ΟΟΣΑ: Αλλάζει τον τρόπο φορολόγησης των πολυεθνικών εταιρειών

ΟΟΣΑ: Αλλάζει τον τρόπο φορολόγησης των πολυεθνικών εταιρειών

Τη ριζική αλλαγή του τρόπου φορολόγησης εταιρειών προτείνει ο ΟΟΣΑ, ώστε να φορολογούνται με βάση τα κέρδη τους παγκοσμίως και όχι σύμφωνα με τη μεταφορά των κερδών τους σε φορολογικούς παραδείσους, όπου καταβάλλουν ελάχιστο φόρο.

Αν οι προτάσεις γίνουν αποδεκτές από το G20 τον Ιανουάριο, οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι ανεπτυγμένες οικονομίες με μεγάλη αγορά, όπως ΗΠΑ, Κίνα, Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία, αλλά και αναπτυσσόμενες οικονομίες, ιδίως αυτές με μεγάλη αγορά, που θα αποκτήσουν το δικαίωμα να φορολογήσουν τα κέρδη από τις πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών που γίνονται στην επικράτειά τους. Μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι πολυεθνικές εταιρείες, οι φορολογικοί παράδεισοι και οι χώρες με πολύ ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς, όπως η Ιρλανδία.

Βασικός στόχος του ΟΟΣΑ είναι να σταματήσει την πρακτική πολυεθνικών εταιρειών που μεταφέρουν τα κέρδη τους σε κράτη όπως Ιρλανδία, Λουξεμβούργο και Ελβετία, όπου απολαμβάνουν εξαιρετικά χαμηλό πραγματικό φορολογικό συντελεστή. Παράλληλα, δεν μένει σχεδόν τίποτε ώστε να φορολογήσουν οι μεγάλες οικονομίες όπου πραγματοποιούν οι πολυεθνικές τον κύριο όγκο των πωλήσεων τους. Για να το πετύχει αυτό, ο διεθνής οργανισμός σπάει ένα ταμπού της διεθνούς εταιρικής φορολογίας, ότι δηλαδή τα κράτη έχουν το δικαίωμα να φορολογήσουν μία εταιρεία μόνο αν αυτή έχει φυσική παρουσία σε μια χώρα.

Οι αναπτυσσόμενες οικονομίες, π.χ. η Κίνα και η Ινδία, θα αποκτήσουν για πρώτη φορά το δικαίωμα να φορολογήσουν τα κέρδη πολυεθνικών επιχειρήσεων που πουλάνε προϊόντα στις αγορές τους μέσω δικτύων διανομής αλλά δεν έχουν φυσική παρουσία. Ο ΟΟΣΑ προτείνει  νέοι κανόνες να αφορούν επιχειρήσεις με παγκόσμιες πωλήσεις άνω των 750 εκατ. ευρώ και μάλιστα προς καταναλωτές (και όχι προς επιχειρήσεις). Εφόσον υιοθετηθούν, οι νέοι κανόνες θα αφορούν και γίγαντες του Ιντερνετ και της ψηφιακής οικονομίας, όπως οι Google, Amazon, Facebook. Θα αφορούν επίσης και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως οι Apple και Samsung, αλλά και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πηγή: businessnews.gr


Σχολιάστε εδώ