Βασικά σημεία συνέντευξης Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη στον Ρ/Σ «REAL FM 97,8» και στον δημοσιογράφο Δημήτρη Γιαγτζόγλου
Στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου στο Μικρολίμανο, στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην πόλη και στην εκ νέου υποψηφιότητά του στις αυτοδιοικητικές εκλογές αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, σε συνέντευξή του στον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Γιαγτζόγλου στον Ρ/Σ «Real fm 97,8».
Μιλώντας για την επικείμενη ανάπλαση του Μικρολίμανου ο κ. Μώραλης τόνισε πως πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές αστικές αναπλάσεις στην πόλη, η οποία θα αλλάξει σε αισθητικό και λειτουργικό επίπεδο ένα από τα ομορφότερα σημεία όχι μόνο του Πειραιά, αλλά και της χώρας και θα προσφέρει θέσεις εργασίας. Επεσήμανε πως οι καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή θα βγουν κερδισμένοι από την ανάπλαση ενώ αναφερόμενος στην πολυετή καθυστέρηση του έργου είπε πως αυτή αφορά σε παθογένειες δεκαετιών. Όπως εξήγησε, υπάρχουν παράνομες κατασκευές πάνω στο παραλιακό μέτωπο, οι οποίες είναι άναρχες και με κακή αισθητική που έπρεπε, εκ του νόμου και με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, να κατεδαφιστούν. Άλλος παράγοντας καθυστέρησης ήταν το γεγονός ότι οι προηγούμενοι Δήμαρχοι είχαν άλλες προτεραιότητες, χωρίς να σημαίνει ότι δεν ήθελαν την ανάπλαση. «Ξεκινήσαμε τον Οκτώβρη του 2015 και ήταν από τα πρώτα έργα που θέλαμε να υλοποιήσουμε. Φτάσαμε μετά από τέσσερα χρόνια, λόγω γραφειοκρατίας, να μπορούν να δημοπρατηθούν τα έργα του Μικρολίμανου», σημείωσε ο Δήμαρχος.
Επιπλέον ανέφερε ότι ο Δήμος Πειραιά υπέβαλε πρόταση αλλαγής χάραξης της παραλίας τον Σεπτέμβριο του 2015 και η επιτροπή αιγιαλού συνεδρίασε τον Οκτώβρη του 2016. Χρειάστηκαν δηλαδή 13 μήνες για να συνεδριάσει μια επιτροπή. Μετά ακολούθησαν ελεγκτικοί μηχανισμοί και διαγωνισμοί που συνέβαλαν στην καθυστέρηση ενώ υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Περιφέρεια και η μελέτη από τον Δήμο. Ο κ. Μώραλης εκτίμησε ότι τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο θα υπάρχει ανάδοχος, ενώ σημείωσε ότι με βάση τα χρονοδιαγράμματα αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα αρχές του 2019 και να ολοκληρωθούν εντός του 2019. Ο κ. Μώραλης περιέγραψε τη νέα εικόνα του Μικρολίμανου, λέγοντας χαρακτηριστικά πως το παραλιακό μέτωπο της Ακτής Κουμουνδούρου θα είναι πλέον ένας φιλικός και φιλόξενος χώρος για τους Πειραιώτες και τους επισκέπτες της πόλης.
