Αρχίζουν τα έργα για την επέκταση του λιμανιού της κρουαζιέρας στον Πειραιά

Αρχίζουν τα έργα για την επέκταση του λιμανιού της κρουαζιέρας στον Πειραιά

-Απορρίφθηκαν όλες οι προσφυγές

Τελικά, παρά τις αντιδράσεις, οι οποίες αποδείχθηκαν ότι ήταν σε λάθος κατεύθυνση, γιατί στόχευαν σε αναρμόδια όργανα, μόνο και μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων, η προέκταση του λιμανιού του Πειραιά θα γίνει και μέσα σε τρία χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί!

Την περασμένη Τρίτη το έργο επαναδημοπρατήθηκε και το ενδιαφέρον των αναδόχων ήταν τεράστιο! Ο πρώτος διαγωνισμός είχε ακυρωθεί λόγω προσφυγών που κατατέθηκαν εναντίον των όρων της προκήρυξης, οι οποίες συζητήθηκαν στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και απορρίφθηκαν όλες!

Μεταξύ των προτάσεων που είχαν κατατεθεί κατά του διαγωνισμού ήταν και της Αντιπεριφέρειας Πειραιά, ωστόσο ούτε και αυτής τα επιχειρήματα στάθηκαν ικανά να… μπλοκάρουν το έργο. Έτσι περνάει σε φάση υλοποίησης και οι Κινέζοι είναι αποφασισμένοι να… πατήσουν γκάζι για να τελειώσει γρήγορα!

Η εξέλιξη αυτή εκθέτει ανεπανόρθωτα όλους εκείνους τους αυτόκλητους «σωτήρες της Πειραϊκής», οι οποίοι έχουν συ­γκροτήσει άτυπες ομάδες και περιφέρονται δεξιά και αριστερά μοιράζοντας φυλλάδια που έχουν καταγγελθεί ότι περιλαμβάνουν πλαστές απεικονίσεις της επέκτασης του λιμανιού, χωρίς να πάνε ποτέ να κάνουν μια συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην ΑΕΠΠ. Αφού αυτή η Αρχή θα έδινε το πράσινο φως για να αρχίσουν τα έργα, γιατί δεν πήγαν έξω από τα γραφεία που συνεδριάζει για να μπλοκάρουν την απόφασή της, να φωνάξουν, να απαιτήσουν να μη γίνει ο διαγωνισμός;

Αντί γι’ αυτό πήγαιναν στα δημοτικά συμβούλια και ζητούσαν από τον… δήμαρχο να πάρει πρωτοβουλίες, σαν να ήταν αυτός αρμόδιος, ενώ γνώριζαν ότι δεν μπορούσε να κάνει το παραμικρό. Πήγαν και στο υπουργείο Ναυτιλίας και πήραν την απάντηση πως μόνο η ΕΕ θα μπορούσε να μπλοκάρει το έργο.

Το έργο, έτσι όπως πάνε τα πράγματα, θα ξεκινήσει σύντομα, αφού δεν υπάρχουν πλέον νομικά εμπόδια και με την ολοκλήρωσή του το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί να δέχεται κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, ακόμα και μήκους άνω των 400 μέτρων!

Το κόστος του έργου είναι 168,99 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Σημαντικός παράγοντας του διαγωνισμού είναι ότι διέπεται από τον ν. 4402/2016 (νόμος με τον οποίο έγινε η παραχώρηση του ΟΛΠ) και όχι τον ν. 4412/2016 (νόμο που αφορά τις δημόσιες συμβάσεις).

Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 1.019 μέρες (περίπου 84 μήνες) και εφόσον η σύμβαση υπογραφεί μέχρι την άνοιξη του 2019 θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2022.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα από το ΠΕΠ Αττικής, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο συγχρηματοδοτούμενο έργο αυτού του προγράμματος. Ταυτόχρονα υλοποιείται η δέσμευση της κινεζικής διοίκησης του ΟΛΠ για επενδύσεις 300 και πλέον εκατ. ευρώ, μιας και το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το 50% του επενδυτικού προγράμματος της πενταετίας 2017-2022.


Σχολιάστε εδώ