Έκκληση ΣΕΒΕ για την «εδώ και τώρα» ενίσχυση του αριθμού των πλοηγών στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Έκκληση για την «εδώ και τώρα» ενίσχυση του αριθμού των πλοηγών στο λιμάνι Θεσσαλονίκης που είναι απολύτως απαραίτητοι για την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του απηύθυνε με επιστολή του στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Πλακιωτάκη ο ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων.
Όπως αναφέρει ο ΣΕΒΕ στην επιστολή του, η έλλειψη πλοηγών στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, οι οποίοι ούτως ή άλλως ήταν πολύ περιορισμένοι, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, έχει λάβει δραματικές διαστάσεις με επιπτώσεις στην κίνηση πλοίων και στην αντίστοιχη εξυπηρέτηση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου.
Η άμεση αντίδραση του Υπουργείου με την εξεύρεση προσωρινής λύσης με αποσπάσεις στο λιμάνι Θεσσαλονίκης πλοηγών από άλλα λιμάνια προφανώς ήταν ιδιαίτερα θετική και έδωσαν μια ανάσα, αλλά δεν εξυπηρετούν την κατάσταση σε μόνιμη βάση.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην ανατολική Μεσόγειο. Ιδιαίτερα δε μετά την ιδιωτικοποίησή του, έχει δημιουργηθεί υψηλή προσδοκία σε όλη την επιχειρηματική κοινότητα για την αξιοποίηση και αναβάθμισή του προς όφελος της τοπικής και εθνικής οικονομίας και απασχόλησης.
Παρόλα αυτά όμως με αντικίνητρα όπως το ζήτημα των πλοηγών η σημαντική προσπάθεια που καταβάλλεται το τελευταίο διάστημα από τη νέα Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ να αποκαταστήσει και να αυξήσει την αξιοπιστία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και να προσελκύσει νέες διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές, κάθε άλλο παρά διευκολύνεται.
Είναι κατανοητό ότι το έργο των πλοηγών είναι σημαντικό και υπεύθυνο και σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια πλοίων, ανθρώπων και εμπορευμάτων. Ίσως τα τελευταία γεγονότα είναι μία καλή αφορμή για την επανεξέταση του όλου συστήματος για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα ελληνικά λιμάνια γενικότερα ώστε να ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα που θα κριθούν αναγκαία για την καλύτερη δυνατή, αξιόπιστη, ασφαλέστερη, χωρίς καθυστερήσεις και με ανταγωνιστικούς οικονομικούς όρους πλοήγηση των πλοίων.