Εγκαίνια Έκθεσης «Άλεξ Μυλωνά. Αναδρομική», MOMus – Μουσείο Άλεξ Μυλωνά (20.02.2019)
Μυρσίνη Ζορμπά: ‘‘Η ένταξή του Μουσείου Άλεξ Μυλωνά στο MOMus καθιστά το μουσείο αυτό όχι μόνο μέρος ενός δυναμικού φορέα για τις εικαστικές τέχνες, αλλά και συνδιαμορφωτή στο διάλογο για τον ανοιχτό χαρακτήρα της δημόσιας λειτουργίας μπροστά στις νέες τέχνες και στις νέες ανάγκες καλλιτεχνών και κοινού’’.
Την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου στις 20:00 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης «Άλεξ Μυλωνά. Αναδρομική» στο MOMus – Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
Η έκθεση αποτελεί την πρώτη επίσημη διοργάνωση για τον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus), ο οποίος συστάθηκε με νόμο το Νοέμβριο του 2018, και εντάσσεται στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού προγραμματισμού των πέντε φορέων που συγκρότησαν το MOMus (Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, Μουσείο Άλεξ Μυλωνά) και αποτελούν πλέον διευθύνσεις του, καλύπτοντας όλο το φάσμα των εικαστικών μέσων.
Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά, αναφερόμενη στη σύσταση του MOMus τόνισε ότι ‘‘είναι ένα από τα βήματα προς ένα νέο πρότυπο μουσειακής και πολιτιστικής πολιτικής που συγκεντρώνει και αναδιατάσσει τις ζωντανές δυνάμεις, που αξιοποιεί ευρηματικά τον διαθέσιμο πολιτισμικό πλούτο, στραμμένο αμετακίνητα στην εξυπηρέτηση του δημοσίου αγαθού’’.
Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει μέχρι 5 Μαΐου 2019, παρουσιάζει στους δύο ορόφους του μουσείου περισσότερα από 120 έργα (γλυπτά, ακουαρέλες, σχέδια) της Άλεξ Μυλωνά, η οποία δημιούργησε στα τελευταία χρόνια της ζωής της το μουσείο, ώστε να αναδείξει το δημόσιο χαρακτήρα του έργου της και να προσφέρει χώρο σε νέους δημιουργούς. Στην τοποθέτησή της η υπουργός Μυρσίνη Ζορμπά αναφέρθηκε στην Άλεξ Μυλωνά και το έργο της, τονίζοντας ότι η Άλεξ Μυλώνα ήταν ένα από τα πιο ανήσυχα πνεύματα της εποχής της, γυναίκα καλλιτέχνις που μέσα από την πορεία της έδωσε ‘‘ιδιαίτερη έμφαση στην ελληνική καταγωγή της, αλλά και στη διεθνή διάσταση των έργων της’’.