Αναφερόμενος στα έργα του Τραμ και του Μετρό ο Δήμαρχος Πειραιά τόνισε πως ταλαιπωρούν τους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης, επισημαίνοντας πως ήταν επιλογή της προηγούμενης δημοτικής αρχής. «Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, το Τραμ θα έπρεπε να τελειώσει τον Μάρτιο του 2015, βρισκόμαστε στον Οκτώβριο του 2018 και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Όσον αφορά το Μετρό, θα έπρεπε να είχε τελειώσει το 2017, μετατέθηκε ο χρόνος αποπεράτωσης στο 2018, μετά στο 2019, στο δεύτερο εξάμηνο του 2020 και τώρα έχουν καταλήξει ότι θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2021», σημείωσε ο κ. Μώραλης, υπογραμμίζοντας πως οι πολίτες δεν γνωρίζουν ότι τα έργα δεν είναι δημοτικά αλλά της κεντρικής διοίκησης, με αποτέλεσμα πολλές φορές αποδέκτης της κριτικής να γίνεται ο ίδιος ο Δήμαρχος. Τέλος, ο κ. Μώραλης επεσήμανε ότι η Δημοτική Αρχή πιέζει όσο μπορεί για την επίσπευση των εργασιών, λέγοντας χαρακτηριστικά πως όταν ολοκληρωθούν, θα συμβάλλουν σε μια θετική προοπτική του Πειραιά, όπως επίσης και οι μεγάλες αναπλάσεις.
Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το αν θα είναι υποψήφιος ξανά ο κύριος Μώραλης απάντησε θετικά. Όπως υπογράμμισε, «ξεκινήσαμε μια δουλειά το 2014, έχουμε κάνει ήδη σημαντικά πράγματα στον Πειραιά και θέλουμε να ολοκληρώσουμε το έργο μας. Ο Πειραιάς είναι μια πόλη με μεγάλες προοπτικές και στόχος μας είναι να αλλάξει προς το καλύτερο τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε».
Επισημαίνοντας τους στόχους της επόμενης περιόδου, ο κ. Μώραλης τόνισε πως θα πρέπει να ενδυναμωθεί περαιτέρω η σχέση της πόλης με τη θάλασσα και να συνδεθεί ακόμα πιο παραγωγικά η πόλη με το λιμάνι γιατί – όπως εξήγησε – υπήρξε μία αντιφατική σχέση πόλης – λιμανιού. «Σκοπός είναι να συνεργαζόμαστε, να αποκτούμε οφέλη από τη σχέση της πόλης με το λιμάνι» υπογράμμισε ο κ. Μώραλης, λέγοντας πως αυτή τη στιγμή υπάρχει μία νέα κατάσταση στο λιμάνι και σκοπός – όπως είπε -δεν είναι να αντιμαχόμαστε. Ο κ. Μώραλης ανέφερε πως πρέπει να είναι εργαλεία και πλεονεκτήματα για τον Πειραιά το ναυτιλιακό cluster, η ναυτιλία, τα ναυτικά επαγγέλματα κ.α. Ο κ. Μώραλης μίλησε επίσης για τον τουρισμό, λέγοντας πως ο Πειραιάς μπορεί να αποκομίσει πολλά οφέλη αν γίνει home port, καθώς οι επιβάτες θα μένουν στην πόλη.
Ο κ. Μώραλης αναφερόμενος στην καθημερινότητα των πόλεων, τόνισε ότι και οι πολίτες πρέπει να προστατεύουν και να σέβονται την πόλη τους, τη δημοτική περιουσία που τους ανήκει εν τέλει. Μάλιστα τόνισε ότι οι Δήμοι δεν έχουν πλέον επαρκές προσωπικό, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ο Δήμος Πειραιά πριν από λίγα χρόνια είχε 2.600 υπαλλήλους, ενώ τώρα έχουν μειωθεί σε 1.100, επισημαίνοντας ότι αυτή η σημαντική μείωση, παράλληλα με την αύξηση των αρμοδιοτήτων, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία του Δήμου. Ο κ. Μώραλης υπογράμμισε ότι ο Δήμος Πειραιά έχει ελάχιστο προσωπικό προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κόσμου, οι οποίες είναι δικαιολογημένες καθώς όπως ανέφερε: «στον Πειραιά πληρώνουν αρκετά σημαντικά και υψηλά δημοτικά τέλη, παρά τη μείωση, την οποία έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια». Ο κ. Μώραλης επιπλέον τόνισε: «Πιστεύω ότι αν η χώρα αρχίσει και μπαίνει σε μια κανονικότητα, θα μπορέσουμε να προσλάβουμε προσωπικό στις υπηρεσίες μας και ειδικό επιστημονικό προσωπικό».