Απειλεί να τα… βροντήξει η Cosco!

Απειλεί να τα… βροντήξει η Cosco!

-Μετά τα… γυμνάσια που κάνει το ΚΑΣ ανακοίνωσε συμφωνία συνεργασίας με ιταλικά λιμάνια – Τρόμος στο Μαξίμου

Μοχλός πίεσης ή συνειδητή επιλογή; Το ερώτημα αυτό απασχολεί τους επιχειρηματικούς και οικονομικούς κύκλους του Πειραιά, μετά τη γνωστοποίηση της συμφωνίας που υπέγραψε η Cosco με την ιταλική κυβέρνηση με την οποία αποκτά πρόσβαση στις λιμενικές υποδομές της Βόρειας Ιταλίας και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Τεργέστης, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου και αποτελούσε ανέκαθεν το αντίπαλον δέος του Πειραιά.

Η συμφωνία προβλέπει ότι η Cosco θα μπορεί να πραγματοποιήσει επενδυτικά σχέδια που θα διευκολύνουν τα επιχειρηματικά της πλάνα στο λιμάνι της Τεργέστης και της Γένοβας, με στόχο τα λιμάνια αυτά να αποτελέσουν τους πυλώνες εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, κάτι που μέχρι τώρα κάνει μέσω του Πειραιά!

Στην περίπτωση που η Cosco δεν μπλοφάρει και τελικά μας… κουνήσει το μαντήλι, η ελληνική οικονομία θα υποστεί καίριο πλήγμα, γιατί θα ανασταλούν δραστηριότητες που έχουν δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, το κράτος θα χάσει φόρους και εισφορές, οι γύρω δήμοι τα ποσά που εισπράττουν ως ανταπόδοση για την επιβάρυνση που υφίστανται από τη λειτουργία του λιμανιού κ.λπ.

Να σημειώσουμε ότι η Cosco προχώρησε στην ανακοίνωση της συμφωνίας με την Ιταλία μία μέρα μετά την απόφαση του ΚΑΣ. Γι’ αυτό άλλωστε και την επόμενη ακριβώς ημέρα έγινε μεγάλη σύσκεψη στο Μαξίμου για να δοθούν οι διαβεβαιώσεις ότι, παρά τις αποφάσεις του ΚΑΣ, τα έργα που έχουν προγραμματισθεί θα γίνουν στο ακέραιο και χωρίς χρονοτριβή.

Η απόρριψη μέρους του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά (και ενώ έχουν ήδη μεσολαβήσει σχεδόν δύο χρόνια αναμονής) έκανε τον γύρο του κόσμου και αναδείχθηκε από διεθνή Μέσα, όχι μόνο της Κίνας, αλλά ακόμα και παγκοσμίως (σχετικό καυστικό δημοσίευμα για την Ελλάδα φιλοξένησε η «Wall Street Journal»).

Πολιτικοί παράγοντες του Πειραιά υποστήριζαν ότι δεν είναι εύκολο να φύγει η Cosco, γιατί δεν δραστηριοποιείται μόνο στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων. Ήδη έχει επεκταθεί στην κρουαζιέρα, στις επισκευές (έχει φέρει και πλωτή δεξαμενή που λειτουργεί κανονικά), στην λειτουργία του εμπορικού λιμανιού κ.λπ. Έχει απλωθεί σε μια μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων που κανένα άλλο μεσογειακό λιμάνι δεν μπορεί να καλύψει.

Ιδού η λύση του ΚΑΣ για τον Πειραιά…
«Μετά και την τελευταία απόφαση του ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) να κηρύξει αρχαιολογικό χώρο τον μισό Πειραιά, έχω να προτείνω τα εξής: ‘‘Να ανακηρυχθεί όλη η Ελλάδα αρχαιολογικός χώρος. Να σταματήσει κάθε προσπάθεια ανάπτυξης (βιομηχανίες, εργαστήρια, βιοτεχνίες, εμπόριο κ.λπ.) εκτός από τον τουρισμό, αλλά σε καθορισμένα από το ΚΑΣ μέρη’’», γράφει ο Νίκος Δήμου σε άρθρο του με τίτλο «ΚΑΣ ή CASH;» στo blog του στο «Βήμα».


Σχολιάστε εδώ