Δέκα… γαμπροί ερωτεύθηκαν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
…που φαίνεται ότι έχει μεγάλη… προίκα. Η τιμή του 30% που έχει βγάλει για πώληση από το 55% του μετοχικού κεφαλαίου που έχει υπό τον έλεγχό του το Δημόσιο… ξεκινάει από 1,5 δισ. ευρώ.
Σήμερα οι μέτοχοι του ΔΑΑ, εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ, που έχει το 30%, είναι το Δημόσιο με 25%, οι AviAlliance GmbH με 26,7% και AviAlliance Capital GmbH με 13,3%, που είναι συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου με 5%.
Να σημειωθεί ότι το 2018 τα έσοδά του ήταν 478,7 εκατ. ευρώ. Η πρόσφατη εικοσαετής παράταση της σύμβασης παραχώρησης θα φέρει, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει, συνολικά έσοδα 8,815 δισ. ευρώ.
Ήτοι, 1,115 δισ. ευρώ καθαρά, που είναι το τίμημα της 20ετούς παράτασης, 1,1 δισ. πρόσθετα έσοδα από ετήσια αμοιβή, 1,7 δισ. ευρώ από φορολογία εισοδήματος, 2 δισ. ευρώ από εκτιμώμενα μερίσματα και 2,9 δισ. ευρώ από τις προβλεπόμενες επενδύσεις στον ΔΑΑ το διάστημα 2019 – 2046.
Στο μεταξύ, ο ΔΑΑ έχει δρομολογήσει τις διαδικασίες για να πάρει νέο δάνειο πάνω από 700 εκατ. ευρώ, με το οποίο θα χρηματοδοτήσει τη νέα επέκταση των υποδομών του τα επόμενα δύο χρόνια.