Ανησυχεί η Cosco για το master plan του λιμανιού
-Να ξεμπλοκάρει άμεσα η υπόθεση για να αρχίσουν τα έργα ζήτησε από τον Κουβέλη ο πρόεδρός της και ο κινέζος υπουργός Μεταφορών
Κάτι… τρέχει με την Cosco. Αυτή είναι η αίσθηση όλων στον Πειραιά αλλά και στους παραλιμένιους δήμους, μετά την επίσκεψη του προέδρου της εταιρείας Xu Lirong και του υπουργού Μεταφορών της Κίνας Li Xiaopeng στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτη Κουβέλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κινεζική πλευρά εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά της στον υπουργό επειδή έχει… κολλήσει το master plan της Cosco, γιατί της στερεί τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έργα που θα αυξήσουν τη δραστηριότητά της.
Εκείνο που ζητούν άμεσα οι Κινέζοι είναι να προχωρήσουν το τεράστιο logistic center που θα αναπτυχθεί σε έκταση 120 στρεμμάτων στο Κερατσίνι αλλά και τη δημιουργία ενός mall στον χώρο της κρουαζιέρας. Το master plan της Cosco κολλάει στην αντίδραση κάποιων ημιεπίσημων φορέων του Πειραιά, που ξεφύτρωσαν τελευταία, οι οποίοι έχουν ταχθεί εναντίον της επέκτασης του λιμανιού, που είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ.
Η πλευρά της Cosco θέλει να τελειώσει γρήγορα η εκκρεμότητα για να αρχίσουν οι εργασίες, που υπολόγιζε ότι θα είχαν ξεκινήσει πριν από δύο μήνες! Λέγεται ότι συζητήθηκε και το θέμα της εξαγοράς των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την Cosco, ένα σενάριο που παίζει από παλιά. Για τον λόγο αυτό μάλιστα η μεγάλη δεξαμενή που σχεδίαζε να φέρει η Cosco και να την εγκαταστήσει στην Ψυττάλεια δεν έχει έρθει ακόμα.
Το σενάριο αυτό ακυρώνει τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς στη ΔΕΘ, όπου όλοι έλεγαν μετ’ επιτάσεως ότι οι Αμερικανοί είχαν φέρει επενδυτή για να αγοράσει τα Ναυπηγεία. Αφού υπάρχει πελάτης, γιατί συζητάνε και με την Cosco; Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως στα ανταλλάγματα που θα ζητήσει η Cosco για να προχωρήσει στην εξαγορά των Ναυπηγείων περιλαμβάνεται και ο Αρμός, στο Πέραμα, αφού διακαής πόθος των Κινέζων είναι να δημιουργήσουν εκεί μία ακόμα θέση πρόσδεσης κιβωτοφόρου πλοίου.