχανικό τομέα.
Τα ευρήματα της έρευνας (Scaling AI in manufacturing operations) δείχνουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη κάνει τη διαφορά στη συνολική αλυσίδα αξίας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Ως παράδειγμα, η έρευνα αναφέρει την περίπτωση της εταιρείας τροφίμων Danone, η οποία κατάφερε να μειώσει τα παραγωγικά σφάλματα κατά 20% και να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 30%, χρησιμοποιώντας τη μηχανική μάθηση για να προβλέψει τη μεταβλητότητα της ζήτησης. Εν τω μεταξύ, κατασκευάστρια ελαστικών Bridgestone εισήγαγε ένα νέο σύστημα συναρμολόγησης, που βασίζεται σε αυτοματοποιημένο έλεγχο ποιότητας, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ομοιομορφίας του τελικού προϊόντος κατά 15%.
Περιπτώσεις χρήσης
Η έρευνα ανέλυσε, επίσης, 22 περιπτώσεις χρήσης του AI σε βιομηχανικό επίπεδο και διαπίστωσε ότι οι κατασκευαστές μπορούν να επικεντρωθούν σε τρεις περιπτώσεις χρήσης για να ξεκινήσουν το ταξίδι τους στο AI: “έξυπνη” συντήρηση, έλεγχος ποιότητας προϊόντων και ο προγραμματισμός της ζήτησης. Τα στελέχη, που έλαβαν μέρος στην έρευνα της Capgemini, σχολίασαν ότι ο έλεγχος της ποιότητας των προϊόντων, η ευφυής συντήρηση και ο προγραμματισμός της ζήτησης είναι τομείς, όπου η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί να εφαρμοστεί πιο εύκολα και να προσφέρει την καλύτερη απόδοση επένδυσης. Για παράδειγμα, η General Motors εφαρμόζει ένα σύστημα εντοπισμού σημείων ρομποτικής αποτυχίας, προτού συμβεί. Αυτό βοηθά την GM να αποφύγει το κόστος των απρογραμμάτιστων διακοπών, οι οποίες μπορεί να φτάσουν τα $20.000 ανά λεπτό.
Η έρευνα
Η Capgemini ανέλυσε την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης μεταξύ 75 κορυφαίων ευρωπαϊκών οργανισμών σε καθένα από τα τέσσερα κατασκευαστικά τμήματα: μεταποίηση, αυτοκινητοβιομηχανία, καταναλωτικά προϊόντα και αεροδιαστημική.
Πληροφορίες από το ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας)