Για εμπορικά κέντρα και αποθήκες ξεπουλιέται το Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά

Οι τίτλοι τέλους στη λειτουργία του εμπορικού τμήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά πέφτουν μετά την απόφαση του ιερατείου των Βρυξελλών, με την οποία, αντί για την επαναλειτουργία του, επιβάλλει την ιδιωτικοποίηση των 16 εμπορικών ακινήτων που έχουν ήδη μεταβιβαστεί και θα αξιοποιηθούν από τον εκάστοτε πλειοδότη είτε ως γραφεία, είτε ως αποθηκευτικοί χώροι, είτε στο πλαίσιο κάποιας ε­μπορικής δραστηριότητας.

Όσον αφορά επιμέρους τα Ελληνικά Ναυπηγεία, εκτείνονται σε χώρο 832.000 τ.μ., ενώ από αυτά 65.000 τ.μ. είναι στεγασμένα.

Διαθέτουν δύο μόνιμες δεξαμενές 500.000 και 250.000 τόνων (η δεξαμενή των 500.000 τόνων είναι η μεγαλύτερη αυτού του είδους στη Μεσόγειο) καθώς και τρεις μικρότερες πλωτές δεξαμενές (72.000, 60.000 και 36.000 τόνοι). Επίσης, κεκλιμένη ναυπηγική κλίνη για την καθέλκυση πλοίων ή τμημάτων αυτών. Το ναυπηγείο είναι εξοπλισμένο κυρίως με μηχανήματα τεχνολογίας CNC (Telerex) και οπτικής εργασίας (φωτοκύτταρο).

Τα περιουσιακά στοιχεία, αφού ο πλειοδότης ανελκύσει τη βυθισμένη δεξαμενή 1, θα τα εκποιήσει ως σκραπ. Το ίδιο θα συμβεί με τα δύο ρυμουλκά «Κρόνος» και «Τιτάν», μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασής τους.

Είναι προφανές ότι έχει μεθοδευτεί μια μεγάλη κλοπή των περιουσιακών στοιχείων των ναυπηγείων και ειδικότερα της τεράστιας και μοναδικής στη Μεσόγειο δεξαμενής χωρητικότητας 500.000 τόνων, η οποία θα πουληθεί έναντι ευτελούς αξίας ως σκραπ, δηλαδή ως παλιοσίδερα.

Και επιπλέον ξεπουλιέται ο εξαιρετικά προνομιούχος χώρος των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΣ), μαζί με όλα τα ακίνητα και τον εξοπλισμό τους, που έχουν ήδη μεταβιβαστεί με εντελώς αδιαφανείς διαδικασίες. Το κυριότερο, απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί ως ναυπηγείο!

Έτσι ώστε η Ελλάδα, η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, να μειονεκτεί ή και να αποκλειστεί και σε αυτόν τον ιστορικά δυναμικό για τη χώρα μας τομέα, που θα μπορούσε στη συνολική του λειτουργία να απασχολήσει πάνω από 15.000 εργαζόμενους. Επιπλέον, με την ενίσχυση εκατοντάδων επιχειρήσεων, που θα λειτουργούσαν παράλληλα, το κράτος θα εισέπραττε εκατομμύρια ευρώ.

Το μεγαλύτερο ναυπηγείο στη Μεσόγειο και το μοναδικό που διαθέτει τη μοναδική δεξαμενή 500.000 τόνων στη Μεσόγειο μπορεί να δεχτεί για ναυπηγοεπισκευές τα εκατοντάδες δεξαμενόπλοια ανάλογου μεγάλου μεγέθους, που υποχρεώνονται για τον σκοπό αυτό να μεταβαίνουν σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής.

Όπως λένε οι εργαζόμενοι, τα ΕΝΣ μπορούν να επαναλειτουργήσουν και να στηριχθούν σε υπεργολαβίες με έναν αρχικό κεντρικό πυρήνα 500 – 1.000 εργαζομένων. Το σύνολο των μόνιμων και σε υπεργολαβία εργαζομένων μπορεί να ανέλθει σε 4.000 – 5.000 άτομα, ενώ θα δοθεί απασχόληση σε 2.500 άτομα σε συμπληρωματικές και υποστηρικτικές επιχειρήσεις του κλάδου στην ευρύτερη οικονομική ζώνη της Δυτικής Αττικής.

Ο συνολικός ετήσιος τζίρος των ΕΝΣ σήμερα εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει πάνω από τα 3 δισ. ευρώ, με ετήσια κέρδη προ φόρων 300 – 500 εκατ. ετησίως.

Εκτιμάται ότι ένας σοβαρός επενδυτής θα μπορούσε να διαθέσει ποσό της τάξης των 100 – 150 εκατ. ευρώ, ώστε να του παραχωρηθούν τα ναυπηγεία, με δέσμευση την αποπληρωμή όλου ή μέρους του προστίμου των 539 εκατ. ευρώ, με κλιμάκωση πληρωμών στα επόμενα 5 – 15 χρόνια. Το ποσό αυτό μπορεί να καλυφθεί άνετα από την προβλεπόμενη υψηλή κερδοφορία.

Οι λοιπές υποχρεώσεις έναντι παλαιών προμηθευτών, απαιτήσεων προμηθευτών, τραπεζών, εργαζομένων και του Δημοσίου μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσα από το καθεστώς πτώχευσης εν λειτουργία, για το οποίο υπάρχει ειδική νομοθετική ρύθμιση.

Επισημαίνεται ότι η λειτουργία των ΕΝΣ, εφόσον λειτουργήσουν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και απαλλαγούν από τα βάρη και τις νοοτροπίες του παρελθόντος, δεν εμπλέκεται με το Ελληνικό Δημόσιο και τις όποιες από μέρους του αρνητικές παρενέργειες και καταστάσεις. Απευθύνεται στη διεθνή και ιδιαίτερα στην ισχυρή ελληνική ναυτιλία, με την οποία μπορεί να υπάρξει προοπτική άριστης συνεργασίας και αμοιβαίας κερδοφορίας.

Η κυβέρνηση θα έπρεπε να βρει λύση για την προστασία των εργαζομένων που εργάζονται στα ναυπηγεία με μισθούς έναντι από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ενώ στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ο μέτοχος δεν συμμετέχει στη μισθοδοσία από τον Μάιο του 2018).

Έπρεπε να προχωρήσει στην επαναλειτουργία τους, όπως έγινε με το Νεώριο, και όχι να αφήσει να μετατραπούν σε οικόπεδο, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, που είναι αναγκαία για τη χώρα μας, με τα προβλήματα που υπάρχουν στο Αιγαίο, τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τα ελληνικά συμφέροντα σ’ όλη την περιοχή.

Δυστυχώς, άλλες είναι οι αποφάσεις Βρυξελών – Βερολίνου, που καταδικάζουν τη χώρα μας στο περιθώριο. Βλέπουμε δε ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) βρίσκονται σε μια τροχιά πλήρους απαξίωσης και χρεοκοπίας. Εύκολη λεία για έναν νέο αγοραστή, που θα τα αγοράσει τζάμπα!

Φωτό: in.gr


Σχολιάστε εδώ