Πού και ποιοι αποτελούν τη «διασπορά του μακεδονικού λαού» για τους οποίους μεριμνά η Πολιτεία της «Βόρειας Μακεδονίας»;

Πού και ποιοι αποτελούν τη «διασπορά του μακεδονικού λαού» για τους οποίους μεριμνά η Πολιτεία της «Βόρειας Μακεδονίας»;

Σχετικά με επιστολή του κ. Μέρτζου, δεν θα διαφωνήσουμε ότι ο αριθμός των προσώπων που επιχείρησαν να στήσουν μειονοτικό ζήτημα στη Μακεδονία μας είναι πολύ μικρός. Αλλά φυσικά η νέα τάση στο καθεστώς προστασίας δικαιωμάτων δεν αφορά και δεν συνδέεται με τον αριθμό των προσώπων.

Δεύτερον, συγχέει ο κ. Μέρτζος την έννοια της «διασποράς του μακεδονικού, αλβανικού, κ.λπ., λαού», στην οποία αναφέρεται η τροπολογία του Συντάγματος της γειτονικής χώρας, με τους πολίτες της που ζουν στο εξωτερικό. Γι’ αυτούς υπάρχει άλλη, χωριστή αναφορά και η διάκριση είναι ακριβώς αυτή, ότι η Διασπορά δεν αφορά πολίτες, αλλά κυρίως ομογενείς.

Θα είχε ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε πού και ποιοι αποτελούν τη «διασπορά του μακεδονικού λαού», για τους οποίους μεριμνά η Πολιτεία της «Βόρειας Μακεδονίας».

Και τελικά μπορεί το «Ουράνιο Τόξο» να επιδιώκει και να θέτει θέμα «μακεδονικής μειονότητας» και να μην τίθεται το ζήτημα αυτό με τη Συμφωνία των Πρεσπών, όπως επισημαίνει ο κ. Μέρτζος, αλλά για πρώτη φορά το ελληνικό κράτος, στο οποίο απευθύνεται ο κ. Βοσκόπουλος του «Ουράνιου Τόξου», έχει αποδεχθεί την ύπαρξη «μακεδονικής γλώσσας» (έστω και με την επεξήγηση ότι είναι της γλωσσικής νοτιοσλαβικής οικογένειας) και φυσικά έχει αποδεχθεί μια διαφορετική εθνοτική ταυτότητα, τη «μακεδονική», βάσει του άρθρου 7 της Συμφωνίας.

Συνεπώς, πλέον γίνονται ευνοϊκότεροι οι όροι υπό τους οποίους θα τίθεται από μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες το ζήτημα αυτό… Εάν αυτό αποτελεί απειλή για τα εθνικά συμφέροντα ή πρόκειται για «υποχρέωση» της Ελλάδας έναντι ομάδας πολιτών της, είναι άλλη συζήτηση. Για το πραγματικό γεγονός συζητάμε τώρα: Με τη Συμφωνία των Πρεσπών διευκολύνεται η έγερση ζητήματος «μακεδονικής μειονότητας».

[email protected]

Φωτό: voria.gr


Σχολιάστε εδώ