Απόλυτα νόμιμες οι παρεμβάσεις του Δήμου Πειραιά στην «Ανάσταση»

Απόλυτα νόμιμες οι παρεμβάσεις του Δήμου Πειραιά στην «Ανάσταση»

Όλες οι αποφάσεις που έχει πάρει το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά και αφορούν το νεκροταφείο της Ανάστασης είναι απόλυτα νόμιμες και δεν έχουν αμφισβητηθεί από κανέναν. 

Κατά συνέπεια οι αιτιάσεις της πρόσφατης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Κερατσινίου – Δραπετσώνας περί δήθεν παράνομων ταφών στους οικογενειακούς τάφους είναι έωλες και αποσκοπούν στη δημιουργία εντυπώσεων.

Τη δήλωση αυτή έκανε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, στο Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδρίασε χθες το απόγευμα και υπογράμμισε ότι είναι θεμιτό ο κ. Βρεττάκος να έχει ανασφάλειες σε ότι αφορά το θέμα των τάφων τριετούς ταφής, αλλά η ιστορία του Δήμου Πειραιά έχει αποδείξει ότι έχει μάθει να σέβεται τους νόμους και κατά συνέπεια δεν υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει ή να επιδιώξει να επιστρέψει το καθεστώς αυτό.  Εμείς, συνέχισε ο κ. Μώραλης, από την αρχή της θητείας μας έχουμε δώσει δείγματα γραφής σε ότι αφορά τη συνεργασία μας με τους όμορους δήμους.

Έχουμε πει ότι στα θέματα που αφορούν τον Πειραιά θα είμαστε όλοι μαζί και θα έχουμε κοινό μέτωπο.  Θέλω να πιστεύω ότι έχει γίνει κάποια παρανόηση από πλευράς Δήμου Κερατσινίου και βγήκε αυτή η απόφαση από το Δημοτικό του Συμβούλιο.   Διαφορετικά, έχουμε και εμείς διεκδικήσεις από το Δήμο Κερατσινίου- Δραπετσώνας.   Μην ξεχνάμε ότι το γήπεδο στο Σχιστό, όπου αθλούνται όλα τα ερασιτεχνικά ποδοσφαιρικά σωματεία του είναι ιδιοκτησία του Δήμου Πειραιά, όπως και η έκταση που χρησιμοποιεί για χώρο στάθμευσης των απορριμματοφόρων του.

Εμείς, κατέληξε ο κ. Μώραλης, έχουμε δείξει από την αρχή τις καλές μας προθέσεις και τη διάθεσή μας να συνεργαστούμε, για αυτό επιμένω ότι έχει γίνει παρανόηση.  Στην αντίθετη περίπτωση, εάν θέλουν να ανοίξουν μέτωπα έχουμε να ανοίξουμε και εμείς.

Στο θέμα παρενέβη και ο επικεφαλής του συνδυασμού «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ», Νίκος Μπελαβίλας, ο οποίος ζήτησε να γίνει μια διαπαραταξιακή συζήτηση για το νεκροταφείο της Ανάστασης, επεσήμανε ότι όλες οι αποφάσεις που έχει πάρει ο Δήμος Πειραιά είναι νόμιμες αλλά ταυτίστηκε με τη γραμμή Βρεττάκου για να μπει χρονικός ορίζοντας οριστικής παύσης λειτουργίας του νεκροταφείου της Ανάστασης με την πλήρη κατάργηση των ταφών ακόμα και στους οικογενειακούς τάφους.

Επέκταση λιμανιού

Το δεύτερο θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο Δήμαρχος ήταν το MASTER PLAN του ΟΛΠ και είπε ότι στις 25 Σεπτεμβρίου στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ είχε ταυτιστεί με τους υπόλοιπους τρεις δημάρχους, Κερατσινίου- Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας και είχε ζητήσει αναβολή στη συζήτηση του επιχειρησιακού σχεδίου της COSCO, η οποία δεν δόθηκε.  Κατόπιν αυτού, σημείωσε ο κ. Μώραλης έστειλα επιστολή στον προεδρεύοντα της ΕΣΑΛ και του ζήτησα να υπάρχει αιτιολογημένη έκθεση για τα 22000 τ.μ. του DUTY FREE, και δέσμευση για την ηλεκτροδότηση από την ξηρά των νέων θέσεων για τα κρουαζιερόπλοια όπως και χρονοδιάγραμμα για την ίδρυση μουσείου εναλίων αρχαιοτήτων.

