Β. Θεοτοκάτος: Καταργήστε τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης των πολυτέκνων!

Β. Θεοτοκάτος: Καταργήστε τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης των πολυτέκνων!


Tου
ΒΑΣΙΛΗ ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΥ
Επιτίμου Δικηγόρου – προέδρου της ΑΣΠΕ


Με τις διατάξεις των ν. 4111/2013 και 4172/2013 επεβλήθη φόρος πολυτελούς διαβίωσης σε βάρος των πολυτέκνων, εξαιτίας των παιδιών τους, αφού για να έχει κάποιος τέσσερα και πάνω τέκνα πρέπει να είναι πλούσιος και μάλιστα εφοπλιστής!

Έτσι, λοιπόν, με τη διάταξη του άρθρου 44 του ν. 4111/2013 επέβαλαν «φόρο πολυτελούς διαβίωσης στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μεγάλου κυβισμού. Για αυτοκίνητα από 1.929 κυβικά εκατοστά έως 2.500 κυβικά ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή 5…».

Στη συνέχεια, με τη διάταξη του άρθρου 31 παρ. 1 περ. γ του ν. 4172/2013 καθορίσθηκαν τα παρακάτω: «Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσεως ορίζεται ως εξής:

αα) Για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κυβικά εκατοστά σε 4.000 ευρώ.

ββ) Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των… 1.200 κυβικών εκατοστών προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά μέχρι τα 2.000 κυβικά εκατοστά.

γγ) Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.000 κυβικών εκατοστών προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά και μέχρι 3.000 κυβικά εκατοστά».

Οι πολύτεκνοι που έχουν τέσσερα έως πέντε τέκνα είναι υποχρεωμένοι για τη μεταφορά των παιδιών τους να αγοράσουν αυτοκίνητο επταθέσιο ή εννιαθέσιο, αφού με τα πενταθέσια αυτοκίνητα δεν μπορεί να μεταφέρουν έξι ή επτά κ.λπ. πρόσωπα (δύο οι γονείς και τέσσερα – πέντε παιδιά). Τα αυτοκίνητα αυτά είναι κυβισμού 2.000 κυβικών εκατοστών. Εάν ο πολύτεκνος έχει από οκτώ έως δέκα παιδιά, το αυτοκίνητο που πρέπει να αγοράσει θα είναι δωδεκαθέσιο και αυτά είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων τουλάχιστον 2.200 κυβικών εκατοστών και άνω.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο πολύτεκνος, που αγόρασε ένα αυτοκίνητο για τη μεταφορά των παιδιών του και μάλιστα με τα μικρότερα κυβικά εκατοστά, πληρώνει φόρο πολυτελούς διαβίωσης (!). Δηλαδή, όσο περισσότερα παιδιά έχει τόσο μεγαλύτερο φόρο πολυτελούς διαβίωσης πληρώνει.

Αυτός δε ο φόρος είναι επιπλέον του φόρου εισοδήματος, της εισφοράς αλληλεγγύης, του ΕΝΦΙΑ κ.λπ. Με τέτοια μεταχείριση των πολυτέκνων, είναι ποτέ δυνατόν ο οποιοσδήποτε νέος οικογενειάρχης να αποτολμήσει να αποκτήσει τέσσερα παιδιά; Είναι δυνατόν να θεωρείται ότι διαβιώνει πολυτελώς αυτός που εξ ανάγκης αγόρασε ένα αυτοκίνητο για να μεταφέρει την οικογένειά του με τα πολλά παιδιά, να θεωρείται ότι ανήκει στην κατηγορία των φορολογουμένων που διαβιούν πολυτελώς; Αυτή, όμως, ήταν πολιτική των προηγουμένων κυβερνήσεων, που είχαν την ίδια αντίληψη με τον τότε υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, που επαίρετο ότι κατήργησε τα αφορολόγητα ποσά των παιδιών για τους πολύτεκνους εφοπλιστές!

Και όλα αυτά όταν οι γεννήσεις στην πατρίδα τελούν υπό εξαφάνιση και οι θάνατοι υπερβαίνουν κάθε χρόνο τις γεννήσεις κατά 30.000 και πλέον. Μπροστά σε αυτού του είδους τη δημογραφική κατάρρευση στην Ελλάδα, που δεν έχει προηγούμενο και σχεδόν ουδείς ανησυχεί, η νέα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει χρέος να καταργήσει αυτές τις διατάξεις.

Πρέπει να επισημανθεί ότι ο τότε αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης των συντρόφων του ΣΥΡΙΖΑ Τρύφων Αλεξιάδης αναγνώριζε στη Βουλή το άδικο και αντισυνταγματικό αυτής της γελοιότητας με τον φόρο της δήθεν πολυτελούς διαβίωσης των πολυτέκνων, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή κ. Κ. Κατσίκη.

Ανέφερε δε ότι τα έσοδα του κράτους από αυτήν τη φορολογία ήταν το 2014 μόλις 1.673.923 ευρώ, ενώ πολλοί πολύτεκνοι αναγκάσθηκαν να καταθέσουν τις πινακίδες. Δεν είχε, όμως, το θάρρος και την ευαισθησία με μια απλή τροπολογία να καταργήσει αμέσως αυτόν τον απαράδεκτο φόρο, αλλά υπέσχετο ότι θα αναζητήσει ισοδύναμα για το ελάχιστο και ασήμαντο για τα έσοδα του κράτους ποσό του 1.673.923 ευρώ για να μπορέσει να τον καταργήσει!

Αναμένουμε να δούμε τι θα πράξει η νέα κυβέρνηση.
Ελπίζουμε ότι δεν θα ακολουθήσει την προκάτοχό της.


Σχολιάστε εδώ