Σαντορινιός: Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε σημαντικές προσπάθειες για την βελτίωση της ακτοπλοΐας και των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας»

Σαντορινιός: Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε σημαντικές προσπάθειες για την βελτίωση της ακτοπλοΐας και των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας»

Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι προσπάθειες αναβάθμισης της ακτοπλοΐας

«Οι προσπάθειες που κάναμε τα τελευταία χρόνια για την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου και την ενίσχυση των άγονων γραμμών μέσω της αύξησης κατά 10εκ του προϋπολογισμού τους και της εισαγωγής νέων γραμμών στο δίκτυο, έχει βελτιώσει σημαντικά την κατάσταση των νησιών. Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε ολοκληρώσει και είχε καταθέσει ώριμο νομοσχέδιο, στη διαβούλευση του οποίου, μάλιστα, πήραν μέρος πολλοί κοινωνικοί φορείς, που μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση του στόλου. και να ρυθμίσει βασικά ζητήματα της ακτοπλοΐας. Μέσα σε αυτό προβλέπεται η δυνατότητα σύναψης πολυετών συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, με την ταυτόχρονη υποχρέωση δρομολόγησης νέων πλοίων, με χρηματοδότηση από την Ε.Ε. για χρήση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Ενώ, σημαντικές προσπάθειες έγιναν, στο ίδιο νομοσχέδιο, γιααυστηροποίηση των κανόνων σύναψης των συμβάσεων δρομολόγησηςΌλα αυτά έχουν δοθεί στην νέα Κυβέρνηση και περιμένουμε να τα εκμεταλλευτεί προς όφελος των νησιών και των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών της χώρας» ανέφερε ο Νεκτάριος Σαντορινιός στον Αθήνα 9,84 και στον δημοσιογράφο Ηλία Κανέλλη.

Ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχολίασε το θέμα της επικαιρότητας, που είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί της Σαμοθράκης, αλλά απάντησε και σε ερωτήσεις σχετικά με την πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ για την ακτοπλοΐα και τις άγονες γραμμές αλλά και για το μέλλον του πολιτικού χώρου.

Σαμοθράκη

«Άμεση η αντίδραση της Κυβέρνηση στο μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στο νησί, δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι ήταν, ενώ τα μέτρα που ανακοινώθηκαν στην περίφημη διυπουργική σύσκεψη, είναι αόριστα, χωρίς να δίνουν λύσεις».

«Η ΝΔ επικοινωνιακά διαφημίζει ότι θα αποκαταστήσει την σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης, αλλά επί της ουσίας δεν έχει προχωρήσει καθόλου τους διαγωνισμούς που αφορούν στις άγονες γραμμές, όχι μόνο του νησιού, αλλά όλης της χώρας. Άρα πως ακριβώς θα έχει η Σαμοθράκη  και όλα τα νησιά της Ελλάδας, ακτοπλοϊκή σύνδεση, την νέα δρομολογιακή περίοδο, πέραν της 31 Οκτωβρίου δηλαδή, αφού η Ν.Δ. δεν έχει κάνει τα αυτονόητα; Επίσης, λέει πως βοηθά το νησί και τους κατοίκους του, αλλά δεν μας λέει ποιο σχέδιο αποζημίωσης των επαγγελματιών και των φορέων του νησιού και αποκατάστασης της φήμης του έχει σχεδιάσει,  μετά την μεγάλη καταστροφή που υπέστησαν».

«Μέσα στην προσπάθεια να καλύψει τα λάθη της η ΝΔ κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση του λιμανιού της Καμαριώτισσας, λέγοντας ότι 20 χρόνια είχε να καθαριστεί και να ενισχυθούν οι υποδομές του. Ας τους θυμίσω λοιπόν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ 20 χρόνια Κυβέρνηση δεν ήταν. Ειδικά, δε για την περίπτωση της Σαμοθράκης, έχω να πω ότι επιλέγοντας το ΑΖΟΡΕΣ EXPRESS που είναι 115 μέτρα για ένα λιμάνι που χωράει πλοία κάτω από 100 μέτρα, λόγω της γεωμετρίας του και όχι τόσο λόγω των βαθών του, είναι σαν να επιλέγεις ένα τριαξονικό για να κάνεις βόλτα σε έναν μικρό οικισμό. Για αυτό και το ANDROSJETπου είναι 60μ. χώρεσε και έκανε τις μετακινήσεις».

