H ομιλία του Χρήστου Σπίρτζη στην Ολομέλεια της Βουλής για το Θριάσιο

H ομιλία του Χρήστου Σπίρτζη στην Ολομέλεια της Βουλής για το Θριάσιο

Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας “ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ”, της εταιρείας “ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”, της εταιρείας “ΕΤΒΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ” και της εταιρείας “ΓΚΟΛΝΤΑΙΡ ΚΑΡΓΚΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ LOGISTICS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”, για την “ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ” και άλλες διατάξεις».

Αξιότιμοι κύριοι συνάδελφοι, να σας ευχηθώ καλό μήνα. Έναν μήνα, με πλήθος αναπτυξιακών και παραγωγικών δράσεων, νέων συμβάσεων για κρίσιμες υποδομές που εκκρεμούν για δεκαετίες. Και θα δοθεί η ευκαιρία στην κακοπροαίρετη αντιπολίτευση να μας καταγγείλει από εδώ και πέρα, για πλήθος «σκανδάλων».

Το όραμά μας για τη χώρα μας, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, περιλαμβάνει κρίσιμες υποδομές μεταφορών που στηρίζουν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών. Σε αυτό το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο του Πρωθυπουργού, του Αλέξη Τσίπρα, στο όραμα για τη χώρα μας, για τα Βαλκάνια, εντάσσονται το σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, οι ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, οι σιδηροδρομικές υποδομές, οι διεθνείς συνδέσεις, οι οδικές μεταφορές.

Η Ελλάδα έρχεται, επιτέλους, να αξιοποιήσει τη θέση της ως διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Και ταυτόχρονα, μέσα από αυτή τη δράση να πετύχουμε, πρώτον, να αναβαθμίσουμε τη γεωπολιτική μας θέση, δεύτερον, να προσελκύσουμε νέες παραγωγικές και μεταποιητικές δομές, τρίτον, να οικοδομήσουμε σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίων παραγωγικών δραστηριοτήτων με τις βαλκανικές χώρες και, τέταρτον, να μετατρέψουμε ως πρωτοπόρος χώρα, τη χερσόνησο των Βαλκανίων από πυριτιδαποθήκη ιστορικά της Ευρώπης, σε μια περιοχή ειρήνης, ασφάλειας, συνεργασίας και πραγματικής φιλίας. Να μετατρέψουμε τις ξεχασμένες παραμεθόριες περιοχές της Βορείου Ελλάδας σε ζωντανές παραγωγικές περιοχές, σε περιοχές που θα επανακτήσουν τον πληθυσμό, τις δραστηριότητες, αλλά και τις καθημερινές σχέσεις συνεργασίας που είχαμε με τους βαλκανικούς λαούς.

Αυτό το σχέδιο υπηρετούμε με συνέπεια. Η σημερινή κύρωση της Σύμβασης για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο είναι ένα ακόμη από μια σειρά έργων υποδομής που υλοποιούμε για την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου.

Ενδεικτικά αναφέρουμε την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης της Εγνατίας με την Κρυσταλλοπηγή, του κάθετου άξονα στη Ροδόπη, την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος του κάθετου άξονα της Αλεξανδρούπολης και τους επόμενους μήνες του υπολοίπου άξονα, την έναρξη κατασκευής του τρίτου κάθετου οδικού άξονα στην Ξάνθη, την ολοκλήρωση της κατασκευής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, την ολοκλήρωση της ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τη σιδηροδρομική σύνδεση -επιτέλους!- Αθηνών-Πάτρας, την ολοκλήρωση της υποδομής του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου -και είναι άλλο το εμπορευματικό που κυρώνουμε σήμερα- τη διαγωνιστική διαδικασία του εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλονίκης-Στρατοπέδου Γκόνου και πάρα πολλά ακόμη, που θα δοθεί η ευκαιρία στην Αντιπολίτευση, πάνω στην αμηχανία της, να μας καταγγέλλει για «σκάνδαλα». Κυρίως, όμως, υλοποιούμε τη συμφωνία με τη Βουλγαρία για τη σύνδεση των λιμανιών της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας στον Εύξεινο Πόντο και του Ρούσε στο Δούναβη.

Το όραμα του Πρωθυπουργού και η σύμφωνη άποψη των ηγετών των βαλκανικών χωρών για έναν δακτύλιο συνδυασμένων πολυτροπικών μεταφορών, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, που θα περιλαμβάνει, εκτός από τα λιμάνια της Βουλγαρίας, τη Ρουμανία, τη Σερβία και την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, ωριμάζει και προχωρά προς συμφωνία και υλοποίηση. Και όλα αυτά, με ένα διεθνές και ευρωπαϊκό περιβάλλον να αποδέχεται και να στηρίζει την υλοποίηση και τον εθνικό σχεδιασμό μας και έχει εκφραστεί αυτό τόσο από τον Πρόεδρο Γιουνκέρ όσο και από τις αρμόδιες Επιτρόπους, την Επίτροπο Μπουλτς και την Επίτροπο Κρέτσου.

Σε αυτό το φιλόδοξο, οραματικό, αλλά και ρεαλιστικά υλοποιήσιμο σχέδιο, το Θριάσιο, ως ενιαία δομή του εμπορευματικού και του διαμετακομιστικού κέντρου κρίνεται, όχι από εμάς, αλλά από τις διεθνείς μεταφορές και από τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, ως αναγκαίο. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα και σίγουρα το πιο σύγχρονο της Ευρώπης και αυτός είναι και ο λόγος που μετά τις καθυστερήσεις και τις παλινωδίες δεκαετιών, τέθηκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένες υποχρεώσεις της χώρας μας για την υλοποίησή του.