Ο επικεφαλής του συνδυασμού «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ» Νίκος Μπελαβίλας ανέφερε ότι αποτελεί σκάνδαλο της COSCO ότι απέκρυπτε επί δύο χρόνια της προθέσεις της να δημιουργήσει νέο κτήριο στο νέο χώρο του λιμανιού της κρουαζιέρας σε έκταση 165 χιλιάδων στρεμμάτων, κάτι που το παρουσίασε μια μέρα πριν την τελευταία συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.

Όσον αφορά την επιβάρυνση του λιμανιού, ανέφερε ότι σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει 360 πούλμαν καθημερινά και 8 έως 11 χιλιάδες Ι.Χ. θα επιβαρύνουν την κυκλοφορία της πόλης με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ατμόσφαιρα και τα νεύρα των πολιτών.

Η εκπρόσωπος της κοινοτικής παράταξης «ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ» δήλωσε ότι η επέκταση του λιμανιού θα γίνει με τα προϊόντα που θα προκύψουν από την εκβάνθυση του λιμανιού δηλαδή με τοξική λάσπη, ενώ υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθεί τσουνάμι το οποίο θα καταστρέψει τις παραλιακές πολυκατοικίες εξαιτίας του φραγμού που θα δημιουργήσει στους ανέμους η επέκταση του λιμενοβραχίονα κατά 1,5 χιλιόμετρο προς νότο.

Στη δευτερολογία του ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης είπε ότι του κάνει εξαιρετική εντύπωση το γεγονός ότι ένα έργο έκτασης 165 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων πέρασε από εννέα υπουργούς και εμπειρογνώμονες της προηγούμενης κυβέρνησης και άλλους τόσους της σημερινής κυβέρνησης και δεν το πήραν χαμπάρι, το θεωρεί αδιανόητο.

Δεν είναι δυνατόν είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος ένα τέτοιο κολοσσιαίο έργο να μην το έχει δει κανένας.  Ωστόσο, ο κ. Μώραλης διερωτήθηκε γιατί όταν πριν δέκα χρόνια ο κρατικός τότε ΟΛΠ είχε καταθέσει επενδυτικό πρόγραμμα για επέκταση του λιμανιού της κρουαζιέρας που προέβλεπε έξι νέες θέσεις κρουαζιερόπλοιων δεν μίλησε κανένας και τώρα που οι θέσεις αυτές έχουν γίνει δύο έχει ξεσηκωθεί όλος ο κόσμος.

Οι έξι θέσεις, είπε ο Δήμαρχος, δεν θα δημιουργούσαν … τσουνάμι , οι δύο που θα γίνουν τώρα θα το δημιουργήσουν;  Οι έξι θέσεις που θα είχαν πάνω από χίλια πούλμαν και πάνω από είκοσι χιλιάδες Ι.Χ. για να επιβαρύνουν την πόλη δεν μας πείραζαν και μας πειράζουν οι δύο;   Μήπως τελικά αυτή η επιλεκτική επιλογή αντιδράσεων αποδυναμώνει την όλη συζήτηση που γίνεται για τις επιπτώσεις του MASTER PLAN  του ΟΛΠ;

Από τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο προέκυψαν και τα εξής…

Ξεκίνησε το έργο στη λεωφόρο Ειρήνης στο Ν. Φάληρο

Προχωράει η υπόθεση της αξιοποίησης του Πύργου.   Εγκρίθηκε η τεχνική προσφορά και αναμένεται να ανοίξει η οικονομική προσφορά.

Εγκρίθηκε μείωση κατά 20% του ενοικίου που πληρώνει ο Στράτος Σεφερλής για το Μενάδρειο Θέατρο.  Το ενοίκιο κυμαίνεται γύρω στις 140 χιλιάδες ευρώ ετησίως και η μείωση έγινε επειδή ο επιχειρηματίας-ηθοποιός πληρώνει κανονικά κάθε χρόνο το ενοίκιο και επειδή λόγω της κρίσης τα έσοδα έχουν περιοριστεί.

Πηγή-φωτο: kanaliena.gr


Σχολιάστε εδώ