ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ


Συγγραφέας
ΝΤΑΒΙΝΤ ΛΑΓΚΕΡΚΡΑΝΤΖ
Μεταφραστής
ΠΑΓΚΑΛΙΑΣ ΞΕΝΟΦΩΝ


Η Λίσμπετ Σαλάντερ, το άγριο, ασταμάτητο κορίτσι με το τατουάζ, έχει εξαφανιστεί. Πούλησε το διαμέρισμά της στη Στοκχόλμη. Είναι άφαντη στο Διαδίκτυο. Δεν έχει πει σε κανέναν που είναι. Και κανείς δεν ξέρει ότι, επιτέλους, βρίσκεται τόσο κοντά στον μεγαλύτερο εχθρό της, τη δίδυμη αδελφή της Καμίλα.

Ο Μίκαελ Μπλόμκβιστ προσπαθεί να βρει την Λίσμπετ. Χρειάζεται τη βοήθειά της για να μάθει ποιος ήταν ο ζητιάνος που πέθανε στους δρόμους της Στοκχόλμης. Ένας άντρας που δεν υπάρχει σε κανένα επίσημο έγγραφο και που με τα τελευταία λόγια του υπαινίχθηκε πράγματα φοβερά για υψηλά ιστάμενα πρόσωπα. Στην τσέπη του είχε ένα τσαλακωμένο χαρτί με το τηλέφωνο του Μπλόμκβιστ.

Στο ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ, το έκτο μέρος της σειράς MILLENNIUM, η Σαλάντερ και ο Μπλόμκβιστ θα βοηθήσουν ξανά ο ένας τον άλλον, αναζητώντας ο καθένας τη δική του αλήθεια. Και στο τέλος, ο Μπλόμκβιστ -σε μια στιγμή απίστευτης αυτοθυσίας- θα προσφέρει στην Λίσμπετ τη δυνατότητα να δώσει τη μεγαλύτερη μάχη της ζωής της. Και να βάλει οριστικά πίσω της το παρελθόν.

> Η σειρά MILLENΝIUM αποτέλεσε παγκόσμιο εκδοτικό φαινόμενο, αφού οι συνολικές πωλήσεις έχουν ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια αντίτυπα σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ έχουν γυριστεί και αντίστοιχες κινηματογραφικές ταινίες.

 