Θα σας καταθέσω την απόφαση της Επιτροπής που μας έστειλε η κ. Κρέτσου. Θα τα διαβάσω από μέσα, για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία. Αποφασίστηκε ότι η Ελληνική Δημοκρατία, εκτός από την ένταξη στη χρηματοδοτική εισφορά του ΕΣΠΑ, υποβάλλει στην Επιτροπή έκθεση ανά εξάμηνο, αρχής γενομένης από 31 Μαρτίου 2017, για τα μέτρα που έχουν ληφθεί, προκειμένου να ολοκληρωθεί το μεγάλο αυτό έργο.

Δεύτερον, η Ελληνική Δημοκρατία υποβάλλει στην Επιτροπή το αργότερο έως τις 31 Μαρτίου 2019 τις ακόλουθες πληροφορίες σχετικά με την πρόοδο και την οριστικοποίηση του έργου:

Πρώτον, έκδοση βεβαίωσης οριστικής παραλαβής των δημόσιων έργων που υλοποιήθηκαν στο εμπορευματικό συγκρότημα του Θριάσιου πεδίου. Δεύτερον, επικύρωση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του «ιδιωτικού Εμπορευματικού Κέντρου». Τρίτον, εκθέσεις που συντάσσονται από ανεξάρτητο μηχανικό σχετικά με την πρόοδο των έργων και τους κινδύνους κλπ.. Τέταρτον, πιστοποιητικό ολοκλήρωσης των έργων από ανεξάρτητο μηχανικό για το «ιδιωτικό Εμπορευματικό Κέντρο». Πέμπτον, υπογραφή σύμβασης ΣΔΙΤ για τη συνολική λειτουργία του εμπορευματικού συγκροτήματος του Θριασίου πεδίου.

Η παρούσα απόφαση απευθύνεται στην Ελληνική Δημοκρατία, με ημερομηνία 19/7/2017, διότι κάποιοι κάνουν ότι δε ξέρουν.

Παρ’ ότι, όπως και στους αυτοκινητόδρομους, κανείς δεν περίμενε την ολοκλήρωση και της σύμβασης αλλά και του μεγάλου έργου στο διαμετακομιστικό κέντρο, ολοκληρώθηκαν. Το ίδιο έγινε και με τους αυτοκινητόδρομους. Λάβαμε συγχαρητήρια γι’ αυτό. Ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για το εμπορευματικό κέντρο που σήμερα κυρώνουμε, ένα έργο που θα φέρει τρεις έως πέντε χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας. Στάλθηκε η σύμβαση και εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και το τονίζω αυτό. Δηλαδή, τι άλλο να γίνει; Και έρχεται σήμερα για κύρωση στο Κοινοβούλιο, ακολουθεί ο διαγωνισμός για τη λειτουργία του διαμετακομιστικού κέντρου και στις συνεδριάσεις των Επιτροπών, όπου έγινε πολύ αναλυτική συζήτηση, δόθηκαν όλες οι απαντήσεις. Θα τις επαναλάβουμε, για να μην υπάρχουν ερωτηματικά.

Παρότι, παρακολουθώντας τη συζήτηση, βλέπουμε έναν πολιτικό ψυχολογικό διπολισμό: Όταν είστε απογοητευμένοι στην αντιπολίτευση, σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, μας καταγγέλλετε για σκάνδαλα, μας λέτε να παραιτηθούμε, ζητάτε εκλογές και όλα τα υπόλοιπα. Όταν είστε σε καλή ψυχολογική κατάσταση, μας καταγγέλλετε για καθυστερήσεις.

Αυτό, όμως, σήμερα, εκφράστηκε και με τους δύο τρόπους. Δηλαδή είναι άλλη η τοποθέτηση που έγινε από τον κ. Μπούρα, που βλέπω εδώ, τον κ. Μπουκώρο, και άλλη από τον κ. Αυγενάκη. Δεν λέω για τον κ. Γεωργιάδη, γιατί παραπληροφορήθηκε και παρασύρθηκε από τον κ. Μανιάτη.

Αποτελεί, λοιπόν, αδιαμφισβήτητο γεγονός -για να έχουμε όλη την ιστορία- ότι οι απαλλοτριώσεις για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου έγιναν το 1979, πριν από τριάντα εννιά χρόνια. Αποτελεί, επίσης, αδιαμφισβήτητο γεγονός, ότι είναι η πρώτη φορά που ολοκληρώθηκε η σύμβαση και έρχεται για κύρωση στη Βουλή, μετά από πολλαπλές προσπάθειες διαγωνιστικών προσπαθειών, που ήταν άγονες, δεν καρποφόρησαν, δεν ολοκληρώθηκαν, αφού υπήρχαν προσφορές που δεν κατέληξαν σε σύμβαση.

Γιατί, λοιπόν, προσπαθείτε να τη συγκρίνετε με δικές σας προσπάθειες που δεν καρποφόρησαν; Έχετε την ευθύνη που δεν καρποφόρησαν. Γιατί όλοι καταλαβαίνουμε τι θα ήταν να έχουμε από το 2009, πριν από δέκα χρόνια περίπου, το Θριάσιο Πεδίο σε λειτουργία.

Μας λέτε ότι είναι πολύ χαμηλό το τίμημα και ότι είναι φιλέτο. Μάλιστα. Γιατί τότε τόσες διαγωνιστικές διαδικασίες που κάνατε, από το 2006 έως το 2009, το 2010 και το 2011, βγήκαν άγονες; Και γιατί προσήλθε μόνο μια προσφορά το 2016, αφού είναι φιλέτο;

Και μιλάμε για προσφορά μέσα στην κρίση, όχι το 2006 που ήταν «παχιές οι αγελάδες» και οι Τράπεζες λειτουργούσαν διαφορετικά. Μιλάμε για το 2016, που ακόμη μας καταγγέλλατε ότι δεν θα βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια, ότι θα συνεχίζονται και όλα τα υπόλοιπα.