Το κόμμα που τώρα κυβερνά έχει μεγάλες ευθύνες για την κατάσταση των λιμενικών υποδομών της χώρας και της Σαμοθράκης.

«Στο θέμα των λιμενικών εγκαταστάσεων, εμείς ήμασταν αυτοί που «σώσαμε» τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης, στον οποίο ανήκει το λιμάνι της Καμαριώτισσας, από την πλήρη ιδιωτικοποίηση για την οποία τον προόριζε η Κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου και σε συνεργασία με τον ΟΛΑ καταφέραμε και πραγματοποιήσαμε σημαντικές παρεμβάσεις στην Σαμοθράκη δίνοντας γενναίες χρηματοδοτήσεις από το ΠΔΕ του Υπουργείου. Κατά τη διακυβέρνηση 2015-2019 εμείς ήμασταν αυτοί που εγκρίναμε το MasterPlan του λιμανιού της Σαμοθράκης έτσι ώστε να μπορέσουν να γίνουν μελετημένα έργα για την καλυτέρευση των συνθηκών του. Αυτές τις έτοιμες μελέτες πρέπει η Ν.Δ. να υλοποιήσει. Επιπλέον, ενώ μέχρι το 2014 δεν είχε δοθεί ούτε ένα ευρώ για την Σαμοθράκη, τα δυο τελευταία χρόνια πάνω από 100.000 ευρώ δόθηκαν για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του λιμανιού της Καμαριώτισσας και των Θέρμων, και αν είχε ζητηθεί χρηματοδότηση για σημειακές παρεμβάσεις εκβάθυνσης, θα είχαμε επίσης απαντήσει θετικά».

Για το «άνοιγμα» του ΣΥΡΙΖΑ στον κεντρώο χώρο

«Παραδοσιακά στην Ελλάδα υπάρχει ένας μεγάλος δημοκρατικός και προοδευτικός χώρος που διαχωρίζεται πλήρως από τις λογικές της Δεξιάς και τις πολιτικές του άκρατου νεοφιλελευθερισμού, που δυστυχώς είδαμε ότι επανέρχονται τόσο με το νομοσχέδιο για το λεγόμενο επιτελικό Κράτος, όσο και με τις τροπολογίες Βρούτση. Αυτός ο χώρος πρέπει και μπορεί να εκφραστεί μέσα από μια μεγάλη παράταξη που θα έχει τον ρόλο μιας πολιτικής και κοινωνικής δύναμης. Μια τέτοια δύναμη, με αυτά τα χαρακτηριστικά, που να μπορεί να αρθρώσει αντίλογο στην Δεξιά, είναι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ. Το κάλεσμα είναι προφανώς και στους ψηφοφόρους και τα μέλη του ΠΑΣΟΚ. Η ηγεσία όμως του ΚΙΝΑΛ πρέπει να αποφασίσει αν θα είναι αντιπολίτευση ή θα συνεργάζεται με την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, γιατί μέχρι τώρα, στα μεγάλα ταυτοτικά ζητήματα που διαχωρίζουν την Πρόοδο από την Συντήρηση, η κα. Γεννηματά τάχθηκε υπέρ της Συντήρησης».

Για το AdrianDarya 1

«Το συγκεκριμένο θέμα είναι ζήτημα εξωτερικής πολιτικής και σε ότι αφορά τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας καλό είναι να μην κάνουμε μικροπολιτική και αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση. Αναμένουμε και εμείς τις εξελίξεις. Άποψή μας γενικά είναι πως οι εμπορικές συμφωνίες και η εξωτερική πολιτική μας εξαρτάται και πρέπει να εναρμονίζεται με αυτή της Ε.Ε. Θα ήταν λάθος και επικίνδυνο για την χώρα μας να εμπλακεί σε μια διελκυστίνδα ανάμεσα σε ΗΠΑ και ΙΡΑΝ».


Σχολιάστε εδώ