Δολοφονείται η παιδεία μας

Δολοφονείται η παιδεία μας

Του
ΧΡΗΣΤΟΥ Η. ΧΑΛΑΖΙΑ


Δεν έχει όριο ο ανθελληνισμός του υπουργείου Παιδείας -ή διά βίου μάθησης-, στην προσπάθεια του να αφαιρεθεί κάθε τι που θυμίζει τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική γλώσσα.

Για ποιον λόγο και από ποιο επιτελείο έχει δοθεί αυτή η εντολή για τη σταδιακή αποξήλωση της ιστορίας μας;

Το σχέδιο αποξήλωσης ξεκίνησε επί κυβέρνησης Κώστα Σημίτη, προκειμένου να μεταλλαχθούμε σε Ευρωπαίους, λες και δεν είμαστε Ευρωπαίοι από γεννησιμιού μας.
Η κυβέρνηση Κώστα Σημίτη εφαρμόζει την αλλαγή του εκπαιδευτικού προγράμματος με στόχευση την κατάργηση της ιστορικής πολιτισμικής ταυτότητας της χώρας και τη βίαιη αλλαγή της.

Η πρώτη διάβρωση ξεκίνησε από το Ιστορικό Τμήμα του Πανεπιστήμιου της Αθήνας, με τους δήθεν ιστορικούς και μυστικοσυμβούλους της κυβέρνησης, που δεν αντέχουν να ακούν την παραμικρή αναφορά για τον ελληνικό πολιτισμό, αλλά και τους ξένους, που θαυμάζουν τον ελληνικό πολιτισμό, αλλά αδιαφορούν και για το μήνυμα του μεγάλου ποιητή Κ. Π. Καβάφη, ο οποίος έγραφε: «Οφειλόμεν οι Έλληνες να μελετούμεν επισταμένως την ποιήσιν πάσης εποχής του εθνικού μας βίου. Εν αυτή θα εύρωμεν την μεγαλοφυΐα του γένους μας και όλην την τρυφερότητα, και όλους τους τιμιώτερους παλμούς της καρδιάς του Ελληνισμού» («Τα Πεζά»).

Δημιούργημα αυτής της ομάδας των δήθεν ιστορικών είναι η παραχάραξη της Ιστορίας, συντάσσοντας τα σχολικά βιβλία κάτω από τις εντολές του «Εναλλακτικού Εκπαιδευτικού Υλικού για τη Διδασκαλία της Νεότερης Ιστορίας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», ενός προγράμματος που εισηγήθηκε το Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με χορηγούς το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, τον Οργανισμό των ΗΠΑ για τη Διεθνή Ανάπτυξη, το υπουργείο Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και το Σύμφωνο Σταθερότητας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Σύμφωνα με αυτούς λοιπόν, «η μνήμη του παρελθόντος είχε εντελώς χαθεί και τίποτα δεν απέμενε από αυτήν (την ιστορία), πέρα από μια θολή παράδοση μεταξύ των χωρικών, που οι πρόγονοί τους ήταν κάποτε ελεύθεροι» (Κεφάλαιο Γ’ 10).

Και ο υπουργός κ. Γαβρόγλου πρότεινε την ερμηνευτική αποδέσμευση των μύθων αυτών (των αρχαίων Ελλήνων) από τις πολιτικές, στρατιωτικές, ιδεολογικές και πολιτισμικές διαδικασίες των προϊστορικών κοινωνιών. Στα σύγχρονα ιστορικά εκπαιδευτικά βιβλία διαβάζουμε σήμερα ότι ο Οθωμανικός Στρατός που πήρε μέρος στην πολιορκία της Κωνσταντινούπολης ήταν ελάχιστος και ότι ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος παραιτήθηκε, ενώ υμνούν τον Ιουστινιάνη και τον Μωάμεθ τον πορθητή.

Αφαίρεσαν από τους χάρτες όλες τις ελληνικές αποικίες της Μεσογείου και παρουσιάζουν την Ελλάδα ως μια μικρή χώρα. Ισχυρίζονται δε ότι οι σφαγές στη Μικρασία και στον Πόντο ήταν πρόκληση των χριστιανών κατοίκων και ότι ο νεοτουρκικός στρατός βρέθηκε σε άμυνα!

Συνεχίζει ο σημερινός υπουργός με κυνισμό να εφαρμόζει αυτά τα αφελληνίστηκα προγράμματα, καταργώντας ουσιαστικά την αρχαία ελληνική γραμματεία, περιορίζοντας τον «Επιτάφιο του Περικλή», που υμνούσε τη Δημοκρατία τα ανθρώπινα ιδεώδη, την πατρίδα, και διδάσκεται σε πολλά ξένα πανεπιστήμια ως βασικό μάθημα.

Από τους δικούς μας φωστήρες θεωρείται εμπόδιο, αφού δεν θέλουν να υπάρχουν έθνη-κράτη, αγνοώντας ότι όποιος δεν αγάπα την πατρίδα του δεν σέβεται καμιά άλλη και κινείται σαν ζώο. Ήρθε η σειρά της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή να περιθωριοποιηθεί ως μάθημα.

Τελευταία επανήλθε η άποψη της Άννας Διαμαντοπούλου, η οποία τόνιζε ότι έπρεπε να είναι η αγγλική πρώτη γλώσσα στη μέση εκπαίδευση και τα διδακτορικά να γράφονται στην αγγλική, γιατί η γλώσσα μας είναι νεκρή και τη μιλάνε μόνο τα δέκα εκατομμύρια των Ελλήνων. Η δικαιολογία αυτή είναι γελοία. Αν η κυρία αυτή διάβαζε ή παρακολουθούσε τις εξελίξεις στην παιδεία, θα γνώριζε πόσα πανεπιστήμια του εξωτερικού έχουν ως μάθημα την ελληνική γλώσσα.

Επίσης, αν μπορούσε να ρίξει μια επιμελημένη ματιά στο πολύγλωσσο λεξικό της Ευρώπης ειδικά για τους ταξιδιώτες, που αφορά τις εννέα επίσημες γλώσσες και περιέχει 8.000 λέξεις, θα ανακάλυπτε ότι περισσότερες από 1.200 λέξεις (15%) γράφονται με τον ίδιο τρόπο και στις έξι γλώσσες, με την πλειοψηφία (1.007) να είναι ελληνολατινικής παρελκύσεως (80%), (Ενριέτ Βαλτέρ, «Η Περιπέτεια των γλωσσών της Δύσης»).

Τώρα ο κ. Γαβρόγλου καταργεί τα Λατινικά από τα εκπαιδευτικά προγράμματα με τη δικαιολογία ότι τα παιδιά δεν τα θέλουν! Διακόπτοντας έτσι την ιστορική συνέχεια του πολιτισμού και μία γλώσσα που χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλες τις επιστήμες.

Οι φωστήρες του υπουργείου δεν μπήκαν καθόλου στη διαδικασία να βρουν τι είναι αυτό που φταίει και τα παιδιά δεν θέλουν να παρακολουθούν κάποια μαθήματα και απλά τα καταργούν. Την απάντηση για αυτήν τη συμπεριφορά των υπουργών Παιδείας δίνει ο συγγραφέας Μίλαν Κούντερα: «Το πρώτο βήμα για να εξο­ντώσεις ένα έθνος είναι να διαγράψεις τη μνήμη του. Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.

Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία.

Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν. Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».


Σχολιάστε εδώ