Και ας πούμε -που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση- ότι εσείς έχετε δίκιο. Θέλετε να δούμε λίγο αν είναι τόσο σκανδαλώδης η σύμβαση, ποιοι έχουν τη σύμβαση; Ποιοι είναι οι πλειοδότες της σύμβασης; Το 80% είναι στην ΕΤΒΑ. Το 35% της ΕΤΒΑ το έχει το ελληνικό δημόσιο απευθείας και το υπόλοιπο ποσοστό της το έχει η Τράπεζα Πειραιώς, όπου το ελληνικό δημόσιο έχει το 26%. Μας καταγγέλλετε, δηλαδή, για σκανδαλώδη σύμβαση σε μια σύμπραξη που το 80% το έχει η ΕΤΒΑ, που είναι του ελληνικού δημοσίου; Διαπλεκόμαστε με το ελληνικό δημόσιο; Για αυτό μας καταγγέλλετε; Ακόμη και έτσι όμως, δεν ισχύει.

Αν υπήρχε αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, προφανώς δε θα περνούσε ούτε από το Ελεγκτικό Συνέδριο ούτε από μια σειρά διαδικασιών που έχουν προηγηθεί.

Προκαλώ, λοιπόν, όσους είπαν για αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, να μας φέρουν μια προκήρυξη του διαγωνισμού, για να αποδειχθούν όλα αυτά που λέτε, που προέβλεπε 20 εκατομμύρια ευρώ και άλλαξε μετά, που προέβλεπε και εγώ δε ξέρω τι από αυτά που λέτε. Είναι τρέλα αυτά που ακούμε.

Πού είναι, κύριε Μανιάτη, με υπογραφή Σπίρτζη που λέτε, οι όροι του διαγωνισμού του 2015 και οι άλλοι όροι του 2016; Φέρτε τα εδώ να τα καταθέσετε, για να τα μάθω και εγώ και να δούμε πώς βγήκε άλλη σύμβαση στο τέλος. Φέρτε τα να τα δούμε.

Θα ήθελα να πω κάτι για τον κ. Μπούρα και για αυτά που είπε. Συμφωνώ και τα θεωρώ απολύτως εύλογα. Βεβαίως και θα πρέπει να υπάρχουν ανταποδοτικά προς την τοπική κοινωνία. Εμείς βάλαμε τα ανταποδοτικά και στο διαγωνισμό για το Καστέλι και θα τα επιβάλουμε και σε άλλες παραχωρήσεις που βρήκαμε.

Αυτά, λοιπόν, προβλέπονται στη διαγωνιστική διαδικασία που θα γίνει αμέσως μετά για το Διαμετακομιστικό Κέντρο του ΘΡΙΑΣΙΟΥ, που έχει επενδύσει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ελληνικό δημόσιο, και όχι σε αυτή την επένδυση, που είναι ήδη βεβαρημένη και είχαμε από έναν έως μηδέν συμμετέχοντες. Όπως έχετε δίκιο και για την κίνηση των βαρέων οχημάτων. Την έχουμε απαγορεύσει από τον αστικό ιστό και τα υπόλοιπα έργα που έχουν δρομολογηθεί.

Για τον κ. Γεωργιάδη πιστεύω ότι απάντησα επαρκέστατα, παρά τους βαρείς χαρακτηρισμούς. Θεωρώ ότι παραπληροφορήθηκε. Αυτό είναι άλλο θέμα που θίχθηκε και θα το πω στο τέλος.

Θα ήθελα να πω κάτι για τον κ. Καραμανλή. Δεν υπήρξε θεσμική παράλυση με τον νόμο των δημοσίων συμβάσεων. Γι’ αυτό και τον ψήφισε και η Νέα Δημοκρατία. Προφανώς, το ΕΣΗΔΗΣ εμείς το φτιάξαμε, όταν το παραλάβαμε σε πλήρη διάλυση. Λέει για πλήρη απουσία νέων έργων και νέων διαγωνισμών. Θα τρελαθούμε πραγματικά.

Μίλησε για την εκτόξευση του κόστους έργων και είναι η απόφαση που έβγαλε το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο. Άκουσα καλά; Να τη διαβάσει ο κ. Καραμανλής. Αφορά την περίοδο 2010-2014. Για όνομα του Θεού! Αφορά την περίοδο της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία, από την αλλαγή των όρων των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων. Και κατηγορεί εμάς γι’ αυτό;

Επίσης, κάτι ανέφερε για ρουσφέτια. Για ποια ρουσφέτια μιλάει; Οι περίπου διακόσιοι της ΕΥΔΑΠ είναι από διαγωνισμό κανονικά. Την ΕΥΔΑΠ την είχαν ξεφτιλίσει. Μιλάει για τη ΣΤΑΣΥ, αυτούς που τους είχαν απολύσει και τους επαναφέραμε; Μιλάει γι’ αυτούς που τους είχαν προσλάβει με ρουσφέτια. Για να καταλάβουμε τι λέμε.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΥΡΑΣ: Αν τους είχαν προσλάβει με ρουσφέτια, γιατί τους ξαναπήρατε πίσω;

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Γιατί είχαν συμβάσεις, αγαπητέ μου, και τους απέλυσαν. Σεβόμαστε τον εργαζόμενο, ακόμη και αν είχε τοποθετηθεί με ρουσφέτια από τον παλαιοκομματισμό.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΥΡΑΣ: Εγώ διαφωνώ.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ Ακούστηκαν τρομερά πράγματα, ότι κάνουμε δωρεά και στον παραχωρησιούχο από τη δεύτερη περίοδο στην πρώτη. Για υπερτετραπλασιασμό των όρων δόμησης μίλησε ο κ. Καραμανλής και ότι εύστοχα μας κατήγγειλε ο κ. Μανιάτης. Για να το δούμε λίγο αυτό.

