Δήμος Νεάπολης-Συκεών: «Με μόλις 1 ευρώ τα 100 χλμ. μηδενίζουμε τους περιβαλλοντικούς ρύπους»

Δήμος Νεάπολης-Συκεών: «Με μόλις 1 ευρώ τα 100 χλμ. μηδενίζουμε τους περιβαλλοντικούς ρύπους»

♦ Τα τρία πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα… πήραν «μπρος» στο δήμο Νεάπολης- Συκεών ♦ «Απώτερος στόχος να αντικατασταθεί σταδιακά ολόκληρος ο στόλος»

Πρωτοπορώντας για ακόμα μία φορά, και με διττό στόχο την εξοικονόμηση τόσο ενεργειακών όσο και οικονομικών πόρων, ο δήμος Νεάπολης-Συκεών παρέλαβε και επίσημα πλέον και έθεσε σε κίνηση τα τρία πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα πόλης για τη μετακίνηση του προσωπικού του, που απέκτησε με χρήματα αποκλειστικά από το δημοτικό του ταμείο.

«Πρόκειται για τρία οχήματα τύπου VW e-up, ο ηλεκτρικός κινητήρας των οποίων δεν παράγει καθόλου αέρια κατάλοιπα, με αυτονομία κίνησης περίπου στα 150 χλμ. ανά φόρτιση, για την οποία, μάλιστα, χρησιμοποιούνται απλές οικιακές πρίζες, ενώ το εντυπωσιακά χαμηλό κόστος ανά χιλιόμετρο δεν ξεπερνά το … 0,01 ευρώ» σημείωσε ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, που δεν παρέλειψε ένα ακόμα … test drive. Όπως, μάλιστα, εξήγησε ο προϊστάμενος του Γραφείου Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Γιάννης Πολυχρονιάδης «τα πλεονεκτήματα δεν σταματούν εδώ, καθώς υπερέχουν και κατασκευαστικά και λειτουργικά, προσφέροντας μεταξύ άλλων καλύτερο έλεγχο και πολύ υψηλό βαθμό απόδοσης, μη απαιτώντας συχνή συντήρηση και επισκευές».

Με χρηματοδότηση από το δημοτικό ταμείο

«Το τεράστιο περιβαλλοντικό και οικονομικό όφελος, και στην εθνική οικονομία, που θα επέφερε η συνολική αντικατάσταση των δημοτικών οχημάτων ολόκληρου του νομού Θεσσαλονίκης, που ξεπερνούν τα 1.500» υπογράμμισε ο Σίμος Δανιηλίδης, επισημαίνοντας τα «εκατομμύρια ευρώ που ξοδεύονται κάθε χρόνο στην κατανάλωση εισαγόμενων ορυκτών καυσίμων που μολύνουν το περιβάλλον».

Συνολικά το κόστος απόκτησης των τριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων πόλης έφτασε τις 75.000 ευρώ, το οποίο καλύφθηκε αποκλειστικά και μόνο από το δημοτικό ταμείο, ενώ, όπως δήλωσε ο δήμαρχος, «στόχος και προγραμματισμός του δήμου είναι να αντικαταστήσει σταδιακά ολόκληρο τον στόλο, των περισσότερων από 100 οχημάτων του, ακόμα και των βαρέως τύπου, όπως απορριμματοφόρα, βυτία, κ.ά.», μη παραλείποντας να επισημάνει «τα δεκαετή προβλήματα, τις χρόνιες κωλυσιεργίες και τους κόπους του δήμου, με συνεχείς συμμετοχές και υποβολές αιτήσεων σε πληθώρα προγραμμάτων».

«Πρέπει να νιώθετε πρωτοπόροι»

Στο «ευρύτερο σχέδιο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης του δήμου εδώ και πολλά χρόνια, στο οποίο εντάσσεται και η συγκεκριμένη αγορά», αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Αντώνης Σαουλίδης, τονίζοντας «το θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα που επιδιώκουμε να αφήνουμε ως δήμος για την προστασία του περιβάλλοντος, σε όποια δραστηριότητα και να προβαίνουμε, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από αυτή τη γη είμαστε περαστικοί».

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Μικροέργων-Ηλεκτροφωτισμού και Πολεοδομίας Στέλιος Γκατζές, παράλληλα με την εξοικονόμηση ενεργειακών και οικονομικών πόρων, σημείωσε «τη διευκόλυνση σε επίπεδο δουλειάς που θα παρέχουν σε καθημερινή βάση τα εν λόγω μικρά και ευέλικτα οχήματα, ειδικά στην υπηρεσία ελέγχων Πολεοδομίας».

Τις ευχαριστίες αλλά και τη χαρά τους στη δημοτική αρχή εξέφρασαν και οι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας αυτοκινητοβιομηχανίας Κώστας Μαριώτης και Γιώργος Αποστολίδης που βρέθηκαν σήμερα το πρωί στις εγκαταστάσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, για την επίσημη «πρώτη» των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. «Πρέπει να νιώθετε πρωτοπόροι» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μαριώτης στον δήμαρχο Σίμο Δανιηλίδη, σημειώνοντας ότι «η εποχή μάς δείχνει το δρόμο που είναι η ηλεκτροκίνηση, όσοι ακολουθούν τις φιλοπεριβαλλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις, προβαίνουν σε ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση και πιστεύουμε ότι θα αποτελέσετε παράδειγμα και για άλλους δήμους».

Το ιστορικό

Η πρωτοβουλία της μετάβασης του δήμου Νεάπολης-Συκεών στην ηλεκτροκίνηση εντάσσεται στο Στρατηγικό Σχέδιο για την περίοδο 2015-2019, στο οποίο περιλαμβάνεται ο «Άξονας 3» (αειφόρος ανάπτυξη), στην εξειδίκευση του οποίου περιλαμβάνονται δράσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων.

Ήδη από το 2012, ο δήμος είχε σχεδιάσει παρεμβάσεις για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, υποβάλλοντας τον Σεπτέμβριο του 2012 στην πρόσκληση του Ε.Π. «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΡΑΚΗ 2007-2013» την πρώτη αίτηση χρηματοδότησης με τίτλο «Βελτίωση ή αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων του δήμου Νεάπολης-Συκεών», προϋπολογισμού 2.487.000 ευρώ.

Η πρόταση είχε και ένα υποέργο σχετικό με την ηλεκτροκίνηση με τίτλο «Αντικατάσταση  παλαιών ρυπογόνων οχημάτων µε νέα ηλεκτρικά στο δήμο Νεάπολης-Συκεών», η οποία αφορούσε στην προμήθεια τεσσάρων επιβατικών αυτοκίνητων μεταφοράς προσωπικού (οχήματα πόλης) και δυο δίκυκλων, με προϋπολογισμό 252.000 ευρώ. Ενώ όλο το έργο εγκρίθηκε, το υποέργο της ηλεκτροκίνησης κρίθηκε πολύ πρώιμο για την εποχή και απορρίφθηκε.

Ο δήμος επανήλθε με νέα προκήρυξη προμήθειας τριών οχημάτων το 2015 με δημοτική χρηματοδότηση, στην οποία οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων δεν κατέθεσαν προσφορές, για να επανέλθει με νέα προσπάθεια το 2017. Αυτή ευοδώθηκε μόλις πρόσφατα, αφού μετά από μήνες παραμονής στις εγκαταστάσεις της προμηθεύτριας εταιρίας εγκρίθηκε τελικά από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης η θέση τους σε κυκλοφορία και η ένταξή τους στο Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων.


Σχολιάστε εδώ