Πανελλήνιες: Τι αλλάζει το 2020 – Σε ποια μαθήματα μειώνεται η ύλη

Πανελλήνιες: Τι αλλάζει το 2020 – Σε ποια μαθήματα μειώνεται η ύλη

Αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις από το 2020 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Στόχος σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις και διόρθωση δυσλειτουργιών του υφιστάμενου συστήματος. Διαβάστε σε ποια μαθήματα μειώνεται η εξεταστέα ύλη και τι αλλάζει από του χρόνου.

Η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, και η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη τόνισαν πως «πολιτική απόφαση είναι να μην αλλάξουν οι βασικοί άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ΄ Λυκείου, αλλά να γίνουν επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις, με στόχο να διορθωθούν δυσλειτουργίες τού εν λόγω συστήματος».

Αναλυτικότερα, όπως ενημέρωσαν, οι παρεμβάσεις γίνονται σε τρεις άξονες:

– Εξεταστέα ύλη: Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, το υπουργείο προχωρά σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνεται η ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά.

– Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας: Το υπουργείο θεωρεί θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτόν τον τρόπο «καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη». Ωστόσο, θεωρεί ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς, αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρά σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος.

– Κατηγοριοποίηση τμημάτων: Το υπουργείο προτείνει ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει, όπως επισημαίνει, δύο βασικές στρεβλώσεις: «αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στον διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται».

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τονίζει πως εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, «χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς».


Σχολιάστε εδώ