Καταθέτω έναν πίνακα που δείχνει τις τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες από το 2006 μέχρι το 2009. Μιλάμε για τα πρώτα ψέματα που ακούγονται εδώ μέσα ότι αλλάξαμε τους όρους και όλα τα υπόλοιπα. Ο διαγωνισμός βγήκε άγονος. Το Δημόσιο συμμετείχε με 15%, ενώ τώρα δεν μετέχει ούτε με ένα ευρώ. Η περίοδος παραχώρησης ήταν 30 χρόνια. Οι επιφάνειες των κτηρίων ήταν 235.000  τετραγωνικά μέτρα. Πώς θα γίνονταν αυτές; Η προκήρυξη του διαγωνισμού έλεγε 50.000 την περίοδο Τ1, 128.000 την περίοδο Τ2 και προαιρετικά άλλες 57.000 .

Τι λέει ο διαγωνισμός που φέρνουμε για κύρωση τώρα ; Λέει μηδέν συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου, εμπροσθοβαρές τίμημα 10  εκατομμύρια ευρώ. Πόσο ήταν στον διαγωνισμό του 2006 μέχρι το 2009; Ήταν μηδέν ευρώ. Πόσο ήταν στον διαγωνισμό του 2010-2011; Ήταν μηδέν ευρώ. Έδινε το ελληνικό δημόσιο, δεν έπαιρνε, όπως θα γίνει με το που θα κυρωθεί η Σύμβαση τώρα. Βεβαίως, οι επιφάνειες των κτηρίων είναι 240.000 τετραγωνικά μέτρα, όπου υποχρεωτικά γίνονται 120.000 τετραγωνικά την περίοδο Τ1 και άλλα τόσα, 120.000 την περίοδο Τ2. Δίνουμε κίνητρο να γίνει εμπροσθοβαρές και το άλλο 50% των έργων της περιόδου Τ2. Αυτό το βλέπετε κακό; Βλέπετε κακό δηλαδή ο παραχωρησιούχος να έρθει και να κάνει μεγαλύτερο κομμάτι των υποδομών; Τα κτήρια εγγυάται το ελληνικό δημόσιο. Και τα κτήρια θα του μείνουν. Υποδομή είναι. Δεν είναι σαν τον διαγωνισμό που είχε γίνει από τη Νέα Δημοκρατία που έμπαινε το ελληνικό δημόσιο με 15% σε όλη την επένδυση.

Έρχομαι να δώσω μία-μία τις απαντήσεις. Μίλησαν για δυσμενή μετατροπή των όρων από την αρχική προκήρυξη. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Προκαλούν να φέρουν διαγωνισμό ή προκήρυξη διαγωνισμού όλοι όσοι λένε ότι άλλαξαν τα 20 εκατομμύρια σε 10 εκατομμύρια. Τι υπάρχει όμως; Και θα καταθέσω τα σχετικά, όπως δόθηκαν από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Υπάρχουν οικονομοτεχνικές προσεγγίσεις και μελέτες που δείχνουν ότι αν γινόταν ο διαγωνισμός με ελάχιστο τίμημα 20 εκατομμυρίων στην αρχή, θα παίρναμε κάθε χρόνο 50.000 ευρώ κατ’ ελάχιστον, δηλαδή, 0,5%. Και αν παίρναμε μπροστά 10 εκατομμύρια, όπως επιλέχθηκε, στη συνέχεια θα παίρναμε το ελάχιστο 350.000 ευρώ κάθε χρόνο, δηλαδή 2,5% του τζίρου. Αυτό όταν ήταν μηδέν στους δύο διαγωνισμούς που είχαν γίνει πριν. Θα καταθέσω τα μοντέλα. Αυτή τη φορά δεν ήταν μηδέν ευρώ το εμπροσθοβαρές τίμημα.

Θέλω, επίσης, να πω ότι μας κατηγόρησαν ότι υπήρχε στη διαγωνιστική διαδικασία επιστολή του αναδόχου και τα αιτήματά του για τον ΕΝΦΙΑ, το Κ1 και το Κ2. Τίποτα από αυτά δεν υιοθετήθηκε, εκτός από τον υπερκείμενο νόμο που υπήρχε.

Γι’ αυτό θα σας καταθέσω το πρακτικό της Επιτροπής, την επιστολή του αναδόχου και τις τρεις υπεύθυνες δηλώσεις.

Το τρίτο μιλάει για ευνοϊκούς όρους για τον παραχωρησιούχο, σταθερό ΕΝΦΙΑ κλπ.. Δεν ικανοποιήθηκε καμία από τις επιθυμίες. Καμία. Τι να κάνουμε; Το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε οριστική έγκριση τον Γενάρη του 2018. Η Διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ και ο ανάδοχος περίμεναν μέχρι τον Απρίλιο του 2018 για να στείλουν τη σύμβαση με βάση τον νόμο, γιατί δεν θα προλαβαίναμε έτσι κι αλλιώς αυτό που σας διάβασα πριν που έστειλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα επιστρέφαμε 235 εκατομμύρια.

Θα καταθέσω την επιστολή της ΕΤΒΑ. Θα καταθέσω το σχέδιο που απεστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όλες τις αλλαγές που τέθηκαν υπόψη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που μας είπαν ότι έβγαλε πράξη και είχε κρύψει η ΓΑΙΑΟΣΕ όλα αυτά και την έγκριση του νέου σχεδίου.

Τέταρτον, λέει ότι δεν μεταβάλλονται οι ευνοϊκοί όροι προς τον παραχωρησιούχο σε σχέση με τον πίνακα των πηγών, των χρήσεων κεφαλαίου κλπ.. Δεν μεταβάλλεται το ύψος της ονομαστικής προσφοράς σε καμία περίπτωση. Και το δημόσιο, το ξαναλέω, δεν βάζει ένα ευρώ.

