Αλ. Τσίπρας: Επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους
– «Δώρο του κ. Μητσοτάκη στον νέο εθνικό εργολάβο και επιστροφή στη διαπλοκή»
Με την παραπάνω φράση χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, την απόφαση του πρωθυπουργού για επιλογή της λύσης της απομάκρυνσης των αρχαίων από το Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επανατοποθέτησής τους, στη δήλωση που έκανε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με μέλη της Κίνησης Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ενημέρωση που είχε.
Αναφερόμενος στην ανακοίνωση της σχετικής απόφασης του πρωθυπουργού για το Σταθμό Βενιζέλου από το βήμα των εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ, ο κ. Τσίπρας δήλωσε: «Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία γκάφα για μια προχειρότητα από την πλευρά του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε “πάσα” στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραία δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση και στην “πλάτη” των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου να αυξήσει τα διόδια στην Αττική οδό. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια. Επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην “πλάτη”, όμως, των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το Μετρό και βεβαίως εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης».
Τόνισε πως αυτό το ψευτοδίλημμα «αρχαία ή μετρό» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βρήκε τη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα με την απόφαση του πρωθυπουργού πάμε στο «ούτε αρχαία, ούτε μετρό».
Αλ. Τσίπρας: Να συνεχιστεί η προσπάθεια που έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τη Β. Ελλάδα
Η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα είχαν παραμεληθεί και αν συνεχιστεί η προσπάθεια που έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι καλό για τον τόπο και τη χώρα γενικότερα, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, στην εισαγωγική τοποθέτησή του, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων, ενόψει της αυριανής ομιλίας του στην 84η ΔΕΘ.
Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε πως στόχος του είναι να ακούσει τα ζητήματα που τους απασχολούν και αυτή η συνάντηση να είναι και ουσιαστική εκτός από καθιερωμένη. Όπως σημείωσε, ο ίδιος έχει αποκτήσει μία σταθερή σχέση και επικοινωνία μαζί τους, διότι ως πρωθυπουργός επισκεπτόταν συχνά τη Θεσσαλονίκη, ενώ δημιούργησε και το Πρωθυπουργικό Γραφείο και με χαρά βλέπει πως ο κ. Μητσοτάκης το διατήρησε παρά τις «αντιπολιτευτικές κορώνες» της Νέας Δημοκρατίας.
Στη συνάντηση, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, συμμετέχουν οι πρώην υπουργοί Ευκλείδης Τσακαλώτος, Νίκος Παππάς, Έφη Αχτσιόγλου, Αλέξης Χαρίτσης, Σωκράτης Φάμελλος, ο Γιώργος Τσίπρας και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Συνάντηση του Αλ. Τσίπρα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης
Να συνεχίσει το σημαντικό έργο της διοίκησης Μπουτάρη στον Δήμο Θεσσαλονίκης και να επιδιώξει συναινέσεις κάλεσε τον νέο δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, στη διάρκεια του σύντομου διαλόγου, ενώπιον των δημοσιογράφων, που είχαν στην αρχή της συνάντησής τους.
Ο δήμαρχος, από την πλευρά του, ενημέρωσε τον κ. Τσίπρα για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα που προγραμματίζει για τη Θεσσαλονίκη και τόνισε πως για τον ίδιο είναι σημαντικό να υπάρχει ορίζοντας ολοκλήρωσής τους.
Δήλωση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ μετά την συνάντησή του με την κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς και τον πρώην Δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη
«Είχα την ευκαιρία να ενημερωθώ από την Κίνηση Πολιτών και από τον πρώην δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, που παίζει έναν καθοριστικό ρόλο στις προσπάθειες αυτής της κίνησης, για την κινητοποίηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης απέναντι σε μια -από ό,τι φαίνεται- προσπάθεια να ξαναγίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης ανέκδοτο. Μετά από πάρα πολλά χρόνια, δυστυχώς επιστρέφουμε στην κανονικότητα των καθυστερήσεων, των υπέρογκων αποζημιώσεων στους εργολάβους και της βάναυσης αδιαφορίας απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, και άρα στην ταυτότητα της πόλης.
Τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να τρέξουμε το μετρό της Θεσσαλονίκης τρεισήμισι φορές πιο γρήγορα από ότι τα δέκα προηγούμενα χρόνια. Αρχές του 2016 ήμασταν στο 30% του έργου και έχουμε φτάσει στο 75%. Ήδη έχει κατασκευαστεί στο σύνολό της η γραμμή του μετρό. Βεβαίως, στον σταθμό Βενιζέλου μένει η κατασκευή. Αλλά ακόμα και στο σταθμό Βενιζέλου που έχουν βρεθεί αρχαιότητες, έχει ήδη κατασκευαστεί η σήραγγα.
Ο σχεδιασμός μας ήταν τέλη του 2020, δηλαδή σε έναν χρόνο από τώρα περίπου, το μετρό να αποδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει έτοιμη η μελέτη που αφορά την ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Εγώ έχω επισκεφθεί τον χώρο, και πραγματικά, πρόκειται για μοναδικά ευρήματα, καθώς είναι ατόφια η παλιά ρωμαϊκή Εγνατία Οδός για 80 περίπου μέτρα, ένας εθνικός θησαυρός, ο οποίος τώρα βάναυσα κακοποιείται.
Αλλά το χειρότερο δεν είναι αυτό. Το χειρότερο είναι ότι από το ψευδοδίλλημα «ή αρχαία ή μετρό», εμείς καταφέραμε να προχωρήσουμε στη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα δυστυχώς περνάμε στο «ούτε αρχαία ούτε μετρό». Διότι, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, δυστυχώς, αντί για τέλη του 2020, θα έχουν την ευκαιρία –και εάν, λέω εγώ– να δουν το μετρό να λειτουργεί την άνοιξη του 2023.
Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα από πλευράς του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στην ΔΕΘ και έδωσε “πάσα” στο νέο εθνικό εργολάβο, παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις -ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, να αυξήσει τα διόδια στην Αττική Οδό.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια. Δυστυχώς επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην πλάτη, όμως, των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το μετρό, και βέβαια εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης».
Με πληροφορίες και από το ΑΜΠΕ
Φωτο: Γραφείο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ/AndreaBonetti