Απόσπασμα βιβλίου

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Εμφανίστηκε στο τετράγωνο ένας καινούργιος ζητιάνος εκείνο το καλοκαίρι. Κανένας δεν ήξερε πώς λεγόταν ούτε κι ένοιαζε κανέναν, αν κι ένα νεαρό ζευγάρι που περνούσε από μπροστά του κάθε πρωί τον αποκαλούσε «ο τρελός νάνος», κάτι που, τουλάχιστον κατά το ήμισυ, ήταν άδικο. Δεν ήταν κοντόσωμος με την ιατρική έννοια. Ήταν ένας άντρας που είχε ύψος εκατόν πενήντα τέσσερα εκατοστά και ανάλογη σωματοδομή. Αλλά ήταν πράγματι ψυχικά άρρωστος και καμιά φορά σηκωνόταν όρθιος, άρπαζε τον κόσμο από τον ώμο και μιλούσε ασυνάρτητα.
Διαφορετικά, τον περισσότερο καιρό καθόταν σ’ ένα κομμάτι χαρτόνι στην πλατεία Μαριατόργετ, ακριβώς δίπλα στο σιντριβάνι με το άγαλμα του Θορ, και τότε συνέβαινε το αντίθετο: προκαλούσε σεβασμό. Με το κεφάλι του ψηλά και την ίσια πλάτη του, έμοιαζε σαν φύλαρχος των παρασίτων της κοινωνίας, κι αυτό ήταν και το τελευταίο κοινωνικό του κεφάλαιο και ο κύριος λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι ακόμα του έδιναν κάποιο κέρμα ή χαρτονόμισμα. Θεωρούσαν πως ήταν μεγάλος και τρανός στο παρελθόν και δεν έκαναν λάθος. Μια φορά κι έναν καιρό, ο κόσμος υποκλινόταν μπροστά του.
Αλλά τώρα, εδώ και πολύ καιρό, είχε χάσει τα πάντα, και δε βελτίωνε καθόλου τα πράγματα το μαύρο στίγμα στο μάγουλό του. Το σημάδι έδινε την αίσθηση πως ήταν η σκιά του ίδιου του θανάτου. Το μόνο που ξεχώριζε ήταν το πουπουλένιο μπουφάν του.
Το μπουφάν ήταν ένα μπλε Marmot, που έδειχνε ακριβό. Αλλά φαινόταν εντελώς παράταιρο, και όχι μόνο επειδή ήταν βρόμικο και γεμάτο λεκέδες από φαγητό. Φάνταζε κατάλληλο για αρκτικό κλίμα, και η Στοκχόλμη είχε καλοκαίρι. Μια ανυπόφορη κάψα είχε σκεπάσει την πόλη, κι όταν ο ιδρώτας έτρεχε από το μέτωπο στα μάγουλα του άντρα, οι άνθρωποι κοιτούσαν ενοχλημένοι το μπουφάν, θαρρείς και, στη θέα του και μόνο, ταλαιπωρούνταν ακόμα περισσότερο από τη ζέστη. Ο άντρας, όμως, δεν το έβγαζε ποτέ.
Ήταν πια χαμένος στον κόσμο του, και ήταν θεωρητικά απίθανο να αποτελέσει απειλή για κάποιον. Αλλά στις αρχές Αυγούστου φάνηκε μια σκόπιμη, αποφασιστική λάμψη στα μάτια του, ενώ το απόγευμα στις 11 Αυγούστου έγραψε με άσχημα γράμματα ένα κείμενο πάνω σ’ ένα χαρτί Α4, που αργότερα, το ίδιο βράδυ, το κόλλησε πίσω του σαν εφημερίδα τοίχου στη στάση των λεωφορείων Σέντρα Στασούν.
Το κείμενο ήταν μια ασυνάρτητη αφήγηση κάποιας τρομερής καταιγίδας. Παρ’ όλα αυτά, η νεαρή ειδικευόμενη γιατρός Έλσι Σάντμπεργ, που περίμενε το λεωφορείο της γραμμής 4, κατάφερε να αποκωδικοποιήσει κάποια τμήματα της εισαγωγής του κειμένου και στη συνέχεια παρατήρησε πως σ’ αυτήν αναφερόταν ένα μέλος της κυβέρνησης. Κατά τα λοιπά, επικεντρώθηκε περισσότερο στο να κάνει διάγνωση. Υπέθεσε πως επρόκειτο για παρανοϊκή σχιζοφρένεια.

Διαβάστε τη συνέχεια  ΕΔΩ


Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο ΝΤΑΒΙΝΤ ΛΑΓΚΕΡΚΡΑΝΤΖ σπούδασε φιλοσοφία και θεολογία, καθώς και δημοσιογραφία στο Γκέτεμποργκ.
Εργάστηκε στην εφημερίδα Expressen καλύπτοντας το αστυνομικό ρεπορτάζ.
Το 1997 εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο Ultimate High, που αφηγείται την ιστορία του Σουηδού ορειβάτη Γκέραν Κροπ και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Ακολούθησαν ακόμα τρία βιβλία μέχρι το 2011. Την ίδια χρονιά έγραψε, σε συνεργασία με τον διάσημο αστέρα του ποδοσφαίρου Ιμπραΐμοβιτς, τη βιογραφία του, I am Zlatan Ibrahimović, που πούλησε εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.
Τον Δεκέμβριο του 2013 ανέλαβε να συνεχίσει τη σειρά-φαινόμενο MILLENNIUM του Στιγκ Λάρσον. Τα βιβλία που υπέγραψε ο ίδιος, ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ και ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΔΙΨΟΥΣΕ ΓΙΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ, γνώρισαν εξίσου μεγάλη επιτυχία και το πρώτο μεταφέρθηκε επίσης στον κινηματογράφο.
Η σειρά MILLENNUM έχει μεταφραστεί σε 50 γλώσσες κι έχει πουλήσει, συνολικά, περισσότερα από 100 εκατομμύρια αντίτυπα.


ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Κατηγορία: Ξένη λογοτεχνία, Crime – Αστυνομικό – Θρίλερ
ISBN: 978-618-01-3144-4
ISBN Ebook: 978-618-01-3145-1

Δείτε το video του βιβλίου


Σχολιάστε εδώ