Πέμπτο: Η εκ των υστέρων μεταβολή των όρων του διαγωνισμού και συγκεκριμένα οι όροι δόμησης. Το έχουμε απαντήσει επαρκώς. Φαντάζομαι και στην πρώτη διαγωνιστική διαδικασία και στην δεύτερη και στην τρίτη ήταν τα ίδια τετραγωνικά μέτρα. Υπήρχε πρόβλημα. Προέκυψε από τη διαβούλευση το πρόβλημα αυτό με το ύψος των κτιρίων.

Να δούμε, όμως, τι είπε ο κ. Κυριτσάκης. Και ξέρετε την σχέση που έχω διαχρονικά με τον κ. Κυριτσάκη, την πολεμική που υπήρχε, μια που με κατηγορείτε και για πολέμιο των Ανεξάρτητων Αρχών. «Σχετικά με το ζήτημα αν τα μέλη προχώρησαν στη σύνταξη ενός σχεδίου σύμβασης το οποίο παρέχει αθέμιτα πλεονεκτήματα στον ανάδοχο, τέτοια τα οποία δεν συνάγονται από το πλαίσιο του διαγωνισμού, εξ όσων διαπιστώσαμε από  τα έγγραφα που μας εστάλησαν, απασχόλησαν εκτενώς το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο έκρινε αιτιολογημένα και σε περισσότερα στάδια πως τέτοιο αθέμιτο πλεονέκτημα δεν παρέχεται στον ανάδοχο κι επομένως δεν προκαλείται καμία ζημιά στο δημόσιο».

Σε άλλο σημείο αναφέρει: «Οι βασικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν θιγεί. Το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι αποκλειστικά αρμόδιο. Έλεγξε όλη τη διαδικασία που τη βρήκε νόμιμη». Στη σελίδα 43 αναφέρει: «Το Ελεγκτικό Συνέδριο νομιμοποίησε τις τροποποιήσεις της σύμβασης αιτιολογώντας ότι αποσκοπούν στην επιτάχυνση των διάφορων διαδικασιών εκτέλεσης του έργου μέσω της σύντμησης κλπ.», που λέτε για τη σύντμηση των διαδικασιών. Είναι προφανή τα πράγματα. Δεν πειράζει,  να σπεκουλάρετε.

Έκτο σημείο: Τα δικαιώματα κατασκευής και εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων παρασκευής ηλεκτρικής ενέργειας και διαχείρισης στερεών αποβλήτων. Αυτό υπήρχε στην προκήρυξη. Είναι το δικαίωμα πλήρους εκμετάλλευσης του έργου σύμφωνα με το άρθρο 2.2 της προκήρυξης, που περιλαμβάνει το δικαίωμα εμπορικής εκμετάλλευσης των πάσης φύσεως επιτρεπόμενων χρήσεων. Μπορείτε να το διαβάσετε.

Το έβδομο σημείο είναι η εγγυητική επιστολή δεσμευτικής επένδυσης, αν επιτρέπεται να είναι πολυεπίπεδη. Προφανώς είναι προς το συμφέρον του δημοσίου. Έτσι έχουμε καλή εκτέλεση όχι μόνο για τον παραχωρησιούχο, αλλά και για όλους τους υπόλοιπους που συμμετέχουν και προβλέπεται παντού και στους αυτοκινητόδρομους και παντού.

Το όγδοο σημείο που μας κατακεραυνώσατε είναι η μεταφορά της εγγύησης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ στο δημόσιο και ότι δεν υπήρχε στην αρχική σύμβαση και στις δεσμευτικές συμβάσεις που κατατέθηκαν. Αυτά υπάρχουν σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης και υπήρχαν αυτολεξεί στους διαγωνισμούς του 2009 και δεν είναι κάποιο πλεονέκτημα για τον παραχωρησιούχο.

Και τέλος, αυτά που μας λέτε, επίσης περιέχονται σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι που βρήκαμε τις συμβάσεις έτοιμες. Άρα δείχνει και το τι περιλαμβάνεται σε αυτές τις συμβάσεις.

Το ένατο σημείο είναι η απευθείας σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των δανειστών της κοινοπραξίας. Αυτό γίνεται μετά τη σύμβαση, άρα δεν έχει υπογραφεί ακόμη.

Και το δέκατο σημείο είναι για τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και πότε αναρτήθηκε. Ο διαγωνισμός βγήκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 9/6/2016. Στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ αναρτώνται όλες οι εγκρίσεις πληρωμών της εταιρείας, κάθε ευρώ που δαπανάται. Από ό,τι βλέπουμε υπάρχει η από 22/10 επιστολή της ΓΑΙΑΟΣΕ. Είναι το σχετικό έγγραφο 17 που καταθέτω. Θα σας δώσω και τα υπόλοιπα έγγραφα για το Ελεγκτικό Συνέδριο, που δεν τα είχα εδώ.

Θα σας καταθέσω διάφορα έγγραφα, καθώς και την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχει τα 10 εκατομμύρια και όλα τα υπόλοιπα. Θα σας καταθέσω, επίσης, και το απόσπασμα πρακτικού και πότε εκδόθηκε.

