Σε τουρκικά χέρια ο γερμανικός και ρωσικός βραχίονας της Thomas Cook

Σε τουρκικά χέρια ο γερμανικός και ρωσικός βραχίονας της Thomas Cook

Στον έλεγχο του τουρκικού ταξιδιωτικού ομίλου Anex Tour περνούν τέσσερις θυγατρικές του πτωχευμένου Thomas Cook σε Γερμανία και Ρωσία. Οι εξαγορές, το νέο σκηνικό για τον ελληνικό τουρισμό και η… εξωτερική πολιτική μέσω τουρισμού.

Διαστάσεις πολύ ευρύτερες από εκείνες ενός επιχειρηματικού ντιλ προσλαμβάνει για τον ελληνικό τουρισμό η συμφωνία εξαγοράς ενός ρωσικού και τριών γερμανικών τουρ οπερέϊτορ-θυγατρικών του πτωχευμένου Thomas Cook- από τον τουρκικό ταξιδιωτικό όμιλο Anex Tour.

Στόχος του τουρκικού ομίλου, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρός του Necet Kockar, είναι να αναδειχθεί σε δεύτερο ισχυρότερο ταξιδιωτικό οργανισμό του κόσμου μετά τον όμιλο TUI διακινώντας 8 εκατ. ταξιδιώτες. Σε επίπεδο εσόδων ο τουρκικός όμιλος προσδοκά να φθάσει τα 10 δισ. ευρώ αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς των τεσσάρων θυγατρικών του του TC . Σύμφωνα, μάλιστα, με τον ισχυρό άνδρα του τουρκικού ομίλου αυτό αποτελεί την πρώτη φάση του σχεδίου. Η αμέσως επόμενη περιλαμβάνει συζητήσεις με την κινεζική Fosun για το ενδεχόμενο εξαγοράς και θυγατρικών του βρετανικού βραχίονα του Thomas Cook.

Με το μπαραζ εξαγορών (σ.σ θα οριστικοποιηθούν εφόσον εξασφαλιστούν οι σχετικές εγκρίσεις των αρχών ανταγωνισμού σε Γερμανία και Ρωσία) ο όμιλος Anex Tour αναλαμβάνει ρόλο «εθνικού πρωταθλητή» της Τουρκίας στο χώρο του τουρισμού και αναβαθμίζεται σε ένας από τους ισχυρότερους «παίκτες» της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής αγοράς.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Όπως εξηγούν παράγοντες της ελληνικής ταξιδιωτικής αγοράς, η Τουρκία «κλειδώνει» σε μεγάλο βαθμό υψηλά μερίδια σε στρατηγικής σημασίας αγορές όπως της Γερμανίας και της Ρωσίας με προοπτική να γίνει κάτι ανάλογο και στην αγορά της Βρετανίας.

Τα οφέλη για την Τουρκία, ωστόσο, υπερβαίνουν το πεδίο της οικονομίας. Κι αυτό καθώς μετά την αεροπορική εταιρεία Turkish Airlines (η οποία κατατάσσεται, ήδη, μεταξύ των 20 ισχυρότερων παικτών του κόσμου στο χώρο των αερομεταφορών) διαθέτει ένα δεύτερο ισχυρό «πιόνι» στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική «σκακιέρα».

Οι δύο εταιρείες συγκροτούν ένα ισχυρό «δίπολο» μέσω του οποίου η Τουρκία αποκτά αυξημένες δυνατότητες παρέμβασης στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά. Κι επειδή η οικονομία αποτελεί προνομιακό πεδίο άσκησης εξωτερικής πολιτικής, αντιλαμβάνεται κανείς τη σημασία που αποκτούν τα εν λόγω ντιλ για τις ευρύτερες εθνικές επιδιώξεις της Τουρκίας.

Διαβάστε περισσότερα στο euro2day.gr


Σχολιάστε εδώ