Ο Αλέξης Γεωργούλης στο «ΠΑΡΟΝ»: Γιατί μπήκα στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ

Ο Αλέξης Γεωργούλης στο «ΠΑΡΟΝ»: Γιατί μπήκα στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ

Tης
ΜΑΡΙΑΣ ΑΝΔΡΕΟΥ


«Η αγάπη για την Ελλάδα δεν έχει χρώμα. Οι περισσότεροι συνάδελφοι είναι μαζί μου γιατί αντικειμενικά ξέρουν ποιο είναι το εθνικό συμφέρον. Μου λένε ‘‘Αλέξη, προχώρα, αξίζει τον κόπο’’. Γιατί ξέρουν πόσο αγαπώ τον κινηματογράφο, πόσο έχω προσπαθήσει στο εξωτερικό και τι γνωριμίες έχω δημιουργήσει σε διεθνές καλλιτεχνικό επίπεδο και θα τις αξιοποιήσω με τον καλύτερο τρόπο», λέει στο «ΠΑΡΟΝ» ο Αλέξης Γεωργούλης, ο οποίος κατεβαίνει στη μάχη των ευρωεκλογών με τον ΣΥΡΙΖΑ.

// Πώς αποφασίσατε να κατεβείτε στη μάχη των ευρωεκλογών με τον ΣΥΡΙΖΑ;
Ποτέ δεν ήμουν ενταγμένος σε κάποια πολιτική παράταξη. Η κομματικοποίηση με βρίσκει α­ντίθετο. Δεν πιστεύω στην «ποδοσφαιροποίηση» της πολιτικής, γιατί η πολιτική δεν αφορά ομάδες. Ο έξυπνος άνθρωπος πρέπει να στέκεται μπροστά στο κάθε κόμμα με βάση το πρόγραμμα που του προτείνει και όχι με βάση τις ταμπέλες. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να πέφτει λάσπη στο πρόσωπο ενός καλλιτέχνη που θέλει να κάνει κάτι καλό για τη χώρα του με βάση τον πολιτισμό.

// Ποιος σας προσέγγισε από τον ΣΥΡΙΖΑ;
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος. Ένα κομμάτι λοιπόν του ΣΥΡΙΖΑ για εμένα έκανε κάτι πρωτοποριακό για τον πολιτισμό. Ως καλλιτέχνης και δημιουργός, που έχει δουλέψει στον χώρο της οπτικοακουστικής βιομηχανίας στο εξωτερικό, είδα ότι άνθρωποι από τον ΣΥΡΙΖΑ δούλεψαν με φαντασία και έφτιαξαν το ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας), μια εταιρεία που στηρίζει οικονομικά τους κινηματογραφικούς και τους τηλεοπτικούς παραγωγούς με σκοπό να κάνουν ταινίες, σειρές στην Ελλάδα και με αυτόν τον τρόπο να προβάλουν και να διαφημίσουν τον τόπο. Παράλληλα, μέσα από το ΕΚΟΜΕ οι παραγωγοί παίρνουν πίσω ένα μεγάλο μέρος από την οικονομική τους επένδυση και αυτό είναι μεγάλο δέλεαρ.

// Ισχύει ότι 42 παραγωγοί από το Χόλιγουντ αλλά και ο παγκόσμιος τηλεοπτικός κολοσσός Netflix έχουν ενδιαφερθεί για γυρίσματα στην Ελλάδα μέσα από την πόρτα που άνοιξε το ΕΚΟΜΕ;
Μια ταινία που θα γυριστεί στην Ελλάδα θα ταξιδέψει σ’ όλο τον κόσμο. Και αυτή η ταινία θα έχει εικόνα από τις ομορφιές της χώρας μας. Και σας φέρνω ως παράδειγμα τη βρετανική σειρά «The Durells», στην οποία συμμετείχα και κατάφερε να αυξήσει τον τουρισμό στην Κέρκυρα, αφού γυρίστηκε εκεί και μάγεψε τους τηλεθεατές από τη Βρετανία μέχρι τον Καναδά και την Αυστραλία. Όπως πληροφορούμαι, έχουν αυξηθεί οι αγοροπωλησίες στο νησί αλλά και οι τιμές των ακινήτων. Και όλα αυτά από μια σειρά. Οι ταινίες, τα σίριαλ είναι μια «πράσινη» βιομηχανία. Δεν καταστρέφουν το περιβάλλον, το αφήνουν όπως το βρήκαν και θα έλεγα ότι κάποιες φορές το φτιάχνουν προς το καλύτερο. Από όλες τις πλευρές, η κινηματογραφική βιομηχανία είναι ό,τι καλύτερο για την Ελλάδα… Ο κινηματογράφος επηρεάζει τον κόσμο παγκόσμια. Ένας παραγωγός που ερχόταν στην Ελλάδα έβρισκε τέτοια γραφειοκρατία που τη θεωρούσε τουλάχιστον κινηματογραφικά υποανάπτυκτη…

// Άρα, ο πολιτισμός είναι το «brand name» της Ελλάδας;
Ακριβώς. Ο Λεύτερης Κρέτσος είναι ο άνθρωπος που είδε ότι σ’ αυτόν τον τομέα υπάρχει κενό και συνειδητοποίησε τις δυνατότητες ανάπτυξης. Από το 2015 ασχολείται με το ΕΚΟΜΕ και το έχει φτάσει σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ξέρετε ότι ο ΕΟΤ έχει κάνει μια μελέτη και έχει δει ότι σ’ όποια περιοχή της Ελλάδας έχει γυριστεί μια ταινία από το εξωτερικό («Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι», «Mamma Mia», «Απέραντο γαλάζιο») ο τουρισμός αυξήθηκε και δεν μειώθηκε από την ημέρα προβολής της; Αν μια κυβέρνηση δεν θέλει να στηρίξει το ΕΚΟΜΕ, τότε δεν την ενδιαφέρει ο πολιτισμός, ο τουρισμός και η οικονομία της χώρας.

Φωτό: alphanews.live


Σχολιάστε εδώ