Ζήτησε, λοιπόν, εξηγήσεις από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ ο Διευθύνων Σύμβουλος, ο κ. Σχίζας, ο οποίος μου έστειλε την απάντηση. Η ΓΑΙΑΟΣΕ είναι μια εταιρεία που δεν είναι στο στενό δημόσιο. Επομένως, με την αλλαγή του νόμου έγινε με την ΕΑΑΔΗΣΥ μια διαβούλευση τι πρέπει να αναρτά. Δεν φτάνει που βάζουμε και αναρτά όλες τις αποφάσεις -εμείς το κάναμε αυτό, δεν υπήρχε πριν – μας κάνετε και παρατήρηση. Και εγκρίθηκαν και αναρτήθηκαν, απ’ ότι μου είπε ο διευθύνων σύμβουλος, όλα τα πρακτικά σε δύο ημερομηνίες. Θα σας καταθέσω και την επιστολή του διευθύνοντα συμβούλου.

Όμως, κύριε Μανιάτη, -o κύριος Θεοχαρόπουλος έφυγε- και κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, τον κ. Σχίζα, τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ, δεν τον θυμάστε; Εσείς που μας κατηγορείτε για κομματικοποίηση των διαφόρων φορέων του δημόσιου, εσείς τον τοποθετήσατε τον κ. Σχίζα. Επί δικών σας κυβερνήσεων τοποθετήθηκε. Εσείς τον βάλατε και τον κρατήσαμε. Τόσο αστοχήσατε εσείς που είστε άριστοι;

Τόσο αστοχήσατε, κύριε Μανιάτη.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Μπράβο!

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Μα, θα μας τρελάνετε εσείς. Πραγματικά, θα μας τρελάνετε.

Σας προκαλώ, λοιπόν, να καταθέσετε όλους αυτούς τους όρους της προκήρυξης που δεν περιέχονται στη σύμβαση, ώστε να τη δούμε κι εμείς αυτήν την προκήρυξη που λέτε με τα άλλα σημεία για να πειστούμε.

Κύριε Μανιάτη, δεν ξέρω αν είναι η καλύτερη τακτική να μιλάτε για σκανδαλώδεις συμβάσεις και για σκάνδαλα αυτήν την περίοδο. Και θα ήθελα να μεταφερθούμε για λίγο στο παρελθόν. Περάσατε από το Υπουργείο Μεταφορών ως Γενικός Γραμματέας. Μετά από Γενικός Γραμματέας, πήγατε -αν θυμάμαι καλά- Πρόεδρος του ΟΑΣΑ. Μετά εκλεγήκατε Βουλευτής. Μετά γίνατε Υφυπουργός στην Κυβέρνηση Παπανδρέου και μετά Υπουργός στην Κυβέρνηση Σαμαρά.

Οι μισοί συνεργάτες σας είναι ήδη στη Νέα Δημοκρατία, ιστορικά. Να σας θυμίσω, λοιπόν, -είναι μια γλυκιά νοσταλγία- ότι όταν εσείς ήσασταν Γενικός Γραμματέας και στηρίζατε ανθρώπους -και ειλικρινά πιάνει θλίψη και εμάς και όλον τον ελληνικό λαό για τους Υπουργούς που υπηρέτησαν, δεν μιλάω για εσάς, για άλλους μιλάω- τότε εσείς μας καταγγέλλατε για διασπαστές το 2000. Δεν το θυμάστε καθόλου;

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Θα πάρετε απαντήσεις.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Θα πάρω ό,τι θέλετε.

Η πρώτη διορισμένη θέση, λοιπόν, που είχα, κύριε Μανιάτη, για να σας το θυμίσω, είναι αυτή που αποδέχθηκα από την πρόταση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Παρότι μου είχαν κάνει πλήθος Υπουργών και στελεχών του ΠΑΣΟΚ προτάσεις, ούτε μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο δεν είχα πάει. Δεν είχα αποδεχθεί και ρωτήστε τους συντρόφους σας τώρα που έχετε μείνει εκεί πέρα.

Άρα, μάλλον είναι αυτοκριτική –έτσι το βλέπω εγώ- για τους ριψάσπιδες και τους καρεκλάκηδες ιστορικά αυτά που είπατε και δεν μας ακουμπάει η λάσπη σας.

Όμως, καλό είναι κάποια στιγμή να πούνε πραγματικά όσοι κορυφώνουν μια τέτοια, αν θέλετε, κριτική κακοπροαίρετη όχι καλοπροαίρετη -το εύχομαι, τέλος πάντως, να το πω έτσι πιο κομψά- να είναι θέμα αντιπολιτευτικής τακτικής ή άλλων επικοινωνιακών θεμάτων που σχετίζονται με άλλες εξελίξεις σε άλλες αίθουσες του Κοινοβουλίου.

Το λέω αυτό, γιατί θέλω να καταθέσω την επιστολή των φορέων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, που φοβάται (λένε οι άνθρωποι),  ότι πιθανολογείται πως μεγάλη εταιρεία επιθυμεί τη συνολική έκταση του Θριασίου και ήταν αυτά που έλεγα στις επιτροπές. Για να επιβεβαιωθούμε, θα σας καταθέσω απόσπασμα από το businessplan του παραχωρησιούχου του Λιμανιού του Πειραιά, μη εγκεκριμένου, που ζητά να γίνει εμπορευματικό κέντρο μέσα στο Λιμάνι και, επίσης, όλο το businessplan και όχι το απόσπασμα, για να δείτε τι άλλο ζητάνε, που δεν είναι στη σύμβαση του Λιμανιού την υποχρεωτική.

Έτσι θα καταλάβουμε όλοι ότι κάποιοι δεν θέλουν τον εθνικό σχεδιασμό, δεν θέλουν τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, είναι σε πλήρη αντίθεση με το δημόσιο συμφέρον, είναι σε πλήρη αντίθεση με όλα αυτά που έχουμε συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και με τον Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό για τις συνδυασμένες μεταφορές της χώρας.

Θα καταθέσω, επίσης, δημοσιεύματα από τον Ιούνιο, πριν να εγκριθεί καν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Είναι ακριβώς τα ίδια που λέει ο κ. Μανιάτης, «Θριάσιο: Πώς άλλαξαν οι όροι του διαγωνισμού με υπογραφή Σπίρτζη». Τελείως τυχαία!

