Ο δρόμος των… «μαϊμού» προϊόντων
-Πώς οι πολιτικές για τον θαλάσσιο «δρόμο του μεταξιού» έγιναν πολιτικές διακίνησης κινεζικών προϊόντων απομίμησης
Η Κομισιόν ζητάει από την Ελλάδα να πληρώσει 200 εκατ. ευρώ επειδή οι αρχές της χώρας καλύπτουν το μεγάλο δίκτυο απάτης από την Κίνα, που αφορά τη μεταφορά λαθραίων προϊόντων από το Χονγκ Κονγκ (κυρίως) στον Πειραιά και από τον ΟΛΠ της Cosco, που λειτουργεί ως κράτος εν κράτει, στις ευρωπαϊκές χώρες.
Η OLAF, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης, εδώ και μήνες (2018), με μυστικότητα διεξήγαγε έρευνα στο κινεζικό λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να επισημάνει το δίκτυο των εγκληματικών κινεζικών οργανώσεων, υπό τον συντονισμό της κινεζικής μαφίας, η οποία έχει εγκατασταθεί στον Πειραιά. Οι ερευνητές της OLAF αποκάλυψαν με κάθε λεπτομέρεια τους τρόπους διακίνησης «μαϊμού» προϊόντων από την Κίνα στον Πειραιά (λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων Cosco) και από τον Πειραιά μέσω Βουλγαρίας, Ουγγαρίας και Ηγουμενίτσας στην Ιταλία, στην Κεντρική Ευρώπη και στην Ισπανία.
Σύμφωνα με κύκλους της Ακτής Μιαούλη, το θέμα είναι γνωστό από το 2015 και μετά, όταν το λιμάνι του Πειραιά ξεπουλήθηκε (ιδιωτικοποιήθηκε στη γλώσσα των κάθε είδους «μεταρρυθμιστών») στην Cosco και τις θυγατρικές της, γνωστές από τα Panama Papers.
Το θέμα πήρε διαστάσεις όταν το Γραφείο Προστασίας Διανοητικής Ιδιοκτησίας στην ΕΕ και το αντίστοιχο στον ΟΟΣΑ (στην ετήσια επίσημη έκθεσή του) ανακοίνωσαν ότι το λιμάνι του Πειραιά από το τίποτα κατέστη το έβδομο λιμάνι στον κόσμο σε διακίνηση προϊόντων απομιμήσεων! Αυτό αποκαλύπτεται και από τα επίσημα ευρωπαϊκά στατιστικά στοιχεία για τα λιμάνια, από τα οποία προκύπτει ότι τα εμπορευματοκιβώτια στη Νάπολη μειώθηκαν 12%, ενώ στον Πειραιά αυξήθηκαν 9%.
Κάτω από την πίεση των ευρωπαϊκών αρχών και στον πανικό που επικράτησε στο υπουργείο Οικονομικών, ξεκίνησαν από τις αρχές του 2018 δειγματοληπτικοί έλεγχοι στο λιμάνι του Πειραιά. Ήδη τον Ιανουάριο 2018 το ΣΔΟΕ δέσμευσε 39 εμπορευματοκιβώτια (TEU), κατέσχεσε 50 TEU, ενώ τον Φεβρουάριο κατέσχεσε 180 TEU με λαθραία «μαϊμού» προϊόντα. Η κινητοποίηση της Guardia di Finanzio στο Μπάρι και το Μπρίντιζι αποκάλυψε διακίνηση 5.000 TEU από Ελλάδα το 2017 και μόνο από τσιγάρα απώλεια 600 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι τα λαθραία τσιγάρα που διακινήθηκαν το 2017 ανέρχονται σε 4,6 δισ.!
Στις 10/5/2018 το ΣΔΟΕ Κρήτης κατέσχεσε εκατομμύρια «μαϊμού» κινεζικά προϊόντα, 300.000 απομιμήσεις και 700.000 no name, ανακοινώνοντας απώλειες 53 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η EUIPO (Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ) εκτιμά ότι οι ζημίες της ελληνικής οικονομίας ετησίως ανέρχονται σε 1,3 δισ. ευρώ και απώλεια 15.356 θέσεων εργασίας.
Πρόσφατα, πάλι, η ιταλική οικονομική αστυνομία κατέσχεσε 1.630.050 ενδύματα δήθεν διάσημων οίκων μόδας, που πέρασαν από το κινεζικό λιμάνι του Πειραιά με τελικό προορισμό τη Νάπολη, δηλαδή την Καμόρα.
Δεν είναι τυχαίο ότι κατακαλόκαιρο (Αύγουστος) ξηλώθηκε ο κινέζος πρέσβης Zou Xaoli, χωρίς να ανακοινωθεί τίποτα επισήμως. Στη θέση του ανέλαβε ως πρέσβειρα η Zhang Qixne, στις 15 Αυγούστου, μία, όπως λέγεται, καλή διπλωμάτης.
Το πρόβλημα, όμως, για όσους πανηγύριζαν τον “Silk Road” («Μία Ζώνη – Ένας Δρόμος») είναι ότι με όσα αποκάλυψαν ο ΟΟΣΑ και ο OLAF ο δρόμος μόνο εμπορικός δεν είναι: Είναι μονόδρομος λαθραίων προϊόντων από Κίνα προς Πειραιά και από Πειραιά σε Ευρώπη. Και έτσι η παραχώρηση του λιμανιού στους Κινέζους κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα! Ήδη το πρόστιμο του OLAF, ύψους 200 εκατ. ευρώ, θα πρέπει να ξυπνήσει το υπουργείο Οικονομικών και να προχωρήσει σε πλήρες ξεκαθάρισμα των υποθέσεων αυτών.
Φωτό: kriti24.gr