Και έχουν γίνει αυτά που ορίζει ο νόμος για αυτά τα δημοσιεύματα.

Είναι, επίσης, γνωστό ότι στη διαβούλευση ο παραχωρησιούχος του λιμανιού του Πειραιά, ζήτησε την ακύρωση του διαγωνισμού με αίτημα να βγει ένας διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο και για τη διαχείριση του διαμετακομιστικού κέντρου, αυτού που είπαμε ότι ακολουθεί. Δηλαδή, επί της ουσίας ζήτησε να μην γίνει το συνολικό εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου, να πληρώσουμε  235 εκατομμύρια ευρώ πίσω στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να ικανοποιήσουν κάποιοι τις φιλοδοξίες ή τους εμπορευματικούς στόχους που έχουν να κάνουν εμπορευματικό κέντρο μέσα στο λιμάνι. Αυτές είναι επενδύσεις «allinclusive». Δεν θα τις υποστηρίξουμε εμείς. Ας μας καταγγείλετε για σκάνδαλα όσο θέλετε.

Κύριε Μανιάτη, αν είναι αντιπολιτευτική τακτική αυτή που τηρείτε και εσείς και η παραπληροφόρηση που κάνατε στον κ. Γεωργιάδη, είναι κατανοητή. Δεν είναι αποδεκτή, αλλά είναι κατανοητή. Αν δεν είναι, είναι σκανδαλώδης η στάση σας, γιατί εσείς δεν είστε από τους πολιτικούς που δεν ξέρουν.

Και τα ίδια και χειρότερα λέγατε και για την Πατρών-Πύργου, κοροϊδεύοντας τον κόσμο. Αντίστοιχα λέγατε και με πολύ μεγάλη δημοσιότητα και τα λοιπά. Τα πήγαμε στον εισαγγελέα εμείς. Άνθρακες ο θησαυρός! Αρχειοθετήθηκε.

Με μεγάλη χαρά θα πάω και αυτά και την επόμενη Σύμβαση που θα έρθει και θα πείτε ότι είναι σκάνδαλο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι και την επόμενη για τον Ε65 -τώρα, σε έναν μήνα, ενάμιση έρχονται αυτά- και για τον ΒΟΑΚ, που ήρθε ο κ. Αυγενάκης και ανησυχεί και για τη Γραμμή 4 του Μετρό και για το εμπορευματικό κέντρο στον κόμβο της Θεσσαλονίκης και για τις σιδηροδρομικές συνδέσεις και για όλα τα έργα που κάνουμε, για να υπηρετήσουμε το εθνικό στρατηγικό σχέδιο και το όραμα του Πρωθυπουργού και το δικό μας όραμα για μια άλλη χώρα.

Θα σας ευχηθώ ξανά καλό μήνα.

Εμείς προχωρούμε να υλοποιήσουμε το όραμά μας, το εθνικό στρατηγικό σχέδιο του Πρωθυπουργού για δίκαιη ανάπτυξη, για σύγχρονη κοινωνική δίκαιη Ελλάδα. Δεν θα κατεβάσουμε τα μολύβια, όπως θέλετε. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Γι’ αυτό, σας καλούμε και στο πλαίσιο των αναθεωρήσεων του Συντάγματος να ψηφίσετε την αλλαγή του νόμου περί ευθύνης Υπουργών που εσείς θεσμοθετήσατε.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Σημείωση: Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία εδώ: 

 

Απάντηση του  Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον Αντιπρόεδρο της ΝΔ κ. Άδωνη Γεωργιάδη.

Επί προσωπικού θέλω να πάρω τον λόγο. για να εξηγήσω μερικά που είπε ο κ. Γεωργιάδης, ο οποίος θεωρώ, ότι προφανώς έχει παραπληροφορηθεί από διάφορους.

Κύριε Γεωργιάδη, εγώ κρατάω την ψυχραιμία μου. Δεν μου αρέσει η ένταση. Θέλω, λοιπόν, να καταθέσω, για να ενημερωθείτε και να μην είστε παραπληροφορημένος, την προκήρυξη του διαγωνισμού, η οποία έχει κατατεθεί και έχει δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Και θα σας παρακαλέσω πολύ, αν βρείτε άλλη προκήρυξη με 20 εκατομμύρια που λέτε εσείς ή με άλλους όρους, να έρθετε να μου τη δείξετε κι εμένα.

Η προκήρυξη συγκεκριμένα αναφέρει 10.000.000 ευρώ, τουλάχιστον ενδεικτική επένδυση 200.000.000 ευρώ. Και στην παράγραφο 2.11.2 αναφέρει τους διακριτούς όρους για τους συντελεστές δόμησης, όπως και παρακάτω αναφέρει τα διακόσιες τριάντα χιλιάδες τετραγωνικά που είναι δεσμευτικά για πρώτη φορά, από τις προηγούμενες διαδικασίες, που δείχνουν ότι δεν ανεβαίνουν τα τετραγωνικά. Δεν τετραπλασιάζονται, όπως πολλοί λένε. Αυτό έγινε για τις ανάγκες των σύγχρονων προδιαγραφών, προκειμένου τα έντεκα μέτρα ύψος να γίνει δεκαπέντε. Απλώς ο συντελεστής όγκου προκύπτει από ένα γινόμενο, που είναι ο συντελεστής δόμησης επί του συντελεστή που προβλέπει ο νόμος.

{…}

Το καταθέτω, λοιπόν. Δεν υπάρχει άλλο τεύχος προκήρυξης, κύριε Γεωργιάδη, ούτε με 20 εκατομμύρια, ούτε με άλλους όρους.

Σας ευχαριστώ πολύ.

{…}

 

ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Ψηφίσατε ή όχι νόμο, κύριε Σπίρτζη, που όλα τα ακίνητα της ΓΑΙΑΟΣΕ αυξάνουν τον συντελεστή δόμησης στο 0,6; Συμπεριλαμβάνει αυτή η αύξηση το συγκεκριμένο ακίνητο και το συγκεκριμένο τίμημα ή όχι; Έχει, δηλαδή, δυνητικά ο επενδυτής δυνατότητα να φτάσει τα εννιακόσιες εβδομήντα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα ή όχι; Αυτή είναι η ερώτηση.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ Δεν έχει τη δυνατότητα. Στην πρώτη φάση προβλέπονται στην περίοδο κατασκευής, την  Τ1, εκατόν είκοσι χιλιάδες τετραγωνικά, στην περίοδο Τ2 άλλα εκατόν είκοσι χιλιάδες τετραγωνικά. Το σύνολο είναι διακόσιες σαράντα. Αν δείτε δε τους όρους της προκήρυξης των προηγούμενων διαγωνιστικών διαδικασιών, ήταν διακόσιες τριάντα πέντε-διακόσιες τριάντα έξι. Αυτό είναι το ένα σκέλος της ερώτησης.

Το δεύτερο είναι ότι, όπως θα δείτε και στην προκήρυξη που σας κατέθεσα, ότι προβλέπεται κατ’ εξαίρεση διαδικασία -προβλεπόταν και στους προηγούμενους διαγωνισμούς που είχαν βγάλει οι προηγούμενες κυβερνήσεις- για αλλαγή των όρων δόμησης, προκειμένου να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.

Η τροπολογία προέκυψε για δύο λόγους. Τα είπα και στις επιτροπές. Ο ένας είναι το ύψος, ο δεύτερος είναι να έχουμε ενιαίους όρους δόμησης για όλα τα εμπορευματικά κέντρα που έχει στο σχεδιασμό της η ΓΑΙΑΟΣΕ και ο τρίτος ήταν ο εξής: Αφού ο πρώτος διαγωνισμός του 2006, που τελείωσε το 2009, ήταν άγονος, ο δεύτερος διαγωνισμός του 2011 που, επίσης, ήταν άγονος και προβλέπονταν τα ίδια τετραγωνικά που προβλέπονται και τώρα, θα έπρεπε να αλλάξουν οι όροι δόμησης με προεδρικό διάταγμα και όχι να είναι ενιαίο για όλα τα εμπορευματικά κέντρα. Αυτό σήμαινε ότι οι υποχρεώσεις της χώρας δε θα ήταν καλυμμένες μέχρι τον Μάρτιο του 2019. Δηλαδή, θα έπαιρναν αυτούς τους όρους, όπως προβλεπόταν και στην προκήρυξη κατά παρέκκλιση, αλλά πολύ αργότερα, με αποτέλεσμα η χώρα να γυρίσει 235 εκατομμύρια πίσω στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάτι που, απ’ ότι γνωρίζω, δε θα το ήθελε καμία πτέρυγα της Βουλής.

Ευχαριστώ.

Απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον βουλευτή του ΚΙΝ.ΑΛ. κ. Γιάννη Μανιάτη

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Επειδή έγινε προσωπική αναφορά, κύριε Μανιάτη, φαντάζομαι ότι θυμάστε (γιατί σας έπιασε η ευαισθησία για το Τεχνικό Επιμελητήριο),  πως όταν ήμουν Πρόεδρος του ΤΕΕ εσείς υπογράψατε την κατάργηση του 2%, δηλαδή των πόρων του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Που εσείς επαναφέρατε;

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Βεβαίως, με πάρα πολλούς τρόπους και με ηλεκτρονικά συστήματα. Τα λέει και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ στην ανακοίνωση που έβγαλε για τον κ. Σταθάκη.

Φαντάζομαι ότι θυμάστε το θεάρεστο έργο που είχατε επιδείξει να καταργήσετε τον Οργανισμό Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (ΟΚΧΕ)  και να κάνετε τη νέα «Κτηματολόγιο ΑΕ» , η οποία ποτέ δεν είχε ως αρμοδιότητα τον αιγιαλό και την παραλία. Ποτέ! Και είναι προφανές το γιατί καταργήσατε τον ΟΚΧΕ -τα λέγαμε και τότε- όπως καταργήσατε και άλλες ανώνυμες εταιρείες κρίσιμες, ή οργανισμούς, όπως ήταν ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, τα θυμάστε. Και δεσμεύσατε τη χώρα σε αυτά, για να μην μπορέσουμε να επανέλθουμε στη συνέχεια.

Επομένως, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τα ηθικά διδάγματα περί σεβασμού του Τεχνικού Επιμελητηρίου, αλλά δεν τα έχουμε ανάγκη. Δεν τα έχουμε ανάγκη ειδικά από όσους έδωσαν μία μάχη όλα τα προηγούμενα χρόνια να μην υπάρχει Τεχνικό Επιμελητήριο καν.

Επειδή η τροπολογία είναι του Υπουργείου Οικονομικών, εγώ δεσμεύομαι μέχρι το τέλος της συνεδρίασης να επικοινωνήσω με τον Υπουργό Οικονομικών, προκειμένου, αν συμφωνεί, να υπάρχει νομοτεχνική βελτίωση στην τροπολογία και να υπάρχει ένατο μέλος, δεύτερο από το Υπουργείο Οικονομικών, και να μην εξαιρεθεί ο εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Αλλά, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ, δεν χρειαζόμαστε από εσάς ειδικά διδάγματα για το Τεχνικό Επιμελητήριο.

twitter.com/c_spirtzis/status

facebook.com/chspirtzis/videos


Σχολιάστε εδώ